Vill bara dela med mig...
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Vill bara dela med mig...

    Jag vill bara dela med mig av min dag. Än är den ju inte slut, men ändå. Jag bara njuter av att vara tillsammans med min lilla tjej. Jag är en social och aktiv tjej i vanliga fall, men nu är jag bara så nöjd med att vara med dottern (inget fel i det, det är ju kanon). Nu får min stressade kropp äntligen varva ner. Idag har vi tagit en promenad på fm, solen sken och träden börjar få fina färger. Babygymmet börjar bli mer och mer intressant och igår fick hon för första gången tag i Bamse som hängde där ovanför henne och hon bara tjöt av lycka. För några dagar sedan började hon "snacka". Tidigare har hon "tjutit", men nu är det mer nyanserat och hon försöker verkigen prata med oss.

    Hoppas ni andra har det lika bra som jag.
    Vi får passa på å njuta av våra små, tiden går ju sååå fort.

    Ha en bra dag!

    Kram till er alla!
  2. 1
    Vill bara dela med mig... Jag vill bara dela med mig av min dag. Än är den ju inte slut, men ändå. Jag bara njuter av att vara tillsammans med min lilla tjej. Jag är en social och aktiv tjej i vanliga fall, men nu är jag bara så nöjd med att vara med dottern (inget fel i det, det är ju kanon). Nu får min stressade kropp äntligen varva ner. Idag har vi tagit en promenad på fm, solen sken och träden börjar få fina färger. Babygymmet börjar bli mer och mer intressant och igår fick hon för första gången tag i Bamse som hängde där ovanför henne och hon bara tjöt av lycka. För några dagar sedan började hon "snacka". Tidigare har hon "tjutit", men nu är det mer nyanserat och hon försöker verkigen prata med oss.

    Hoppas ni andra har det lika bra som jag.
    Vi får passa på å njuta av våra små, tiden går ju sååå fort.

    Ha en bra dag!

    Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    vad härligt att läsa! jo, jag är också helt, alldeles glad och nöjd! överumplad kände jag idag för första gången att jag vill ha en unge till... jag har verkligen inte haft en "rosa" start efter en mkt besvärlig förlossning och annat jox, men min man och jag är helt överens: detta är det bästa vi någonsin har gjort! Beppes skratt, joller och "sång" är så livsomvälvande varmt, vackert och starkt!
  4. 2
    vad härligt att läsa! jo, jag är också helt, alldeles glad och nöjd! överumplad kände jag idag för första gången att jag vill ha en unge till... jag har verkligen inte haft en "rosa" start efter en mkt besvärlig förlossning och annat jox, men min man och jag är helt överens: detta är det bästa vi någonsin har gjort! Beppes skratt, joller och "sång" är så livsomvälvande varmt, vackert och starkt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Mysigt!

    Håller helt och hållet med; DET ÄR DET BÄSTA VI NÅGONSIN GJORT! Man blir varm i hela kroppen abra av att se de små. Så ni funderar på att skaffa en till? Spännande. Jag vågar inte riktigt tänka den tanken. "-Kan det verkligen bli så här bra en gång till"? Vet inte om jag vågar. Men häftigt att ni tänker tanken. Är ni sugna på nr 2 snart? *nyfiken*
  6. 3
    Mysigt! Håller helt och hållet med; DET ÄR DET BÄSTA VI NÅGONSIN GJORT! Man blir varm i hela kroppen abra av att se de små. Så ni funderar på att skaffa en till? Spännande. Jag vågar inte riktigt tänka den tanken. "-Kan det verkligen bli så här bra en gång till"? Vet inte om jag vågar. Men häftigt att ni tänker tanken. Är ni sugna på nr 2 snart? *nyfiken*
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    hihi, min man tog mig hårt i handen när jag kläckte ur mig att jag ville skaffa "en sån där till" och pekade på Beppe. han höll mig länge i handen och upprepade "ojojoj", samtidigt som han sa att han ju bara hade varit halv om han inte hade haft sin bror, men ojojoj, skulle vi igenom det här igen? "det är så himla mycket lättare andra gången" svarade jag världsvant, trots att jag ju inte har en aning
    men "snart" är nog lite längre fram i kalendern i alla fall. har läst att kroppen bör återhämta sig under 18 månader innan man blir gravid igen. ett är säkert och det är att jag bearbetat klart min förlossning nu ialla fall!
  8. 4
    hihi, min man tog mig hårt i handen när jag kläckte ur mig att jag ville skaffa "en sån där till" och pekade på Beppe. han höll mig länge i handen och upprepade "ojojoj", samtidigt som han sa att han ju bara hade varit halv om han inte hade haft sin bror, men ojojoj, skulle vi igenom det här igen? "det är så himla mycket lättare andra gången" svarade jag världsvant, trots att jag ju inte har en aning
    men "snart" är nog lite längre fram i kalendern i alla fall. har läst att kroppen bör återhämta sig under 18 månader innan man blir gravid igen. ett är säkert och det är att jag bearbetat klart min förlossning nu ialla fall!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Bra!

    Skönt att du bearbetat din förlossning. Hoppas att du fått bra hjälp med att bearbeta allt du gick igenom. Då har du ju bättre förutsättningar inför din nästa graviditet. Jag kan tänka mig att kroppen behöver vila efter en graviditet, men 18 månader låter långt tycker jag. Men å andra sidan då har ni ju tid att förbereda er.
  10. 5
    Bra! Skönt att du bearbetat din förlossning. Hoppas att du fått bra hjälp med att bearbeta allt du gick igenom. Då har du ju bättre förutsättningar inför din nästa graviditet. Jag kan tänka mig att kroppen behöver vila efter en graviditet, men 18 månader låter långt tycker jag. Men å andra sidan då har ni ju tid att förbereda er.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Jadu, här har det varit tvärtom sista veckorna. Melanie har bara skrikigt och skrikigt och skrikigt. Inte alls nöjd... Hon har nog ganska ont i tänderna tror jag... Men nu börjar hon bli lugnare och gladare igen. Igårkväll låg hon och rullade fram och tillbaka i gymmet samtidigt som hon sög på tummen och gormade för fullt
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad
  12. 6
    Jadu, här har det varit tvärtom sista veckorna. Melanie har bara skrikigt och skrikigt och skrikigt. Inte alls nöjd... Hon har nog ganska ont i tänderna tror jag... Men nu börjar hon bli lugnare och gladare igen. Igårkväll låg hon och rullade fram och tillbaka i gymmet samtidigt som hon sög på tummen och gormade för fullt
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    Jobbigt!

    Stackars tjej. Har tänderna kommit fram ännu? Skönt att det börjar bli bättre. Hoppas att det håller i sig. Min tjej dreglar på som vanligt och tuggar på allt hon kommer åt. Man kan se att tandköttet är hårt på vissa ställen, men det har inte kommit fram någon gadd ännu. Vi bara väntar på att hon ska få tänder nu.
  14. 7
    Jobbigt! Stackars tjej. Har tänderna kommit fram ännu? Skönt att det börjar bli bättre. Hoppas att det håller i sig. Min tjej dreglar på som vanligt och tuggar på allt hon kommer åt. Man kan se att tandköttet är hårt på vissa ställen, men det har inte kommit fram någon gadd ännu. Vi bara väntar på att hon ska få tänder nu.

Liknande trådar

  1. Vill bara dela med mig
    By compax in forum Sorg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 06:31
  2. Vill bara dela med mig...
    By bossemor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 17:58
  3. vill bara dela med mig..
    By femella in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 10:32
  4. Vill bara dela med mig
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 17:50
  5. vill bara dela med mig...
    By Linkan in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar