Julklappsdags?
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Julklappsdags?

    Vet ni vad ni ska köpa i julklapp till era barn redan eller har ni inte överhuvudtaget börjat fundera ens?

    Här är jag väl halvvägs igenom, med klädinköpen. Men sen tar det stopp och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på åt mina damer.
    Speciellt som det åt Astrid först är julafton och så 4 dagar senare fyller hon 9år.
    Från stora syster kom en önskan om mp3-spelare och det vet jag att Astrid oxå skulle gilla. Nåja, vi har ju ännu lite tid kvar på oss innan det är dags
    Bian
  2. 1
    Julklappsdags? Vet ni vad ni ska köpa i julklapp till era barn redan eller har ni inte överhuvudtaget börjat fundera ens?

    Här är jag väl halvvägs igenom, med klädinköpen. Men sen tar det stopp och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på åt mina damer.
    Speciellt som det åt Astrid först är julafton och så 4 dagar senare fyller hon 9år.
    Från stora syster kom en önskan om mp3-spelare och det vet jag att Astrid oxå skulle gilla. Nåja, vi har ju ännu lite tid kvar på oss innan det är dags
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Samma problem, vet inte alls vad vi ska köpa och även sonen fyller år den 28:e så det blir dubbelt tänkande.
  4. 2
    Samma problem, vet inte alls vad vi ska köpa och även sonen fyller år den 28:e så det blir dubbelt tänkande.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Oj, nej, har inte alls tänkt på julen ännu! Min 97:a fyller 9 i slutet av oktober så först måste vi hitta på en present tills dess. Hon ska få göra hål i öronen har jag bestämt, så det plus några örhängen blir presenter. Sen blir det väl lite böcker och kläder också. Men julen....det får vänta lite till som sagt!
  6. 3
    Oj, nej, har inte alls tänkt på julen ännu! Min 97:a fyller 9 i slutet av oktober så först måste vi hitta på en present tills dess. Hon ska få göra hål i öronen har jag bestämt, så det plus några örhängen blir presenter. Sen blir det väl lite böcker och kläder också. Men julen....det får vänta lite till som sagt!
  7. Linda med 3
    #4
    Jo, lite har man börjat att fundera med eftersom Moa fyller år i november måste vi hitta på nåt i present först. Men en del saker som jag tänkt köpa antingen i julklapp eller present är:

    * smycken, halsband o öronhängen
    * Spel till Nintendo ds och tv-spel
    * någon bok
    * kläder
    * fina pennor, brevpapper o sånt

    sen kommer jag inte på mer, får väl se hennes önskelista. Överst på den kommer det stå hundvalp men det kommer hon inte att få....inte ännu iallafall.
  8. 4
    Jo, lite har man börjat att fundera med eftersom Moa fyller år i november måste vi hitta på nåt i present först. Men en del saker som jag tänkt köpa antingen i julklapp eller present är:

    * smycken, halsband o öronhängen
    * Spel till Nintendo ds och tv-spel
    * någon bok
    * kläder
    * fina pennor, brevpapper o sånt

    sen kommer jag inte på mer, får väl se hennes önskelista. Överst på den kommer det stå hundvalp men det kommer hon inte att få....inte ännu iallafall.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Ingen aning... blir väll kläder och hästgrejor förmodligen, än har hon inte önskat sig nåt speciellt annars. Hon fyller också år några dagar efter jul (29:e) och hon ska få en resa till London av mig, tänkte mig några dagar bara hon och jag där
  10. 5
    Ingen aning... blir väll kläder och hästgrejor förmodligen, än har hon inte önskat sig nåt speciellt annars. Hon fyller också år några dagar efter jul (29:e) och hon ska få en resa till London av mig, tänkte mig några dagar bara hon och jag där
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6
    Visst är det dubbelt tänkande. Astrid fyller förresten år just den 28dec.

    Dessutom så vill jag inte låta henne drabbas av ekonomiskt tänkande bara för att det är nära jul. Hennes presenter ska ligga i samma prisklass som storasysters.
  12. 6
    Visst är det dubbelt tänkande. Astrid fyller förresten år just den 28dec.

    Dessutom så vill jag inte låta henne drabbas av ekonomiskt tänkande bara för att det är nära jul. Hennes presenter ska ligga i samma prisklass som storasysters.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Åh vad mysigt det lät. Jag har lite planer på en resa för mig och henne i vår, kanske till London eller Paris. Skönt att lämna lillebror och pappa hemma och bara mysa vi två!
  14. 7
    Åh vad mysigt det lät. Jag har lite planer på en resa för mig och henne i vår, kanske till London eller Paris. Skönt att lämna lillebror och pappa hemma och bara mysa vi två!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Så tänker vi också. Jul är jul och födelsedagen är något annat.
  16. 8
    Så tänker vi också. Jul är jul och födelsedagen är något annat.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Nej, huuuu vet inte alls!

    Känner att jag verkligen borde börja handla snart, så det blir liiite spridning. Leo är ju fortfarande inne på Lego, och Gemeboyspel - så det blir nog något sånt....
    Se min följdfråga ovan *pekar*
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  18. 9
    Nej, huuuu vet inte alls! Känner att jag verkligen borde börja handla snart, så det blir liiite spridning. Leo är ju fortfarande inne på Lego, och Gemeboyspel - så det blir nog något sånt....
    Se min följdfråga ovan *pekar*
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Min tjej kommer att få en balansboll.. En matta och en taklampa. Det behöver hon nämnligen.

    Ett par tåstrumpor och sen blir det väl lite småplock..

    Mina barn får oftast biobiljetter, klädcheckar och upplevelser i paket, både till jul och födelsedagar. Det är jätteuppskattat!
  20. 10
    Min tjej kommer att få en balansboll.. En matta och en taklampa. Det behöver hon nämnligen.

    Ett par tåstrumpor och sen blir det väl lite småplock..

    Mina barn får oftast biobiljetter, klädcheckar och upplevelser i paket, både till jul och födelsedagar. Det är jätteuppskattat!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Mp3 ville hon ha men i övrigt har jag ingen som helst aning. llt är antingen för barnsligt eller tråkigt just nu*s*
  22. 11
    Mp3 ville hon ha men i övrigt har jag ingen som helst aning. llt är antingen för barnsligt eller tråkigt just nu*s*
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12

    Till min dotter

    Massor av pysselgrejor kommer hon att få. Annat hon önskar sig är smycken, gameboyspel eller playstationspel, bok, spel, kläder, matta, CD-skivor m m.
  24. 12
    Till min dotter Massor av pysselgrejor kommer hon att få. Annat hon önskar sig är smycken, gameboyspel eller playstationspel, bok, spel, kläder, matta, CD-skivor m m.
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    Hål i öronen

    ja det har ju Astrid oxå surrat om. Men då jag nu har kraftig nickelallergi, så är jag väldigt tveksam till just den grejen. Måste kontakta skolsköterskan(hon jobbar dessutom som astma/allergisköterska på vårdcentralen här) om hur ärftligheten ser ut på nickelallergi innan jag vågar låta henne få hål i öronen.
    Bian
  26. 13
    Hål i öronen ja det har ju Astrid oxå surrat om. Men då jag nu har kraftig nickelallergi, så är jag väldigt tveksam till just den grejen. Måste kontakta skolsköterskan(hon jobbar dessutom som astma/allergisköterska på vårdcentralen här) om hur ärftligheten ser ut på nickelallergi innan jag vågar låta henne få hål i öronen.
  27. Medlem sedan
    Mar 2000
    #14
    Smycken var en bra grej.

    Kanske nåt att fundera på till Astrids födelsedag, fast just nu använder hon mest sitt nyinköpta halsband med ett glashjärta.
  28. 14
    Smycken var en bra grej.

    Kanske nåt att fundera på till Astrids födelsedag, fast just nu använder hon mest sitt nyinköpta halsband med ett glashjärta.
  29. Medlem sedan
    Mar 2000
    #15
    Inbillar mig att det är svårare att hitta grejer till pojkar.

    Men så länge de gillar lego, så finns det ju en del att välja mellan.
    Annars så kan någon film inte vara så dumma presenter heller.
  30. 15
    Inbillar mig att det är svårare att hitta grejer till pojkar.

    Men så länge de gillar lego, så finns det ju en del att välja mellan.
    Annars så kan någon film inte vara så dumma presenter heller.
  31. Medlem sedan
    Mar 2000
    #16
    Vad kul det låter ut med upplevelsepaket. Vad brukar ett sånt "paket" innehålla?

    Balansboll är oxå nåt som jag tror skulle uppskattas här - ett tag åtminstone.
  32. 16
    Vad kul det låter ut med upplevelsepaket. Vad brukar ett sånt "paket" innehålla?

    Balansboll är oxå nåt som jag tror skulle uppskattas här - ett tag åtminstone.
  33. Medlem sedan
    Mar 2000
    #17
    Ja, har de börjat bli stora så är det ju genast mycket svårare.
    Stora syster är mer sån nu. Hon verkar då inte ännu önska sig något i "leksaksväg" även om måda damerna älskar att sitta med barbiedockorna och leka i timmar.

    Helat skulle man väl önska att de kan vara barn så länge som möjligt. I alla fall hemma.
  34. 17
    Ja, har de börjat bli stora så är det ju genast mycket svårare.
    Stora syster är mer sån nu. Hon verkar då inte ännu önska sig något i "leksaksväg" även om måda damerna älskar att sitta med barbiedockorna och leka i timmar.

    Helat skulle man väl önska att de kan vara barn så länge som möjligt. I alla fall hemma.
  35. Medlem sedan
    Mar 2000
    #18

    Vilken typ av pysselgrejer köper ni?

    Här älskar ju mina damer att pyssla, men jag är dålig på att köpa in speciella pysselgrejer. De får mer använda sånt som finns, garner, tyger mm.

    Däremot så fick de av sin faster tovningsgrejer och ull. Så just nu håller de på att tova presenter till pappa som fyller år om två veckor.
    Bian
  36. 18
    Vilken typ av pysselgrejer köper ni? Här älskar ju mina damer att pyssla, men jag är dålig på att köpa in speciella pysselgrejer. De får mer använda sånt som finns, garner, tyger mm.

    Däremot så fick de av sin faster tovningsgrejer och ull. Så just nu håller de på att tova presenter till pappa som fyller år om två veckor.
  37. Medlem sedan
    Mar 2000
    #19
    En hästtjej förmodar jag

    Men vad mysigt det låter ut med en tripp till London för er två. Skulle nog de här hemma oxå vilja göra. Kanske nåt att fundera på när ekomnomin blir bättre.
  38. 19
    En hästtjej förmodar jag

    Men vad mysigt det låter ut med en tripp till London för er två. Skulle nog de här hemma oxå vilja göra. Kanske nåt att fundera på när ekomnomin blir bättre.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20

    Panduro

    Panduro är hennes älsklingsaffär! Hon gillar allt pyssel. Just nu gillar hon mycket att greja med snygga smycken, finns ju så fina pärlor. Annat pyssel är fönstermålning, egna ljus, tvålar, syr i filt, gips m m.
  40. 20
    Panduro Panduro är hennes älsklingsaffär! Hon gillar allt pyssel. Just nu gillar hon mycket att greja med snygga smycken, finns ju så fina pärlor. Annat pyssel är fönstermålning, egna ljus, tvålar, syr i filt, gips m m.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Julklappsdags
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 18:56
  2. Julklappsdags!
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 13:12
  3. Julklappsdags
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 20:49
  4. Julklappsdags?
    By Bian in forum _96 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar