En tur till akuten
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    En tur till akuten

    har vi precis gjort. När sambon hämtade barnen från dagis så fann han Lova som hade ramlat och slagit sig i näsan. Detta hade hänt redan strax före tre coh dagis hade försökt nå både mig och honom. Jag var på lunch då och hans nummer måste vara fel för det var ingen som hade ringt honom... Nåja, sambon hämtade mig från jobbet och vi åkte till akuten för att kolla näsan. Vi fick komma in på en gång som tur är. Distriktsköterskan kollade först och tyckte även läkaren skulle ta sig en titt. Hon är ju väldigt svullen och så, men de gjorde inga åtgärder. Kollade om hon hade tuppat av, kräkts eller hade feber. Tittade även in i näsan. Eftersom hon inte hade gjort nåt av dessa saker så fick vi åka hem med uppmaning om att observera henne de närmsta 12 timmarna och ge henne glass (kyler fint). Skulle näsbenet vara brutete eller snett (vilket man inte ser nu när det är så svullet) så gör dom ändå inget åt det när dom är så små. Förhoppningsvis är det ingetdera...
    Så bara hon itne börjar kräkas eller börjar gå vinglit så behöver vi inte göra mer. Gör hon nåt av dessa saker är det en järnskakning och då måste vi in till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Men läkaren trodde risken var minimal. Bara hon tar det lugnt idag och inte ramlar mer....

    Så nu är jag tillbaks på jobbet och sambon ahr åkt hem med barnen. jag slutar jobba kl 19.00 o ska sedna ehm o gosa med Lova....
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  2. 1
    En tur till akuten har vi precis gjort. När sambon hämtade barnen från dagis så fann han Lova som hade ramlat och slagit sig i näsan. Detta hade hänt redan strax före tre coh dagis hade försökt nå både mig och honom. Jag var på lunch då och hans nummer måste vara fel för det var ingen som hade ringt honom... Nåja, sambon hämtade mig från jobbet och vi åkte till akuten för att kolla näsan. Vi fick komma in på en gång som tur är. Distriktsköterskan kollade först och tyckte även läkaren skulle ta sig en titt. Hon är ju väldigt svullen och så, men de gjorde inga åtgärder. Kollade om hon hade tuppat av, kräkts eller hade feber. Tittade även in i näsan. Eftersom hon inte hade gjort nåt av dessa saker så fick vi åka hem med uppmaning om att observera henne de närmsta 12 timmarna och ge henne glass (kyler fint). Skulle näsbenet vara brutete eller snett (vilket man inte ser nu när det är så svullet) så gör dom ändå inget åt det när dom är så små. Förhoppningsvis är det ingetdera...
    Så bara hon itne börjar kräkas eller börjar gå vinglit så behöver vi inte göra mer. Gör hon nåt av dessa saker är det en järnskakning och då måste vi in till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Men läkaren trodde risken var minimal. Bara hon tar det lugnt idag och inte ramlar mer....

    Så nu är jag tillbaks på jobbet och sambon ahr åkt hem med barnen. jag slutar jobba kl 19.00 o ska sedna ehm o gosa med Lova....
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Aj, aj! Lilla gumman och lilla stackars näsan!
    Mår hon bättre nu?
  4. 2
    Aj, aj! Lilla gumman och lilla stackars näsan!
    Mår hon bättre nu?
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Jodå hon är hur

    pigg som helst men näsan ser ju ine riktigt klok ut. Väligt svullen och nu har hon börjat bli blå precis vid näsroten, mellan ögonen. Det finns en bild (dock ingen med ett jättebra kvalite, men man ser ju iaf) inne på min nystartade blogg. Adressen dit är: http://www.heidin72.blogg.se

    Hon har varit pådagis som vanligt, för att citera henne när vi frågade om hon ville stanna hemma från dagis igår: "Men mamma, jag har ju bara ont i näsan, jag kan gå på dagis"
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  6. 3
    Jodå hon är hur pigg som helst men näsan ser ju ine riktigt klok ut. Väligt svullen och nu har hon börjat bli blå precis vid näsroten, mellan ögonen. Det finns en bild (dock ingen med ett jättebra kvalite, men man ser ju iaf) inne på min nystartade blogg. Adressen dit är: http://www.heidin72.blogg.se

    Hon har varit pådagis som vanligt, för att citera henne när vi frågade om hon ville stanna hemma från dagis igår: "Men mamma, jag har ju bara ont i näsan, jag kan gå på dagis"
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    jag såg henne

    oj så hon såg ut. Ja ibland har de sån otur att slå sig och få bulor, blåmärken osv.
  8. 4
    jag såg henne oj så hon såg ut. Ja ibland har de sån otur att slå sig och få bulor, blåmärken osv.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    kikade

    på bilden i din blogg.
    stackars lilla näsan.
    tur att det inte var nåt allvarligt, man blir juh skraj då dom slår sig, särskilt om det är huvudet!
    kramar från oss
  10. 5
    kikade på bilden i din blogg.
    stackars lilla näsan.
    tur att det inte var nåt allvarligt, man blir juh skraj då dom slår sig, särskilt om det är huvudet!
    kramar från oss
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Opps

    tur i outren då
    Hoppas hon gillar och njuter av glassen och piggar på sig fint!
    Kram
    Ylva med Saga & Svante
  12. 6
    Opps tur i outren då
    Hoppas hon gillar och njuter av glassen och piggar på sig fint!
    Kram

Liknande trådar

  1. in till akuten nu..
    By lifv in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 10:45
  2. En sak till ang akuten...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 20:37
  3. Nu är vi på väg till akuten
    By Maria m V-05 & H-07 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 09:38
  4. Till Akuten
    By yamsan in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:55
  5. Vår tur till akuten :-(
    By Maria med A och S in forum _0507 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar