Tänk vad som händer när Fixo är tillbaka
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Tänk vad som händer när Fixo är tillbaka

    När man får tillbaka sitt gamla nick, vad händer då? Jo, då blir man gravid! Jag testade äntligen positivt för snart tre veckor sen. Tre test blev det, men jag fattar fortfarande ingenting. Idag har vi varit på ett VUL och sett en liten strimma med ett hjärta som slog så fint, men poletten har inte trillat ner ändå! Om jag skriver det för er här på AFF, så att det blir satt på pränt, DÅ kanske jag fattar?

    Jag tror att jag inte riktigt vågar glädjas med tanke på hur det gick sist. Så nu tar vi en dag i taget, ett delmål i taget. Idag har vi, i och med VUL:et klarat av delmål 1. Och nu måste jag ta tag i det här med fosterdiagnostik, vilket inte känns så kul. Ska man göra FVP/MKP och riskera missfall eller ska man bara göra NUPP/KUB och avgöra därefter.... det är svåra frågor att slåss emot när man har problem att bli gravid, men jag tänkte jag ville dela med mig till er eftersom ni var ett så stort stöd när jag hade det svårt och för att jag gärna lånar massor med tummar av er framöver. Är det ok?

    Bf är i alla fall 7 juni!
  2. 1
    Tänk vad som händer när Fixo är tillbaka När man får tillbaka sitt gamla nick, vad händer då? Jo, då blir man gravid! Jag testade äntligen positivt för snart tre veckor sen. Tre test blev det, men jag fattar fortfarande ingenting. Idag har vi varit på ett VUL och sett en liten strimma med ett hjärta som slog så fint, men poletten har inte trillat ner ändå! Om jag skriver det för er här på AFF, så att det blir satt på pränt, DÅ kanske jag fattar?

    Jag tror att jag inte riktigt vågar glädjas med tanke på hur det gick sist. Så nu tar vi en dag i taget, ett delmål i taget. Idag har vi, i och med VUL:et klarat av delmål 1. Och nu måste jag ta tag i det här med fosterdiagnostik, vilket inte känns så kul. Ska man göra FVP/MKP och riskera missfall eller ska man bara göra NUPP/KUB och avgöra därefter.... det är svåra frågor att slåss emot när man har problem att bli gravid, men jag tänkte jag ville dela med mig till er eftersom ni var ett så stort stöd när jag hade det svårt och för att jag gärna lånar massor med tummar av er framöver. Är det ok?

    Bf är i alla fall 7 juni!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Åh!!

    Jublar försiktigt!
    Vilka underbara nyheter!
    Här hålls tummar i mass!
    Jobbigt med risken med fvp.
    Men det måste ju bara gå bra nu!
    *tummarna är blåa*
    Bibbi m Juni + 3 söner
  4. 2
    Åh!! Jublar försiktigt!
    Vilka underbara nyheter!
    Här hålls tummar i mass!
    Jobbigt med risken med fvp.
    Men det måste ju bara gå bra nu!
    *tummarna är blåa*
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    JAMEN GRATTIS!!!!!

    Förlåt att jag skriker, men det är extra roligt när ni som kämpat lite extra för att bli gravida äntligen lyckas!!!

    Vad gäller fosterdiagnotik får ni väl ta de goda råd ni får från de som vet riskerna bäst och sedan utifrån det göra det som känns bäst för er!


    Håller alla tummar, tår och tassar i hela huset för att allt ska gå bra den här gången!!!!!!
    Anja m. Mira och Ruben
  6. 3
    JAMEN GRATTIS!!!!! Förlåt att jag skriker, men det är extra roligt när ni som kämpat lite extra för att bli gravida äntligen lyckas!!!

    Vad gäller fosterdiagnotik får ni väl ta de goda råd ni får från de som vet riskerna bäst och sedan utifrån det göra det som känns bäst för er!


    Håller alla tummar, tår och tassar i hela huset för att allt ska gå bra den här gången!!!!!!
  7. Cissi med G bf 11/10
    #4

    Åh vad roligt!

    Jag är glad för er skull! Grattis!
  8. 4
    Åh vad roligt! Jag är glad för er skull! Grattis!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    här finns tummar!

    Stort grattis! Å vad jag håller tummarna för att allt ska bli bra den här gången!

    GRATTIS!
  10. 5
    här finns tummar! Stort grattis! Å vad jag håller tummarna för att allt ska bli bra den här gången!

    GRATTIS!
  11. Lina m Meja+v39
    #6

    Å men jättegrattis!!!

    Vi ska hålla alla tummar vi kan för att det ska gå vägen den här gången!
  12. 6
    Å men jättegrattis!!! Vi ska hålla alla tummar vi kan för att det ska gå vägen den här gången!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Vilka underbara nyheter Karin!!! Åh, jag blir alldeles varm i hela kroppen och önskar er all lycka till nu! Det är förresten jättemysigt med junibebisar ;-)

    Kram!
  14. 7
    Vilka underbara nyheter Karin!!! Åh, jag blir alldeles varm i hela kroppen och önskar er all lycka till nu! Det är förresten jättemysigt med junibebisar ;-)

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    Vad härligt Fixo!!!!!!!!!

    Jag som hoppades så på dig häromdagen och så belv jag skitsur för att det inte var du :-)

    Nu är det ju du !!!
    Jättegrattis och alla tummar så klart, denna gången måste det verkligen vara er tur!
    Åh ryser bara.

    Försåtr att det är mycket att tänka på men första steget är gjort, och som Lennart Nilson skriver i sin bok så har bebisen klarar den farligaste strapatsen redan!

    Och en junibebis också-perfekt!

    Kramar om !!
  16. 8
    Vad härligt Fixo!!!!!!!!! Jag som hoppades så på dig häromdagen och så belv jag skitsur för att det inte var du :-)

    Nu är det ju du !!!
    Jättegrattis och alla tummar så klart, denna gången måste det verkligen vara er tur!
    Åh ryser bara.

    Försåtr att det är mycket att tänka på men första steget är gjort, och som Lennart Nilson skriver i sin bok så har bebisen klarar den farligaste strapatsen redan!

    Och en junibebis också-perfekt!

    Kramar om !!
  17. Maria med Fredrik
    #9
    Å, vilka härliga nyheter! Jag tänkte på dig faktiskt igår och undrade hur det var och så poppar du in med så trevliga rapporter! Såklart att det går bra! Det GÅR bra!
  18. 9
    Å, vilka härliga nyheter! Jag tänkte på dig faktiskt igår och undrade hur det var och så poppar du in med så trevliga rapporter! Såklart att det går bra! Det GÅR bra!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Vad roligt! Ska hålla alla tummar för att allt går bra. Då kommer en liten fix den 7 juni då

    Många svåra beslut du har, men passa på och njut!
    Kram.
  20. 10
    Vad roligt! Ska hålla alla tummar för att allt går bra. Då kommer en liten fix den 7 juni då

    Många svåra beslut du har, men passa på och njut!
    Kram.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Grattis!!

    Stort grattis till er!!
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  22. 11
    Grattis!! Stort grattis till er!!
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12

    Tjohooo!

    Det här inlägget har jag längtat efter!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! :-)
  24. 12
    Tjohooo! Det här inlägget har jag längtat efter!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! :-)
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Åh!

    Grattis! Håller tummar för att allt går väl!
  26. 13
    Åh! Grattis! Håller tummar för att allt går väl!
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    YES!!!

    Grattis!!!
    Förstår att du har svårt att ta till dig dt hela, jag kommer hålla tummarna stenhårt för er!

    Jag tror ju såklart att det kommer gå bra och att ni kommer få en liten prins eller prinsessa nästan på BF, dvs dagen innan så att hela Sverige flaggar för honom/henne. Det är ju världens bästa dag att fylla år på
  28. 14
    YES!!! Grattis!!!
    Förstår att du har svårt att ta till dig dt hela, jag kommer hålla tummarna stenhårt för er!

    Jag tror ju såklart att det kommer gå bra och att ni kommer få en liten prins eller prinsessa nästan på BF, dvs dagen innan så att hela Sverige flaggar för honom/henne. Det är ju världens bästa dag att fylla år på
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    Underbart, underbart! Lånar så klart ut tummarna till er! Det kommer gå så bra så!
    *kram*
  30. 15
    Underbart, underbart! Lånar så klart ut tummarna till er! Det kommer gå så bra så!
    *kram*
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Tänk - jag blir lika glad idag och eftersom jag aldrig lyckats få iväg messet till dig (fast du kanske har läst det) så är det i alla fall några rader jag måste få skriva igen...

    Det är så otroligt härligt att ni äntligen har fått lyckas och jag förstår att det väntar riktigt oroliga tider för er nu. Jag finns ju här om du behöver ösa ur dig lite och håller naturligtvis alla tummar för att allt ska se helt perfekt ut den här gången och att Maja ska få bli stolt storasyster framåt sommaren. Maja kommer att vara nästan exakt lika gammal som jag var när jag fick en lillebror (han är född 21/7-76 och jag är född 20/8-72) och maken till stolt storasyster har nog sällan skådats. Våren 1976 var verkligen en bebisvår och min mamma och jag förberedde allt för Joakims/Maries ankomst. Maja kommer att ha minnen för livet - det lovar jag!

    Stooora kramar!!! Ser fram emot att få träffa dig många gånger när vi båda äntligen är tvåbarnsmammor!!!
  32. 16
    Tänk - jag blir lika glad idag och eftersom jag aldrig lyckats få iväg messet till dig (fast du kanske har läst det) så är det i alla fall några rader jag måste få skriva igen...

    Det är så otroligt härligt att ni äntligen har fått lyckas och jag förstår att det väntar riktigt oroliga tider för er nu. Jag finns ju här om du behöver ösa ur dig lite och håller naturligtvis alla tummar för att allt ska se helt perfekt ut den här gången och att Maja ska få bli stolt storasyster framåt sommaren. Maja kommer att vara nästan exakt lika gammal som jag var när jag fick en lillebror (han är född 21/7-76 och jag är född 20/8-72) och maken till stolt storasyster har nog sällan skådats. Våren 1976 var verkligen en bebisvår och min mamma och jag förberedde allt för Joakims/Maries ankomst. Maja kommer att ha minnen för livet - det lovar jag!

    Stooora kramar!!! Ser fram emot att få träffa dig många gånger när vi båda äntligen är tvåbarnsmammor!!!
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Unberbara nyhet!!

    Hej Karin!
    Åh vad glad jag blir när jag läser denna underbara nyhet!! Jag ryser över hela kroppen ända ner på fötterna och blir alldeles tårögd.

    Jag lovar att hålla alla tummarna plus resten av familjens tummar också (inte mindre än 10 tummar i Täby!)

    Maja kommer bli en fantastisk storasyster i sommar!

    Många kramar från
    Louise och Josefine
    Louise med Josefine + 2 systrar
  34. 17
    Unberbara nyhet!! Hej Karin!
    Åh vad glad jag blir när jag läser denna underbara nyhet!! Jag ryser över hela kroppen ända ner på fötterna och blir alldeles tårögd.

    Jag lovar att hålla alla tummarna plus resten av familjens tummar också (inte mindre än 10 tummar i Täby!)

    Maja kommer bli en fantastisk storasyster i sommar!

    Många kramar från
    Louise och Josefine
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    GRATTIS!!!! Vilka underbara nyheter! Jättejättegrattis!!!
    kram, Frida
  36. 18
    GRATTIS!!!! Vilka underbara nyheter! Jättejättegrattis!!!
    kram, Frida
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Grattis!
    Jag håller alla tummar och tår för att delmålen ska bli uppfyllda.
    Agneta (Anna -03, Sofia -96 och Jonny -89)
  38. 19
    Grattis!
    Jag håller alla tummar och tår för att delmålen ska bli uppfyllda.
  39. Erika m T o Ä (+2)
    #20
    ÅÅÅÅÅH, vad glad jag blir, Grattis!!
    många kramar /Erika
  40. 20
    ÅÅÅÅÅH, vad glad jag blir, Grattis!!
    många kramar /Erika
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tänk tillbaka på de ex du har och din nu
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 10:15
  2. Tänk er ett år tillbaka!
    By Anna-Elias in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 12:26
  3. Tänk att händer
    By NenneG in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 17:27
  4. Tänk att händer
    By Maon in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 15:33
  5. Tänk - *lite tillbaka
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 16:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar