hej alla och grattis alla 1 åringar
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1997
    #1

    hej alla och grattis alla 1 åringar

    den 30 sept blev lilla arvid 1 år. Lille gubben detta år har varit ett konstigt år, sjukdom och kämpades men jag klarade av detta. Är nu mammaledig from sept och tänker börja jobba i januari. Min man skall vara pappaledig under våren. Så Arvid börjar på dagis någon gång nästa höst. När han blir nästan två år.

    Går era små småttingar, här hemma så vill han inte gå, han böjer bena så fort vi försöker med att träna, han är så försiktig. Men han kan krypa fort oxå... Han brukar tävla med sin bror och han vinner. Tydligen så var jag ca 1 1/2 år när jag började gå.

    De andra var 1 år när de började gå. Men han pratar jätte mycket, kan ca 15 ord nu. Och kan även säga -- avii sova, avii äta, avii kaama ( kramas) avii agg ( arg) avvi kolla ( han vill hämta sina syskon på skolan) Pappa häämm. Munnen går i ett så här hemma får jag skavsår i örona, glömde oxå säga att han kan säga avii potta, kissa. det är ju faktiskt tre ord. Duktiga gubben. Han går på pottan nu varje dag så han är blöjfri på dagarna.

    kram ifrån mig
  2. 1
    hej alla och grattis alla 1 åringar den 30 sept blev lilla arvid 1 år. Lille gubben detta år har varit ett konstigt år, sjukdom och kämpades men jag klarade av detta. Är nu mammaledig from sept och tänker börja jobba i januari. Min man skall vara pappaledig under våren. Så Arvid börjar på dagis någon gång nästa höst. När han blir nästan två år.

    Går era små småttingar, här hemma så vill han inte gå, han böjer bena så fort vi försöker med att träna, han är så försiktig. Men han kan krypa fort oxå... Han brukar tävla med sin bror och han vinner. Tydligen så var jag ca 1 1/2 år när jag började gå.

    De andra var 1 år när de började gå. Men han pratar jätte mycket, kan ca 15 ord nu. Och kan även säga -- avii sova, avii äta, avii kaama ( kramas) avii agg ( arg) avvi kolla ( han vill hämta sina syskon på skolan) Pappa häämm. Munnen går i ett så här hemma får jag skavsår i örona, glömde oxå säga att han kan säga avii potta, kissa. det är ju faktiskt tre ord. Duktiga gubben. Han går på pottan nu varje dag så han är blöjfri på dagarna.

    kram ifrån mig
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Vilken duktig kille!!!

    Hej Jeanette!

    Är så glad att se att du skriver här nu, efter din sjukdom/bortavaro och allt!

    Först - vad duktig Arvid är på att prata! Jag tror att det är så att våra småttingar fokuserar på antingen språk eller motorik. Min första tjej kunde ungefär lika mycket som Arvid när hon var drygt året, men hon gick inte förrän hon var 1,5 år. Man kan inte göra allt samtidigt. Linnéa gick när hon var 10,5 månader men hon pratar knappt alls, kan MAMMA och PAPPA och så har hon sagt kaka, docka och bada men inte så att hon använder de orden precis. Arvid kommer kanske att gå sent, men när han börjar gå så kommer det säkert på en gång!

    Pottfri! Wow! Jag är så impad av alla här inne som tränar sina bebisar på pottan. Hade aldrig hört talas om det innan jag surfade in hit. Har inte ens försökt med L, har ingen aning om hur jag skulle börja...

    Kram,
    Annica
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  4. 2
    Vilken duktig kille!!! Hej Jeanette!

    Är så glad att se att du skriver här nu, efter din sjukdom/bortavaro och allt!

    Först - vad duktig Arvid är på att prata! Jag tror att det är så att våra småttingar fokuserar på antingen språk eller motorik. Min första tjej kunde ungefär lika mycket som Arvid när hon var drygt året, men hon gick inte förrän hon var 1,5 år. Man kan inte göra allt samtidigt. Linnéa gick när hon var 10,5 månader men hon pratar knappt alls, kan MAMMA och PAPPA och så har hon sagt kaka, docka och bada men inte så att hon använder de orden precis. Arvid kommer kanske att gå sent, men när han börjar gå så kommer det säkert på en gång!

    Pottfri! Wow! Jag är så impad av alla här inne som tränar sina bebisar på pottan. Hade aldrig hört talas om det innan jag surfade in hit. Har inte ens försökt med L, har ingen aning om hur jag skulle börja...

    Kram,
    Annica

Liknande trådar

  1. Grattis alla 1-åringar!
    By Cecilia Aff in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 14:02
  2. Grattis alla 2-åringar!
    By Jeanikee in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 22:42
  3. Grattis alla 1-åringar!
    By -Nina- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 12:41
  4. Grattis alla 2 åringar!! imt
    By makatpet in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 14:38
  5. Hej Alla! o grattis alla 1 åringar!!
    By Blubben in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar