Fast nu sitter jag här i morgontimmen och läser litegrann.
Min N är nu förskoleelev och hon är mäkta stolt över sin skola!
Det som grämer mig just nu är att vi ska flytta runt jul/efter jul. Då kommer hon att byta till den skola som vi egentligen ville ha från början. Tror jag skrivit om det här inne. Då flyttar vi 4 km norrut..... så att hon kommer att gå på samma skola som storebröderna. Hon kommer att kunna gå själv till skolan om inte allt för lång tid.
Det kan hon inte se fram emot just nu! Det är ju så långt så kanske först i 3-4an att hon kan gå själv. Men hon har ju så många kompisar här. Det känns så svårt. Men det känns som att vi inte har något val. Där vi bor så finns ett stort gruvhål så vårat kvarter kommer inom rasrisk snart, och jag ville egentligen ha flytten gjord innan sexårsgruppen började. Nu blev det inte så.
Ja det är bara att hoppas att hon får nya kompisar och att hon kanske kan behålla några från den här klassen. Känns inte alls så lätt detta....men det måste ju gå.
Kanske det är bäst att låta henne byta redan till jul, även om vår flytt blir försenas låt säga till feb - mars...någon fler som tvingats vara "elak mamma" och ryckt upp barnet från en barngrupp dom trivs i??