Alltså, ibland är man bra korkad...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Alltså, ibland är man bra korkad...

    Jag pratade just med mamma, och passade på att beklaga mig lite över Idas bedrövliga sovvanor (ammas varje halvtimme på kvällen etc), och konstaterar att det faktiskt gått 1½ timme sedan jag la henne och hon hade inte vaknat än.

    - "Jaså", säger mamma, "har hon haft en ökningsperiod? Ja, hon är ju sex månader ju..."

    ... och jag ska kalla mig hjälpmamma! Nåja, man blir ju hemmablind. Jag har mest reflekterat över hur skönt det har varit i veckan att hon faktiskt haft ro att ligga och äta mer än 2 minuter åt gången, trots att vi varit i farten minst sagt. Idag har hon varit tillbaka i gamla hjulspår, två minuter här och en minut där, och mina bröst är som spärrballonger. Och ÄNDÅ tänkte jag aldrig ökningsperiod!

    Nu har jag iaf ammat henne en gång, två timmar efter att jag la henne för kvällen. Jag ser en ljusning...
  2. 1
    Alltså, ibland är man bra korkad... Jag pratade just med mamma, och passade på att beklaga mig lite över Idas bedrövliga sovvanor (ammas varje halvtimme på kvällen etc), och konstaterar att det faktiskt gått 1½ timme sedan jag la henne och hon hade inte vaknat än.

    - "Jaså", säger mamma, "har hon haft en ökningsperiod? Ja, hon är ju sex månader ju..."

    ... och jag ska kalla mig hjälpmamma! Nåja, man blir ju hemmablind. Jag har mest reflekterat över hur skönt det har varit i veckan att hon faktiskt haft ro att ligga och äta mer än 2 minuter åt gången, trots att vi varit i farten minst sagt. Idag har hon varit tillbaka i gamla hjulspår, två minuter här och en minut där, och mina bröst är som spärrballonger. Och ÄNDÅ tänkte jag aldrig ökningsperiod!

    Nu har jag iaf ammat henne en gång, två timmar efter att jag la henne för kvällen. Jag ser en ljusning...
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    ha ha, ibland ser man inte skogen för alla träden. Ungefär.
  4. 2
    ha ha, ibland ser man inte skogen för alla träden. Ungefär.

Liknande trådar

  1. Jag är sååå korkad ibland
    By MsBecks in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 12:16
  2. Ibland alltså....
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 19:31
  3. ibland är man bra dum alltså...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 12:17
  4. Ibland... IBLAND alltså!! GAAAH!!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 21:37
  5. Ibland alltså!
    By TildeNova in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 07:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar