kommer ni ihåg att ge AD-droppar?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    kommer ni ihåg att ge AD-droppar?

    Själv är jag helt värdelös på att komma ihåg det! Men jag VILL komma ihåg och jag VILL ge det- men ja.....
    Gör ni det dagligen tro?
  2. 1
    kommer ni ihåg att ge AD-droppar? Själv är jag helt värdelös på att komma ihåg det! Men jag VILL komma ihåg och jag VILL ge det- men ja.....
    Gör ni det dagligen tro?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    *skäms*

    Nää... jag är helt hopplös! Va duktigare med Jonna än med Tilde men totalt sett är det bedrövligt dåligt. Brukar trösta mej med att bägge mina barn är ute mkt i friska luften och får gott om sol! Dessutom är det ju tydligen väldigt få barn som egentligen måste ha AD-dropparna. Men det är billigare att ge alla än att utröna vilka...
  4. 2
    *skäms* Nää... jag är helt hopplös! Va duktigare med Jonna än med Tilde men totalt sett är det bedrövligt dåligt. Brukar trösta mej med att bägge mina barn är ute mkt i friska luften och får gott om sol! Dessutom är det ju tydligen väldigt få barn som egentligen måste ha AD-dropparna. Men det är billigare att ge alla än att utröna vilka...
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    nä superdålig.
    Ska göra det med en gång!
  6. 3
    nä superdålig.
    Ska göra det med en gång!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Ja faktiskt... Annars har jag svårt för att komma ihåg sånna där dagliga saker. Men vi har AD-dropparna på hyllan ovanför skötbordet. Å så ger jag honom det när vi byter nattblöjan. Och i samband med det försöker jag komma ihåg minipillrena till mej själv åxå...
  8. 4
    Ja faktiskt... Annars har jag svårt för att komma ihåg sånna där dagliga saker. Men vi har AD-dropparna på hyllan ovanför skötbordet. Å så ger jag honom det när vi byter nattblöjan. Och i samband med det försöker jag komma ihåg minipillrena till mej själv åxå...
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Hahahaha - Jag har inte ens öppnat flaskan jag köpte i Sverige. Det kanske vore en idé att göra det nu. Bättre sent än aldrig.... ska genast ta fram den. Här får man inga AD-droppar. Man kan få massa andra piller och droppar till sina barn, men min läkare har inte sagt något (kanske för att hon tror att jag fixar det själv eftersom jag har två till).

    Tack för påminnelsen. Ska genast hämta min flaska AD-droppar och börja ge honom.
  10. 5
    Hahahaha - Jag har inte ens öppnat flaskan jag köpte i Sverige. Det kanske vore en idé att göra det nu. Bättre sent än aldrig.... ska genast ta fram den. Här får man inga AD-droppar. Man kan få massa andra piller och droppar till sina barn, men min läkare har inte sagt något (kanske för att hon tror att jag fixar det själv eftersom jag har två till).

    Tack för påminnelsen. Ska genast hämta min flaska AD-droppar och börja ge honom.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Dåligt med det!

    Jag fick en flaska när Jackie skrevs in på BVC sen när den var slut så trodde jag inte man behövde mer.. så jag gav inte henne på HELA sommaren!!!! Så frågade jag min BVC-tant om det och då hon sa att det ska ges under hela första året då vart jag oerhört skammsen!!! Vilken mamma jag är! Nu kommer jag ihåg 4 av 7dagar i veckan iaf men jag försöker så gott jag kan
    ♥Par i prinsessor♥
  12. 6
    Dåligt med det! Jag fick en flaska när Jackie skrevs in på BVC sen när den var slut så trodde jag inte man behövde mer.. så jag gav inte henne på HELA sommaren!!!! Så frågade jag min BVC-tant om det och då hon sa att det ska ges under hela första året då vart jag oerhört skammsen!!! Vilken mamma jag är! Nu kommer jag ihåg 4 av 7dagar i veckan iaf men jag försöker så gott jag kan
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Nästan

    Jag har flaskan stående på bordet så att den syns där jämt.
    Mamma till Torsten, Liv & Sonja styvmamma till Erik
    http://tartmamman.blogg.se
  14. 7
    Nästan Jag har flaskan stående på bordet så att den syns där jämt.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    nej, jättesällan faktiskt

    kommer jag ihåg det ger jag några dagar i rad, sen kan det gå 2-3veckor till nästa gång. *skäms*
    Fast nu när det börjar bli mörkt så ska jag skärpa till mig! *lovar*

    När jag kommer ihåg ger jag treåringen också, efter att jag läst att barn idag (i skolåldern ifs) får för lite D-vitamin. Men som sagt, det är ju tyvärr inte ofta.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  16. 8
    nej, jättesällan faktiskt kommer jag ihåg det ger jag några dagar i rad, sen kan det gå 2-3veckor till nästa gång. *skäms*
    Fast nu när det börjar bli mörkt så ska jag skärpa till mig! *lovar*

    När jag kommer ihåg ger jag treåringen också, efter att jag läst att barn idag (i skolåldern ifs) får för lite D-vitamin. Men som sagt, det är ju tyvärr inte ofta.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    ja jag kommer ihåg.... värre är det med pappa som glömmer nästan alltid. Så jafg skulle tro att hon får 5-6 ggr/vecka.
  18. 9
    ja jag kommer ihåg.... värre är det med pappa som glömmer nästan alltid. Så jafg skulle tro att hon får 5-6 ggr/vecka.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    hm ... vi har börjat :S (igen) // Zasa
  20. 10
    hm ... vi har börjat :S (igen) // Zasa
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11

    Nu får arvid sina droppar.

    Jag har slutat ställa in den i kylskåpet, för där står den bara oanvänd. (Vet inte om den går sönder då, men tror det går ändå.) Har den på köksbordet där jag sitter och så kan jag ge när vi ska äta. Annars glömmer jag den garanterat :-(
  22. 11
    Nu får arvid sina droppar. Jag har slutat ställa in den i kylskåpet, för där står den bara oanvänd. (Vet inte om den går sönder då, men tror det går ändå.) Har den på köksbordet där jag sitter och så kan jag ge när vi ska äta. Annars glömmer jag den garanterat :-(
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Ja faktiskt! AD-dropparna står i badrummet och vi har som rutin att den som gör iordning honom på morgonen, tar av nattblöjan och pyjamasen etc, i samband med det också ger AD-dropparna. Då kommer man ihåg det, iaf vi
  24. 12
    Ja faktiskt! AD-dropparna står i badrummet och vi har som rutin att den som gör iordning honom på morgonen, tar av nattblöjan och pyjamasen etc, i samband med det också ger AD-dropparna. Då kommer man ihåg det, iaf vi
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    De första _två_ åren ska man faktiskt ge dem AD-droppar tom
  26. 13
    De första _två_ åren ska man faktiskt ge dem AD-droppar tom

Liknande trådar

  1. om ni kommer ihåg mig?!
    By Sara med Axel +knodd in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 16:34
  2. Det kommer droppar
    By Keyser Zouze in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 07:56
  3. Kommer ni ihåg
    By LottaO in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 20:37
  4. Kommer ni ihåg
    By Cissi med Gustav in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 08:35
  5. Hej, kommer ni ihåg mig?
    By Jossan fd. Dawn in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar