Vinter skor - HJälp!!
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Vinter skor - HJälp!!

    Köpte för några veckor sen ett par kavat skor till Havanna som hon ska ha i vinter.
    Köpte då storlek 21 som var 14,2 i måttet.. I förrgår fick jag för mig att prova dem å tyckte då att det gick lite trögt att få i foten.. så i går mätte vi foten igen, nu var den 12,8 och vi skulle alltså behöva storleken större. den är 14,9 i mått.. Nu till min fråga..

    Hade ni köpt En storlek större alltså den är ju ca 2cm större eller hade ni gått upp ännu en storlek, den är 15.5 i måttet???

    Känns lite osäkert hur vi ska göra och nu har jag beslutsångest.. *suck*
    Martha med Havanna 051014 och Malva 070326
    http://maartha.blogspot.com
  2. 1
    Vinter skor - HJälp!! Köpte för några veckor sen ett par kavat skor till Havanna som hon ska ha i vinter.
    Köpte då storlek 21 som var 14,2 i måttet.. I förrgår fick jag för mig att prova dem å tyckte då att det gick lite trögt att få i foten.. så i går mätte vi foten igen, nu var den 12,8 och vi skulle alltså behöva storleken större. den är 14,9 i mått.. Nu till min fråga..

    Hade ni köpt En storlek större alltså den är ju ca 2cm större eller hade ni gått upp ännu en storlek, den är 15.5 i måttet???

    Känns lite osäkert hur vi ska göra och nu har jag beslutsångest.. *suck*
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag skulle nog inte köpa änne en större storlek - de är så pass små våra barn att det kan vara svårt att gå ändå.

    Förhoppningsvis blir det rea i januari så då kan man köpa på sig ytterliggare ett par som är lite större.
  4. 2
    Jag skulle nog inte köpa änne en större storlek - de är så pass små våra barn att det kan vara svårt att gå ändå.

    Förhoppningsvis blir det rea i januari så då kan man köpa på sig ytterliggare ett par som är lite större.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    ja jag vet inte hur jag ska göra.. hon fick provgå en storlek större i dag i varje fall å det gick jätte bra.. lite skillnad dock mot de skor hon har nu då dessa går högre upp på benet.
  6. 3
    ja jag vet inte hur jag ska göra.. hon fick provgå en storlek större i dag i varje fall å det gick jätte bra.. lite skillnad dock mot de skor hon har nu då dessa går högre upp på benet.
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4
    Gå upp till 22 men absolut inte större, då kommer de att vara för stora för henne och det är ingen vits med det. Visst växer barnens fötter snabbt men inte SÅ snabbt :-)

    Ebba har stl 20 i sina vanliga skor och jag har köpt 21 i vinterskorna. De är precis 2 cm större än foten.
  8. 4
    Gå upp till 22 men absolut inte större, då kommer de att vara för stora för henne och det är ingen vits med det. Visst växer barnens fötter snabbt men inte SÅ snabbt :-)

    Ebba har stl 20 i sina vanliga skor och jag har köpt 21 i vinterskorna. De är precis 2 cm större än foten.

Liknande trådar

  1. Skor i vinter?
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 09:37
  2. Vinter skor?
    By fossa in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 12:02
  3. Vinter skor??
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 09:12
  4. Vinter-skor
    By Lilla gumman in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 20:36
  5. skor i vinter
    By Anna in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar