mensvärk....
Gravidsnack
  1. au ajj.....
    #1

    mensvärk....

    Hej !
    Jag är i v.36 och har mensvärk från och till som jag haft sedan igår
    som har blivit lite starkare nu, det jag undrar om det är växtvärk elller
    vad det kan vara?, det gör ju lite ont i ryggen samtidigt som det känns som
    att man ska få mens snart. Lite svårt att förklara men.....
    Förvärkar/sammandragningar har jag ju också....

    Någon som vet? Kan det redan vara på G? neee.....
  2. 1
    mensvärk.... Hej !
    Jag är i v.36 och har mensvärk från och till som jag haft sedan igår
    som har blivit lite starkare nu, det jag undrar om det är växtvärk elller
    vad det kan vara?, det gör ju lite ont i ryggen samtidigt som det känns som
    att man ska få mens snart. Lite svårt att förklara men.....
    Förvärkar/sammandragningar har jag ju också....

    Någon som vet? Kan det redan vara på G? neee.....
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2

    Känner samma

    Jag har precis likadant! Fick för nån timme sen väldigt ont och stoppade i mig 2 alvedon. Får se om det tar. Jag har haft lite rosa flytningar sen igår, men det kan man ju ha sa barnmorskan. Jag har gått 35 fulla veckor så det ska väl inte börja än tycker man.
  4. 2
    Känner samma Jag har precis likadant! Fick för nån timme sen väldigt ont och stoppade i mig 2 alvedon. Får se om det tar. Jag har haft lite rosa flytningar sen igår, men det kan man ju ha sa barnmorskan. Jag har gått 35 fulla veckor så det ska väl inte börja än tycker man.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Hej!!
    Jag är oxå i v 36 och känner av mer mensvärk..speciellt då jag har sammandragningar.Fast mina gör ont fram,inte bakom ryggen..Där har jag haft ont när jag har åkt in på förlossningen..Det kanske är ngt på g för dig?
    Fortsätter det regelbundet och det gör ondare och ondare så tycker jag att du ska ringa förlossningen och höra!
    Lycka Till
  6. 3
    Hej!!
    Jag är oxå i v 36 och känner av mer mensvärk..speciellt då jag har sammandragningar.Fast mina gör ont fram,inte bakom ryggen..Där har jag haft ont när jag har åkt in på förlossningen..Det kanske är ngt på g för dig?
    Fortsätter det regelbundet och det gör ondare och ondare så tycker jag att du ska ringa förlossningen och höra!
    Lycka Till
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Hej. Jag födde min flicka i v. 37+. Min förlossning startade med diffus mensvärk som då och då tilltog i styrka för att sedan återgå till den mer diffusa. Öppnade mig 6 cm på bara molande mensvärk.
    Det behöver ju inte vara samma för dig, men vem vet.

    MVH
    Martina med 4:an bf 16/12
  8. 4
    Hej. Jag födde min flicka i v. 37+. Min förlossning startade med diffus mensvärk som då och då tilltog i styrka för att sedan återgå till den mer diffusa. Öppnade mig 6 cm på bara molande mensvärk.
    Det behöver ju inte vara samma för dig, men vem vet.

    MVH
    Martina med 4:an bf 16/12
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Hej,
    Jag är i v 35+4 och har också börjat känna av det du beskriver de senaste dagarna. Antar att det inte är någon fara så länge värken kommer och går, men om den inte upphör är det nog dags att kontakta förlossningen.
  10. 5
    Hej,
    Jag är i v 35+4 och har också börjat känna av det du beskriver de senaste dagarna. Antar att det inte är någon fara så länge värken kommer och går, men om den inte upphör är det nog dags att kontakta förlossningen.
  11. au ajj.....
    #6

    förlossningen

    Har varit på kontroll på förlossningen och ctg kurvan visade några sammandragningar
    och doc. ville inte känna om det hade hänt nåt pga. att det kan starta förlossningen
    på riktigt (om det inte har redan börjat öppna sig) för att jag är "bara" i v.36 ännu.

    Liten kan gott stanna 2v. till. Men fortfarande ont har jag så vem vet.

    Tack alla ni som svarade. Lycka till !
  12. 6
    förlossningen Har varit på kontroll på förlossningen och ctg kurvan visade några sammandragningar
    och doc. ville inte känna om det hade hänt nåt pga. att det kan starta förlossningen
    på riktigt (om det inte har redan börjat öppna sig) för att jag är "bara" i v.36 ännu.

    Liten kan gott stanna 2v. till. Men fortfarande ont har jag så vem vet.

    Tack alla ni som svarade. Lycka till !
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7

    Härligt!!

    Det låter som ni allihopa är på G!! Har 2 fina flickor o väntar mitt tredje barn, molnande mensvärk o rosaaktiga flytningar betyder att kroppen börjar göra sig redo.. det är väl ingen underbar känsla sådär men ni kan lugnt luta er tillbaka o bara vänta nu.. det kan ta veckor eller dagar så har ni erat lilla knytte snart.. Önskar er alla lycka till!!
    Kram kram!!
  14. 7
    Härligt!! Det låter som ni allihopa är på G!! Har 2 fina flickor o väntar mitt tredje barn, molnande mensvärk o rosaaktiga flytningar betyder att kroppen börjar göra sig redo.. det är väl ingen underbar känsla sådär men ni kan lugnt luta er tillbaka o bara vänta nu.. det kan ta veckor eller dagar så har ni erat lilla knytte snart.. Önskar er alla lycka till!!
    Kram kram!!
  15. Medlem sedan
    Apr 2017
    #8
    Medel mot PMS besvär - http://shytobuy.se
  16. 8
    Medel mot PMS besvär - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Mensvärk?
    By Amed2 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 14:07
  2. Mensvärk..
    By gabbiz in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 23:41
  3. Mensvärk...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 15:20
  4. Mensvärk?
    By Maria med 3 kidz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 23:15
  5. *mensvärk mensvärk hela dan*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar