Födelsedag
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Födelsedag

    Jag har just kommit på att jag fyller lite halvjämt om en dryg vecka! Gissningsvis kommer det 9 gäster och så familjen som består av sju personer.

    Jag har tänkt bjuda på oxfilé, men vet inte vad jag ska göra med den? Helst ska det gå att förbereda så att jag slipper stå i köket hela tiden...ett annat önskemål är att det är potatis som serveras till. Vi har en vegetarian och en laktosintolerant bland gästerna och även en liten multiallergisk dotter, men henne tror jag inte att jag tar hänsyn till den här gången. Hon får specialmat rakt igenom!

    Har ni några förslag?
  2. 1
    Födelsedag Jag har just kommit på att jag fyller lite halvjämt om en dryg vecka! Gissningsvis kommer det 9 gäster och så familjen som består av sju personer.

    Jag har tänkt bjuda på oxfilé, men vet inte vad jag ska göra med den? Helst ska det gå att förbereda så att jag slipper stå i köket hela tiden...ett annat önskemål är att det är potatis som serveras till. Vi har en vegetarian och en laktosintolerant bland gästerna och även en liten multiallergisk dotter, men henne tror jag inte att jag tar hänsyn till den här gången. Hon får specialmat rakt igenom!

    Har ni några förslag?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Örtgravad oxfilé kanske? Den kan du göra i förväg (tar några dagar men är inte speciellt mycket jobb) och sen fryser du den så att du kan skära riktigt tunna fina skivor av den med en vass kniv. Till passar antingen en potatisgratäng, gärna med rotfrukter i, eller så en potatissallad med senapsvinägrett.

    Jag har recept på detta hemma, och även en god sås att ha till. Riktig kalasmat!
  4. 2
    Örtgravad oxfilé kanske? Den kan du göra i förväg (tar några dagar men är inte speciellt mycket jobb) och sen fryser du den så att du kan skära riktigt tunna fina skivor av den med en vass kniv. Till passar antingen en potatisgratäng, gärna med rotfrukter i, eller så en potatissallad med senapsvinägrett.

    Jag har recept på detta hemma, och även en god sås att ha till. Riktig kalasmat!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Får man komma eller? Annars tänker inte JAG ge några recept tips! Fast oxfilé är ju inte riktigt min gebit hur som...
  6. 3
    Får man komma eller? Annars tänker inte JAG ge några recept tips! Fast oxfilé är ju inte riktigt min gebit hur som...

Liknande trådar

  1. Födelsedag!
    By ms_skywalker in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 17:30
  2. Har födelsedag i dag OT
    By Kine62 in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 05:21
  3. Födelsedag
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 11:53
  4. Födelsedag!
    By Grodan och Arvid in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 12:03
  5. födelsedag
    By undrar in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar