Hej Hej!!
_02 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Hej Hej!!

    Har inte varit på den här sidan så mkt utan håller till mer på astma alllergi sidan. Jag heter Johanna och har två killar på tre och ett år. Båda mina barn är multiallergiska mot flera födoämnen. Nu är det ju så att min stora antagligen varit detta sedan han var lite utan att det har kunnat konstaterats...förrän nu. Till saken hör att jag är lite förundrad över hans toavanor. Han har varit lös i magen i stort sett sedan han föddes och det är svårt att veta när han är normal i magen och inte reagerat på ngt han ätit. Därför undrar jag lite över hur era treåringar bajsar, hur ofta, löst eller hårt. Är säker väldigt individuellt men för min del handlar det om att veta att det kanske kan vara normalt att bajsa tre gånger om dagen. Är tacksam för er som vill dela med er lite bajshistorier!!!!!
    Kramar Johanna
  2. 1
    Hej Hej!! Har inte varit på den här sidan så mkt utan håller till mer på astma alllergi sidan. Jag heter Johanna och har två killar på tre och ett år. Båda mina barn är multiallergiska mot flera födoämnen. Nu är det ju så att min stora antagligen varit detta sedan han var lite utan att det har kunnat konstaterats...förrän nu. Till saken hör att jag är lite förundrad över hans toavanor. Han har varit lös i magen i stort sett sedan han föddes och det är svårt att veta när han är normal i magen och inte reagerat på ngt han ätit. Därför undrar jag lite över hur era treåringar bajsar, hur ofta, löst eller hårt. Är säker väldigt individuellt men för min del handlar det om att veta att det kanske kan vara normalt att bajsa tre gånger om dagen. Är tacksam för er som vill dela med er lite bajshistorier!!!!!
    Kramar Johanna
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Bajshistorik.................
    .............................. .
    Frida bajsar 2 gånger per dag. Det är ofta fast konsistens utan att vara hårt. ÄR det bara en gång någon dag så är det hårt. Sällan löst
  4. 2
    Bajshistorik.................
    .............................. .
    Frida bajsar 2 gånger per dag. Det är ofta fast konsistens utan att vara hårt. ÄR det bara en gång någon dag så är det hårt. Sällan löst
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    1-3 gånger om dagen kan vara helt normalt ja
    Min 3 åring bajsar en gång om dagen och ofta är det ja lagomhårt hm (vad nu lagom är)
    Min son däremot kunde bajsa fler gånger om dagen och något lösare.

    Men funderar du en del på det så kontakta vårdcentralen eller allra helst barnmedicin om något sådant finns hos er.
    fråga via bvc vart du ska vända dig.
  6. 3
    1-3 gånger om dagen kan vara helt normalt ja
    Min 3 åring bajsar en gång om dagen och ofta är det ja lagomhårt hm (vad nu lagom är)
    Min son däremot kunde bajsa fler gånger om dagen och något lösare.

    Men funderar du en del på det så kontakta vårdcentralen eller allra helst barnmedicin om något sådant finns hos er.
    fråga via bvc vart du ska vända dig.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Lite mer

    Det finns ju snabbare magar och långsammare magar
    magar som kan bli snabba av fibrer
    Min pojk reagerade som mindre med att få snabb mage av ex havregryns gröt det blev för mastigt för hans mage utan att något direkt är fel.
  8. 4
    Lite mer

    Det finns ju snabbare magar och långsammare magar
    magar som kan bli snabba av fibrer
    Min pojk reagerade som mindre med att få snabb mage av ex havregryns gröt det blev för mastigt för hans mage utan att något direkt är fel.
  9. Helena med Evelina
    #5
    Evelina bajsar ca 1 ggr/vecka. Och då är det halvlöst
  10. 5
    Evelina bajsar ca 1 ggr/vecka. Och då är det halvlöst
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Minna bajsar Jättemycket max en gg per dag.

    Kasper bajsar mellan 1 & 4 (typ!) gånger på en dag men då kommer det lite i taget & är ofta lite hårt (men kan vara vilket som)
  12. 6
    Minna bajsar Jättemycket max en gg per dag.

    Kasper bajsar mellan 1 & 4 (typ!) gånger på en dag men då kommer det lite i taget & är ofta lite hårt (men kan vara vilket som)
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    Tack alla för era bajsinfo!!!IMT
  14. 7
    Tack alla för era bajsinfo!!!IMT
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar