Förbannad på kuratorn!
Känsliga snack
  1. Lizzie_L
    #1

    Förbannad på kuratorn!

    Idag gjorde min kurator mig jätteledsen. Eller han i sig gjorde mig inte ledsen, men han drog upp några saker som fick in mig i den sinnesstämningen.

    När jag skulle gå så var jag jättenere. "Får jag se på ditt ansikte, titta på mig". Men jag klarade inte av det. "Vi ses ju nästa fredag igen". Jag svarade inte, tänkte att jag kanske är död då. Svarade "Ja, om jag lever då". "Det är klart du gör, se på mig och lova att vi ses nästa fredag". Men jag drog bara därifrån. Han grabbade tag i mig men jag slet mig loss. Satte mig i bilen och tjöt som en barnunge.

    Inte ett samtal, han bryr sig inte. Han borde ha blivit orolig och åtminstone ringt mig. Speciellt efterssom han idag har satt och sagt att han bryr sig (jag har svårt att lita på människor så vi har pratat mycket om det idag).

    Men det är ju som vanligt. Ingen jävel bryr sig om jag lever eller är död. Min son då... Det är därför jag måste ta mig igenom det här helvetet.

    Biverkningarna från mina antidepressiva är fortfarande jobbiga, jag har ätit dem i en vecka nu. Hoppas att det vänder snart.

    Gud, ge mig lite hopp, jag mår så dåligt.
  2. 1
    Förbannad på kuratorn! Idag gjorde min kurator mig jätteledsen. Eller han i sig gjorde mig inte ledsen, men han drog upp några saker som fick in mig i den sinnesstämningen.

    När jag skulle gå så var jag jättenere. "Får jag se på ditt ansikte, titta på mig". Men jag klarade inte av det. "Vi ses ju nästa fredag igen". Jag svarade inte, tänkte att jag kanske är död då. Svarade "Ja, om jag lever då". "Det är klart du gör, se på mig och lova att vi ses nästa fredag". Men jag drog bara därifrån. Han grabbade tag i mig men jag slet mig loss. Satte mig i bilen och tjöt som en barnunge.

    Inte ett samtal, han bryr sig inte. Han borde ha blivit orolig och åtminstone ringt mig. Speciellt efterssom han idag har satt och sagt att han bryr sig (jag har svårt att lita på människor så vi har pratat mycket om det idag).

    Men det är ju som vanligt. Ingen jävel bryr sig om jag lever eller är död. Min son då... Det är därför jag måste ta mig igenom det här helvetet.

    Biverkningarna från mina antidepressiva är fortfarande jobbiga, jag har ätit dem i en vecka nu. Hoppas att det vänder snart.

    Gud, ge mig lite hopp, jag mår så dåligt.
  3. "Lilla Jag"
    #2
    Vet inte vad jag ska säga, klart han bryr sig, klart det finns folk som bryr sig. Jag bryr mig. Alla här bryr sig.

    Jag finns här inne fram til 23, så hör av dig

    Kram
  4. 2
    Vet inte vad jag ska säga, klart han bryr sig, klart det finns folk som bryr sig. Jag bryr mig. Alla här bryr sig.

    Jag finns här inne fram til 23, så hör av dig

    Kram
  5. Lizzie_L
    #3

    Det känns inte som så...

    ...det känns som om han är precis som alla andra. Verkar intresserad först, sedan skiter han i det för jag är för jobbig. Och om han någon gång ger ett annat intryck så är det säkert för att han får betalt för det

    Sådan är jag.

    *knäpp*
  6. 3
    Det känns inte som så... ...det känns som om han är precis som alla andra. Verkar intresserad först, sedan skiter han i det för jag är för jobbig. Och om han någon gång ger ett annat intryck så är det säkert för att han får betalt för det

    Sådan är jag.

    *knäpp*
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Att gå och prata om sakerna man mår dåligt av är ju jätte jobbigt, otroligt smärtsamt kan det vara.

    Går själv hos kurator för att gå igenom en massa saker som hänt mig dom senaste åren.

    Vissa gången känner man lättnad när man går därifrån, andra gånger är man tom, ledsen och man vill bara dra täcket över huvudet.

    Stor kram
  8. 4
    Att gå och prata om sakerna man mår dåligt av är ju jätte jobbigt, otroligt smärtsamt kan det vara.

    Går själv hos kurator för att gå igenom en massa saker som hänt mig dom senaste åren.

    Vissa gången känner man lättnad när man går därifrån, andra gånger är man tom, ledsen och man vill bara dra täcket över huvudet.

    Stor kram
  9. Lizzie_L
    #5

    Senast...

    ...hade jag drämt i dörren så hans kollegor undrat vad som hänt ochdet minns jag inte. Varför? Han flyttade fram tiden idag med 15 minuter *skäms nästan*. Annars har jag väll lämnat rummet normalt.

    Ja, det är faktiskt riktigt hemskt ibland, även om man inte alltid pratar om de svåra sakerna. Det är mera känslan man får när man är där. Jag sitter ju ofta och tänker på saker vi pratat om andra gånger.

    Men han BORDE faktiskt ha ringt!

    Kram tebaka!
  10. 5
    Senast... ...hade jag drämt i dörren så hans kollegor undrat vad som hänt ochdet minns jag inte. Varför? Han flyttade fram tiden idag med 15 minuter *skäms nästan*. Annars har jag väll lämnat rummet normalt.

    Ja, det är faktiskt riktigt hemskt ibland, även om man inte alltid pratar om de svåra sakerna. Det är mera känslan man får när man är där. Jag sitter ju ofta och tänker på saker vi pratat om andra gånger.

    Men han BORDE faktiskt ha ringt!

    Kram tebaka!
  11. Lizzie_L
    #6

    Så måste jag bara...

    ...tillägga att det kommer att kännas jävligt dumt om jag kommer dit levande nästa gång när jag sade sådär. Han kommer tänka "så hon vågade inte".

    Ganska knäppt ha? *ler lite åt mig själv*
  12. 6
    Så måste jag bara... ...tillägga att det kommer att kännas jävligt dumt om jag kommer dit levande nästa gång när jag sade sådär. Han kommer tänka "så hon vågade inte".

    Ganska knäppt ha? *ler lite åt mig själv*
  13. "Lilla Jag"
    #7
    Känner igen det, att de bara bryr sig för att de får betalt. Men VI bryr oss och vi är ärliga med det. Din son bryr sig om dig. Det finns många som du inte tänker på som blir berörda om du försvinner
  14. 7
    Känner igen det, att de bara bryr sig för att de får betalt. Men VI bryr oss och vi är ärliga med det. Din son bryr sig om dig. Det finns många som du inte tänker på som blir berörda om du försvinner
  15. "Lilla Jag"
    #8
    Klart han inte kommer att tänka, han är glad att du lever. Vi är glada att du lever vidare, din son är glad.
    Kämpa vidare, det är inte lätt men man måste!

    Vi finns här för dig

    Styrkekramar
  16. 8
    Klart han inte kommer att tänka, han är glad att du lever. Vi är glada att du lever vidare, din son är glad.
    Kämpa vidare, det är inte lätt men man måste!

    Vi finns här för dig

    Styrkekramar
  17. "Lilla Jag"
    #9
    Det kan man ju tycka, att han kunde klämt in ett samtal . Men om jag tänker tillbaka så har inte min psykläkare hört av sig fast hon lade in mig på akuten en dag, hon hörde inte av sig för att höra hur det var med mig, om jag kommit dit överhuvudtaget.
    Kramisar
  18. 9
    Det kan man ju tycka, att han kunde klämt in ett samtal . Men om jag tänker tillbaka så har inte min psykläkare hört av sig fast hon lade in mig på akuten en dag, hon hörde inte av sig för att höra hur det var med mig, om jag kommit dit överhuvudtaget.
    Kramisar
  19. Lizzie_L
    #10

    Ja, min son är glad :)

    Där satte du den. Klart jag ska leva... åtminstone ett tag till då *S* Ibland tänker jag att han klarar sig lika bra utan mig men det tror jag ju inte att han gör egentligen.

    Snart kommer jag tänka negativt igen men det är skönt att kunna få ett avbrott i de där tankarna.

    Tack
  20. 10
    Ja, min son är glad :) Där satte du den. Klart jag ska leva... åtminstone ett tag till då *S* Ibland tänker jag att han klarar sig lika bra utan mig men det tror jag ju inte att han gör egentligen.

    Snart kommer jag tänka negativt igen men det är skönt att kunna få ett avbrott i de där tankarna.

    Tack
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Varför tror du kuratorn tycker illa om dig?

    Han är ju där i sitt arbete, ett arbete för att hjälpa människor, han ska ju inte ha personliga känslor för dig...(om du förstår vad jag menar).

    Är det ofta du tror att folk tycker illa om dig?

    kram
  22. 11
    Varför tror du kuratorn tycker illa om dig?

    Han är ju där i sitt arbete, ett arbete för att hjälpa människor, han ska ju inte ha personliga känslor för dig...(om du förstår vad jag menar).

    Är det ofta du tror att folk tycker illa om dig?

    kram
  23. Lizzie_L
    #12

    Så dåligt!

    Fast å andra sidan, de måste kanske koppla bort allt när man inte är där. De skulle säkert må asdåligt själva om de inte gjorde det. Men ändå, ändå, ett litet telefonsamtal måste man ju kunna klämma in

    Jag ska såga honom nästa gång jag är där!

    "Du kunde fan ha ringt"
  24. 12
    Så dåligt! Fast å andra sidan, de måste kanske koppla bort allt när man inte är där. De skulle säkert må asdåligt själva om de inte gjorde det. Men ändå, ändå, ett litet telefonsamtal måste man ju kunna klämma in

    Jag ska såga honom nästa gång jag är där!

    "Du kunde fan ha ringt"
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Visst det kan man ju tycka. Men om man ser det från andra hållet, så pressad som psykvården är idag, absolut inga resurser så skulle ju kuratorerna inte få göra annat än ringa till sina patienter som mår dåligt.
    Kram kram
  26. 13
    Visst det kan man ju tycka. Men om man ser det från andra hållet, så pressad som psykvården är idag, absolut inga resurser så skulle ju kuratorerna inte få göra annat än ringa till sina patienter som mår dåligt.
    Kram kram
  27. "Lilla Jag"
    #14
    Jag vet inte hur gammal din son är men min dotter har nyligen lärt sig säga "min mamma" och det känns underbart.
    Det känns bra när jag varit orolig att hennes styvmamma skulle ta över rollen som mamma då hon klarar av att sköta dottern bättre än jag. Fast jag var också glad då kunde jag utan dåligt samvete gå bort för då skulle hon ha en ny mamma, men jag har lärt mig att det inte funkar så. Ens mamma är det värdefullaste som finns, det finns undantag. Men vi borde ge våra barn allt vi inte fick som barn (om det är det som är problemet)
  28. 14
    Jag vet inte hur gammal din son är men min dotter har nyligen lärt sig säga "min mamma" och det känns underbart.
    Det känns bra när jag varit orolig att hennes styvmamma skulle ta över rollen som mamma då hon klarar av att sköta dottern bättre än jag. Fast jag var också glad då kunde jag utan dåligt samvete gå bort för då skulle hon ha en ny mamma, men jag har lärt mig att det inte funkar så. Ens mamma är det värdefullaste som finns, det finns undantag. Men vi borde ge våra barn allt vi inte fick som barn (om det är det som är problemet)
  29. Lizzie_L
    #15

    Japp!

    Jag tror för det mesta att människor tycker illa om mig, eller ivarjefall inte bryr sig. Det har med mitt liv att göra, det finns ingen som har brytt sig någonsin. Jag försökte ta livet av mig en gång och den enda jag berättade det för sade bara "jaha". Det är sannt! Var arg för att jag inte lyckades. Men samtidigt är jag tacksam...

    *suck*

    Jag är så avundsjuk på alla de som har fötts in i ett bra liv, aldrig råkat ut för vidrigheter. De kan dansa genom sina liv. Medan en annan försöker ta sig upp ur vaken med isdubbar... och så fort man tagit sig upp så brister isen igen...

    Du förstår nog vad jag menar.
  30. 15
    Japp! Jag tror för det mesta att människor tycker illa om mig, eller ivarjefall inte bryr sig. Det har med mitt liv att göra, det finns ingen som har brytt sig någonsin. Jag försökte ta livet av mig en gång och den enda jag berättade det för sade bara "jaha". Det är sannt! Var arg för att jag inte lyckades. Men samtidigt är jag tacksam...

    *suck*

    Jag är så avundsjuk på alla de som har fötts in i ett bra liv, aldrig råkat ut för vidrigheter. De kan dansa genom sina liv. Medan en annan försöker ta sig upp ur vaken med isdubbar... och så fort man tagit sig upp så brister isen igen...

    Du förstår nog vad jag menar.
  31. "Lilla Jag"
    #16
    Gör det så får han se hur det påverkat dig
  32. 16
    Gör det så får han se hur det påverkat dig
  33. Lizzie_L
    #17

    Hihi!

    Nej, det är ju faktiskt sannt. De skulle få sitta framför teven på kvällen och babla om en massa "skräp". Jag tror jag överreagerar en aning!
  34. 17
    Hihi! Nej, det är ju faktiskt sannt. De skulle få sitta framför teven på kvällen och babla om en massa "skräp". Jag tror jag överreagerar en aning!
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Jo, jag förstår vad du menar.

    Hur länge har du gått hos den här kuratorn?
    Insättningssymptomen på tabletterna kan ju vara jätte jobbiga.
    Jag är inne på min 3:e medicin nu och peppar peppar den fungerar bra.

    Försök att tänka på (vet att det är svårt) att du duger precis som du är. Du är unik för den personen du är.
    Låt ingen annan trampa på dig, försök att tycka om dig för den du är.
    Förhoppningsvis så kommer du få hjälp med det nu av din kurator.

    kram kram
  36. 18
    Jo, jag förstår vad du menar.

    Hur länge har du gått hos den här kuratorn?
    Insättningssymptomen på tabletterna kan ju vara jätte jobbiga.
    Jag är inne på min 3:e medicin nu och peppar peppar den fungerar bra.

    Försök att tänka på (vet att det är svårt) att du duger precis som du är. Du är unik för den personen du är.
    Låt ingen annan trampa på dig, försök att tycka om dig för den du är.
    Förhoppningsvis så kommer du få hjälp med det nu av din kurator.

    kram kram
  37. Lizzie_L
    #19

    Det har jag redan lovat min :)

    Att han ska få det som jag inte fick. Han ska få SÅ mycket kärlek! Det kan han ju inte om jag försvinner. Men så tänker man ju inte när man är som mest nere, då måste man bli påmind om det.

    Min son är 2,5 och han kan prata ordentligt nu. Jag längtar tills på måndag då jag får hem honom igen. Jag är inte alls lika förtvivlat deppig när jag har honom. Han är mitt lille guld!

    Ja, jag tror att även om din dotters styvmamma sköter om henne bättre rent praktiskt (för att hon kanske har den ork du inte har) så kommer din tös alltid att veta vem det är som är hennes riktiga mamma. Det finns ett speciellt band. Föräldrar och barn har alla förutsättningarna från början. Andra måste jobba sig till dem.
  38. 19
    Det har jag redan lovat min :) Att han ska få det som jag inte fick. Han ska få SÅ mycket kärlek! Det kan han ju inte om jag försvinner. Men så tänker man ju inte när man är som mest nere, då måste man bli påmind om det.

    Min son är 2,5 och han kan prata ordentligt nu. Jag längtar tills på måndag då jag får hem honom igen. Jag är inte alls lika förtvivlat deppig när jag har honom. Han är mitt lille guld!

    Ja, jag tror att även om din dotters styvmamma sköter om henne bättre rent praktiskt (för att hon kanske har den ork du inte har) så kommer din tös alltid att veta vem det är som är hennes riktiga mamma. Det finns ett speciellt band. Föräldrar och barn har alla förutsättningarna från början. Andra måste jobba sig till dem.
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Det är lätt att övereagera när man mår dåligt, med all rätt.
    När känslorna är i kaos.....hela kroppen är i kaos.

    kram kram
  40. 20
    Det är lätt att övereagera när man mår dåligt, med all rätt.
    När känslorna är i kaos.....hela kroppen är i kaos.

    kram kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kuratorn
    By brainwashing in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 16:23
  2. Råd önskas om kuratorn
    By -sl- in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:55
  3. Kuratorn i går...
    By Petra Plus in forum Abort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 07:57
  4. Kuratorn
    By katwah in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 20:25
  5. Kuratorn
    By lis.n in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar