slå sig själv
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    slå sig själv

    Brukar era barn slå sig själva?
    Min son dunkar sig i tinningarna med knytnäve ibland när han är upprörd - det gör ont i mig när jag ser honom!
  2. 1
    slå sig själv Brukar era barn slå sig själva?
    Min son dunkar sig i tinningarna med knytnäve ibland när han är upprörd - det gör ont i mig när jag ser honom!
  3. nettan
    #2
    Min son gör det, endera så dunkar han huvudet i väggen eller så slår han sig med nävarna i huvudet. Vet inte hur man ska göra för att få honom att sluta heller, känner mig lite villrådig där.
  4. 2
    Min son gör det, endera så dunkar han huvudet i väggen eller så slår han sig med nävarna i huvudet. Vet inte hur man ska göra för att få honom att sluta heller, känner mig lite villrådig där.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Det händer... men väldigt väldigt sällan.

    Och då är han ARG i dom lägena. Då slår han sig i huvudet.

    Jag brukar vid dom tillfällena styra ner honom på hans rum och räcka fram hans boxhandskar, säga, du får gärna slå, men BARA på boxsäcken.

    Det funkar faktiskt kanonbra...
    Kan varmt rekommendera en sån säck, men det ska va en riktig med tyngd som står emot slagen.
  6. 3
    Det händer... men väldigt väldigt sällan.

    Och då är han ARG i dom lägena. Då slår han sig i huvudet.

    Jag brukar vid dom tillfällena styra ner honom på hans rum och räcka fram hans boxhandskar, säga, du får gärna slå, men BARA på boxsäcken.

    Det funkar faktiskt kanonbra...
    Kan varmt rekommendera en sån säck, men det ska va en riktig med tyngd som står emot slagen.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Till båda som svarat; är det barn med diagnos som gör detta? Gör "vanliga" barn också såhär?
  8. 4
    Till båda som svarat; är det barn med diagnos som gör detta? Gör "vanliga" barn också såhär?
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Min son gjorde det när han var mindre...4-6 år tror jag...inte så ofta, men det gör ju så ont i modershjärtat att man ändå kommer ihåg det som ofta...När han blev6-7 år gick det mer över i att kasta saker-slå på döda ting och tyvärr när han blev 9-10 år hände det ofta att han gav sig på kamrater och vuxna med både slag och ord...
    Nu är det lite lugnare (hoppas jag...) och han är 11.
  10. 5
    Min son gjorde det när han var mindre...4-6 år tror jag...inte så ofta, men det gör ju så ont i modershjärtat att man ändå kommer ihåg det som ofta...När han blev6-7 år gick det mer över i att kasta saker-slå på döda ting och tyvärr när han blev 9-10 år hände det ofta att han gav sig på kamrater och vuxna med både slag och ord...
    Nu är det lite lugnare (hoppas jag...) och han är 11.
  11. nettan
    #6
    Kan inte svara annat än för mig själv, av mina fyra så är det bara sonen som har detta beteende (och har haft sen han var spädbarn). Av alla barn jag kommit i kontakt med i jobbet på dagis så var det endast ett barn som gjorde såhär och han var autistisk.
  12. 6
    Kan inte svara annat än för mig själv, av mina fyra så är det bara sonen som har detta beteende (och har haft sen han var spädbarn). Av alla barn jag kommit i kontakt med i jobbet på dagis så var det endast ett barn som gjorde såhär och han var autistisk.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Kan också bara svara för mina

    Det är bara sonen med diagnos som gör såhär, ingen av dom andra 3 har visat såna tendenser.
  14. 7
    Kan också bara svara för mina

    Det är bara sonen med diagnos som gör såhär, ingen av dom andra 3 har visat såna tendenser.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Det låter ju "oroväckande" likt det jag misstänker; jag och sonen gör detta och jag ska ju utredas (sonen har vi inte bestämt oss om än!)
    Tack för era svar !
  16. 8
    Det låter ju "oroväckande" likt det jag misstänker; jag och sonen gör detta och jag ska ju utredas (sonen har vi inte bestämt oss om än!)
    Tack för era svar !

Liknande trådar

  1. Äta själv?
    By Jennali in forum _0907 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 10:21
  2. Kan själv...
    By Alv@ in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 16:44
  3. Äta själv?
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 11:19
  4. hur man ser på sig själv
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 17:45
  5. Sol o bad själv med två små?
    By undraflundra in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 23:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar