Reglerna?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Reglerna?

    En förälder är hemma med lillasyster och storebror då går 15 h/vecka på dagis. Andra föräldern jobbar heltid, men har oregelbudna arbetstider och är därför ibland ledig under sonens förskoletimmar. Hur är reglerna då, får sonen vara på förskolan ändå under sina vanliga timmar?

    (Om båda föräldrarna jobbar vet jag att barnen bara ska vara på förskolan under arbetstid + restid, så det är just ovanstående scenario jag undrar om.)
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Reglerna? En förälder är hemma med lillasyster och storebror då går 15 h/vecka på dagis. Andra föräldern jobbar heltid, men har oregelbudna arbetstider och är därför ibland ledig under sonens förskoletimmar. Hur är reglerna då, får sonen vara på förskolan ändå under sina vanliga timmar?

    (Om båda föräldrarna jobbar vet jag att barnen bara ska vara på förskolan under arbetstid + restid, så det är just ovanstående scenario jag undrar om.)
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Ja, en plats för barn till föräldralediga föräldrar är ett visst antal/vecka oavsett vad föräldrarna gör. Alltså får storebror gå på dagis 15 timmar/vecka även om båda föräldrarna är hemma.
  4. 2
    Ja, en plats för barn till föräldralediga föräldrar är ett visst antal/vecka oavsett vad föräldrarna gör. Alltså får storebror gå på dagis 15 timmar/vecka även om båda föräldrarna är hemma.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    javisst!
  6. 3
    javisst!

Liknande trådar

  1. Ang reglerna om..
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 19:56
  2. nya reglerna
    By AnsoW in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:43
  3. de nya reglerna...
    By thailandsresenärer in forum Resesnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 23:04
  4. De här nya reglerna...
    By Moonbeam in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 19:17
  5. Det nya FP-reglerna
    By Elin/FruC in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 20:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar