journaler
Abort
  1. .......
    #1

    journaler

    är det någn som vet om kan osynliggöra en abort från journalen jag vill nämnligen inte att min nuvarande man skall få reda på aborten...och blir jag gravid igen ...så/och under förlossningen så läser de oftast upp vad som står i journalen....Frågan är alltså kan man "ta" bort aborten från journalen???
  2. 1
    journaler är det någn som vet om kan osynliggöra en abort från journalen jag vill nämnligen inte att min nuvarande man skall få reda på aborten...och blir jag gravid igen ...så/och under förlossningen så läser de oftast upp vad som står i journalen....Frågan är alltså kan man "ta" bort aborten från journalen???
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Nej man kan inte ta bort en journalanteckning, fast de brukar ju inte rabbla upp gamla jounaler vid en förlossning, då öppnar man ju upp en ny journal.
  4. 2
    Nej man kan inte ta bort en journalanteckning, fast de brukar ju inte rabbla upp gamla jounaler vid en förlossning, då öppnar man ju upp en ny journal.
  5. Jag m. snart 3
    #3

    jag...

    Förstår inte varför du inte ska prata med din man om aborten?? Det är ju lika mycket hans barn som ditt,och då måste ju han få vara med å bestämma om aborten! Tänk efter före,ska du verkligen inte låta denna barn få leva? Nog tror jag att du kommer å få krafter till denna graviditet å barn också!
  6. 3
    jag... Förstår inte varför du inte ska prata med din man om aborten?? Det är ju lika mycket hans barn som ditt,och då måste ju han få vara med å bestämma om aborten! Tänk efter före,ska du verkligen inte låta denna barn få leva? Nog tror jag att du kommer å få krafter till denna graviditet å barn också!
  7. juni -97
    #4
    Du menar att du gjort en abort tidigare där det inte var din nuvarande man som var fadern?
    Om ni nu vill skaffa barn tillsammans behöver du inte ta upp din tidigare abort på MVC vid en inskrivning. Om det ligger kvar i tidigare journaler kan du innan inskrivning tala med bm att du inte vill att detta tas upp. På förlossningen kan jag inte tänka mig att de har ngn anledning att prata om detta. Däremot om du vill ha journalen utskriven raderar de inte några såna uppgifter.
  8. 4
    Du menar att du gjort en abort tidigare där det inte var din nuvarande man som var fadern?
    Om ni nu vill skaffa barn tillsammans behöver du inte ta upp din tidigare abort på MVC vid en inskrivning. Om det ligger kvar i tidigare journaler kan du innan inskrivning tala med bm att du inte vill att detta tas upp. På förlossningen kan jag inte tänka mig att de har ngn anledning att prata om detta. Däremot om du vill ha journalen utskriven raderar de inte några såna uppgifter.
  9. -demi-
    #5
    abortjournaler går inte att ta bort men dina vanliga journaler används inte vid förlossning.

    en ny upprättas på mvc, och då får du helt enkelt ljuga eftersom de komemr fråga om antal graviditeter/barn (tex 2 grav 0 para betyder 2 graviditer varav ingen lett till barn, alltså missfall eller aborter).

    jaghar aldrig varit med att man läser ut jouranlen vid en förlossning och heller aldrig hört talas om det.

    å andra sidan tycker jag inte att man skall ha hemligheter för varandra i en relation, men det är ditt beslut att inte tala om detta. jag antar att du har dina skäl. vad skulle händ aom han fick veta (frågan ställer jag mer till dig än att du behöver svara om du inte vill).

    kram!
  10. 5
    abortjournaler går inte att ta bort men dina vanliga journaler används inte vid förlossning.

    en ny upprättas på mvc, och då får du helt enkelt ljuga eftersom de komemr fråga om antal graviditeter/barn (tex 2 grav 0 para betyder 2 graviditer varav ingen lett till barn, alltså missfall eller aborter).

    jaghar aldrig varit med att man läser ut jouranlen vid en förlossning och heller aldrig hört talas om det.

    å andra sidan tycker jag inte att man skall ha hemligheter för varandra i en relation, men det är ditt beslut att inte tala om detta. jag antar att du har dina skäl. vad skulle händ aom han fick veta (frågan ställer jag mer till dig än att du behöver svara om du inte vill).

    kram!
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Kom ihåg att detta är ett känsligt snackämne där man inte ska ifrågasätta.
    Utdrag ur snackinfot: I Känsliga snack ger vi stöd, inte debatterar eller ifrågasätter.
  12. 6
    Kom ihåg att detta är ett känsligt snackämne där man inte ska ifrågasätta.
    Utdrag ur snackinfot: I Känsliga snack ger vi stöd, inte debatterar eller ifrågasätter.

Liknande trådar

  1. journaler
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 21:25
  2. Journaler
    By skrallis in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 01:30
  3. Journaler...
    By Mimis in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 16:30
  4. Journaler m.m
    By Annelie76 in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:10
  5. Journaler
    By Morran m.tre + v.27 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 06:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar