Förkylningstider?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Förkylningstider?

    Nu är Alva förkyld, tycker inte det var länge sedan hon var sjuk senast. Tror det var ca 2 veckor sedan hon hade tredagarsfeber. Och nu har hon feber, är supersnorig, gnällig, äter typ ingenting förutom ersättningen och har en hosta som inte är av denna värld
    Igår var hon ganska pigg, åt lite grann och näsan rann lite men under natten har det blivit mycket, mycket värre. Trist men inte så mycket att göra något åt. Så idag blir vi inne och myser. Har lovat Ludvig att baka en äppelkaka att fika på när Wilma kommer hem från skolan. En kopp te och lite mys i soffan...

    Fler som är förkylda? W och L har i alla fall klarat sig än så länge och vi vuxna också *peppar, peppar*
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  2. 1
    Förkylningstider? Nu är Alva förkyld, tycker inte det var länge sedan hon var sjuk senast. Tror det var ca 2 veckor sedan hon hade tredagarsfeber. Och nu har hon feber, är supersnorig, gnällig, äter typ ingenting förutom ersättningen och har en hosta som inte är av denna värld
    Igår var hon ganska pigg, åt lite grann och näsan rann lite men under natten har det blivit mycket, mycket värre. Trist men inte så mycket att göra något åt. Så idag blir vi inne och myser. Har lovat Ludvig att baka en äppelkaka att fika på när Wilma kommer hem från skolan. En kopp te och lite mys i soffan...

    Fler som är förkylda? W och L har i alla fall klarat sig än så länge och vi vuxna också *peppar, peppar*
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Snorig...

    Vår Alva är konstant snorig just nu tycker jag Som tur är har hon inte haft feber eller nåt sånt. Men snor har vi överallt.
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  4. 2
    Snorig... Vår Alva är konstant snorig just nu tycker jag Som tur är har hon inte haft feber eller nåt sånt. Men snor har vi överallt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jepps, Gustav är också förkyld, mest snorig och rinnig i ögonen. Han har varit förkyld sen mitten på förra veckan. Och det är bara ca en månad sedan förra förkylningen. Men det lär väl vara lite så här nu framöver, gissar jag.

    Låter mysigt med te och mys i soffan. Önskar jag kunde göra detsamma.
  6. 3
    Jepps, Gustav är också förkyld, mest snorig och rinnig i ögonen. Han har varit förkyld sen mitten på förra veckan. Och det är bara ca en månad sedan förra förkylningen. Men det lär väl vara lite så här nu framöver, gissar jag.

    Låter mysigt med te och mys i soffan. Önskar jag kunde göra detsamma.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Sara är frisk just nu, har klarat av tre förkylningar denna höst. Hennes storebror Tobias är däremot hemma och hostar idag och Felix verkade på g att bli förkyld han med. Vi har också en innedag, eftersom Tobias inte vill vara själv. Har bara varit iväg för att lämna Pontus på dagis och till BVC för 1-årssprutan.
  8. 4
    Sara är frisk just nu, har klarat av tre förkylningar denna höst. Hennes storebror Tobias är däremot hemma och hostar idag och Felix verkade på g att bli förkyld han med. Vi har också en innedag, eftersom Tobias inte vill vara själv. Har bara varit iväg för att lämna Pontus på dagis och till BVC för 1-årssprutan.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Japp snorigt och hostigt! Men Sofia börjar bli bättre nu *peppar peppar* Men hostan lär nog sitta i ett bra tag.

    Äppelkaka lät ju inte alls gott Åhh vad jag blev sugen. Men mitt konto råkar vara tomt och jag har nog inte alla ingredienserna hemma... Kanske kan låna från Elias spargris....

    Hoppas att Alva kryar på sig snart!
    Kram!
  10. 5
    Japp snorigt och hostigt! Men Sofia börjar bli bättre nu *peppar peppar* Men hostan lär nog sitta i ett bra tag.

    Äppelkaka lät ju inte alls gott Åhh vad jag blev sugen. Men mitt konto råkar vara tomt och jag har nog inte alla ingredienserna hemma... Kanske kan låna från Elias spargris....

    Hoppas att Alva kryar på sig snart!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6
    Här har vi också lite höstbaciller. Isac har haft feber hela helgen men annars inga symtom. Storebror däremot är förkyld men har ingen feber, så han har varit på dagis idag som vanligt.
  12. 6
    Här har vi också lite höstbaciller. Isac har haft feber hela helgen men annars inga symtom. Storebror däremot är förkyld men har ingen feber, så han har varit på dagis idag som vanligt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Inte förkylda, men Love har haft feber i helgen.
    Mår mycket bättre idag.
    Lät härligt med mys i soffan, hoppas kakan blev god. Hoppas hon blir piggare snart.
  14. 7
    Inte förkylda, men Love har haft feber i helgen.
    Mår mycket bättre idag.
    Lät härligt med mys i soffan, hoppas kakan blev god. Hoppas hon blir piggare snart.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Japp, nu är det dags igen...usch och fy!
    Sonja är förkyldare än hon någonsin varit just nu och kan inte sova på nätterna. Varje gång hon nyser kommer det ut en sträng med snor som hänger till hennes knän (låter väl fräscht ;-)).

    Inget kul alls, Sonja har öroninflammation (igen), är super förkyld och storasyster har vattkoppor....ohhh denna ljuva småbarnstid :-)

    /Anna
  16. 8
    Japp, nu är det dags igen...usch och fy!
    Sonja är förkyldare än hon någonsin varit just nu och kan inte sova på nätterna. Varje gång hon nyser kommer det ut en sträng med snor som hänger till hennes knän (låter väl fräscht ;-)).

    Inget kul alls, Sonja har öroninflammation (igen), är super förkyld och storasyster har vattkoppor....ohhh denna ljuva småbarnstid :-)

    /Anna

Liknande trådar

  1. Förkylningstider
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 16:55
  2. Förkylningstider
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 16:28
  3. Fy för förkylningstider:-(
    By ellem in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 10:28
  4. Förkylningstider här!1
    By Duved in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 15:22
  5. Ett tips i förkylningstider
    By m00n in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 12:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar