Betapred, verkningstid?
Astma & allergi - barn
  1. flammig dotter
    #1

    Betapred, verkningstid?

    Var på närakuten med vår dotter på 19 mån pga av utslag. Det verkade som om hon fått en allargisk reaktion på något, vad vet vi inte. Hon fick betapred där men det fortsätter att flamma upp, just nu ser hon inte klok ut.. Hur lång tid tar det inna batapreden verkar. Det har gått drygt 2 timmar och det ger sig inte. Detta är helt nytt för mig så kanske nån av er kan hjälpa mig med svar
  2. 1
    Betapred, verkningstid? Var på närakuten med vår dotter på 19 mån pga av utslag. Det verkade som om hon fått en allargisk reaktion på något, vad vet vi inte. Hon fick betapred där men det fortsätter att flamma upp, just nu ser hon inte klok ut.. Hur lång tid tar det inna batapreden verkar. Det har gått drygt 2 timmar och det ger sig inte. Detta är helt nytt för mig så kanske nån av er kan hjälpa mig med svar
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Det borde ha gett effekt redan så jag hade åkt in med henne ifall det fortsätter att blossa upp. Hon är liten och allergier är inte att leka med så tveka inte att söka hjälp.
  4. 2
    Det borde ha gett effekt redan så jag hade åkt in med henne ifall det fortsätter att blossa upp. Hon är liten och allergier är inte att leka med så tveka inte att söka hjälp.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Det hjälper inom ca 1-1½ timme. Men det kan hända att det dels inte räcker dels att det flammar upp igen. Dessutom kan utslagen komam och gå under flera dagar så ni kan behöva mer Betapred elelr Tavegyl/Clarityn om hon är besvärad av det.
  6. 3
    Det hjälper inom ca 1-1½ timme. Men det kan hända att det dels inte räcker dels att det flammar upp igen. Dessutom kan utslagen komam och gå under flera dagar så ni kan behöva mer Betapred elelr Tavegyl/Clarityn om hon är besvärad av det.
  7. flammig dotter
    #4
    Tack båda för era svar! Det verkar vända nu *peppar peppar*. Vi fick tavegyl där och på recept som jag ska hämta ut om en stund. Konstigt det här med reaktionen, vi kan inte komma på nåt som är nytt förutom att vi bytt blöjsort för 2 dagar sen. Men där blöjan sitter har hon inget utom vid kanten, men det kanske är den ändå så vi byter tillbaka direkt till dne vi hade innan... Oj det blev långt det här
  8. 4
    Tack båda för era svar! Det verkar vända nu *peppar peppar*. Vi fick tavegyl där och på recept som jag ska hämta ut om en stund. Konstigt det här med reaktionen, vi kan inte komma på nåt som är nytt förutom att vi bytt blöjsort för 2 dagar sen. Men där blöjan sitter har hon inget utom vid kanten, men det kanske är den ändå så vi byter tillbaka direkt till dne vi hade innan... Oj det blev långt det här
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    för att vara eksakt så tar det upp till 12 timmar innan det ger full effekt... men efter 2 timmar börjar man se skillnad... det brukar verka i ca 24 timmar...

    hoppas det är bättre nu
  10. 5
    för att vara eksakt så tar det upp till 12 timmar innan det ger full effekt... men efter 2 timmar börjar man se skillnad... det brukar verka i ca 24 timmar...

    hoppas det är bättre nu

Liknande trådar

  1. Betapred-när ska man ge dem?
    By Fia med 4 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 17:51
  2. Betapred och Anapen
    By Osäker in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 19:21
  3. Exakt verkningstid lusmedel?
    By malva_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 18:19
  4. Verkningstid Ivomec
    By garion in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:50
  5. Verkningstid Ivomec?
    By garion in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar