Meddelande från mohlina!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Meddelande från mohlina!

    Hejsan! Jag är kompis till mohlina och hon har bett mig skriva till er!
    Mohlina fick åka in till förlossningen den 18:e och blev slussad vidare till Uppsala på en gång.
    Där sa de att hon var öppen 7 cm men det var fel.
    Nu har hon legat i två dygn med värkar och haft väldans ont. Hon har läckt fostervatten och blod. I dag fick hon feber och de var tvungen att hämta ut lilltjejen eftersom det kunde bli fara för bådas liv!
    Lilltjejen väger 680 gram och är runt 30 cm.
    Hon har andas själv men har nu respirator till hjälp men den behöver inte vara på så högt tryck. Det var tur att hon fick ligga kvar i magen ett tag och få kortison för lungorna.
    Uj uj vad jag har varit nervös och gått här och väntat så nu får vi hålla alla tummar vi har för att lillskruttan växer som hon ska och kommer att må bra!

    Så det blev ankomst i oktober i stället då.....

    Hälsningar Annicka
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  2. 1
    Meddelande från mohlina! Hejsan! Jag är kompis till mohlina och hon har bett mig skriva till er!
    Mohlina fick åka in till förlossningen den 18:e och blev slussad vidare till Uppsala på en gång.
    Där sa de att hon var öppen 7 cm men det var fel.
    Nu har hon legat i två dygn med värkar och haft väldans ont. Hon har läckt fostervatten och blod. I dag fick hon feber och de var tvungen att hämta ut lilltjejen eftersom det kunde bli fara för bådas liv!
    Lilltjejen väger 680 gram och är runt 30 cm.
    Hon har andas själv men har nu respirator till hjälp men den behöver inte vara på så högt tryck. Det var tur att hon fick ligga kvar i magen ett tag och få kortison för lungorna.
    Uj uj vad jag har varit nervös och gått här och väntat så nu får vi hålla alla tummar vi har för att lillskruttan växer som hon ska och kommer att må bra!

    Så det blev ankomst i oktober i stället då.....

    Hälsningar Annicka
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Åh, men herregud! Jag är mållös. _Grattis_ så klart!! Å jag hoppas att lillflickan växer å frodas å får fortsätta må bra. Håller alla tummar å tår för hela familjen. Hälsa henne så mycket om du får tillfälle!
  4. 2
    Åh, men herregud! Jag är mållös. _Grattis_ så klart!! Å jag hoppas att lillflickan växer å frodas å får fortsätta må bra. Håller alla tummar å tår för hela familjen. Hälsa henne så mycket om du får tillfälle!
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag ska åka upp och hälsa på henne i helgen. Så jag hälsar då. Vågar knappt ringa dem. Ringde innan jag skrev inlägget för att få hennes inloggningskod och höll på att skrämma ihjäl både henne och hennes man. De hade gett numret till neo och de trodde att de var de som ringde om att något hade hänt!
  6. 3
    Jag ska åka upp och hälsa på henne i helgen. Så jag hälsar då. Vågar knappt ringa dem. Ringde innan jag skrev inlägget för att få hennes inloggningskod och höll på att skrämma ihjäl både henne och hennes man. De hade gett numret till neo och de trodde att de var de som ringde om att något hade hänt!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Ojojoj! Men skönt att höra att lilltjejen redan har visat framsteg! Nu väntar givetvis en tuff tid för mamma och barn men jag är väldigt glad att det gick bättre än man kanske vågade tro med alla graviditetskomplikationer.

    Allt är möjligt! Grattis till mirakelflickan!
  8. 4
    Ojojoj! Men skönt att höra att lilltjejen redan har visat framsteg! Nu väntar givetvis en tuff tid för mamma och barn men jag är väldigt glad att det gick bättre än man kanske vågade tro med alla graviditetskomplikationer.

    Allt är möjligt! Grattis till mirakelflickan!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Oj, kära nån! Det var verkligen väldigt tidigt! Hoppas att allt går bra i fortsättningen!
  10. 5
    Oj, kära nån! Det var verkligen väldigt tidigt! Hoppas att allt går bra i fortsättningen!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Grattis till lilltösen får du hälsa henne! 680gram och 30cm det var ingen stor tjej! Skönt är iaf att hon fick stanna så länge som hon fick. Kram till den första februarimamman. Och kämpa på!
  12. 6
    Grattis till lilltösen får du hälsa henne! 680gram och 30cm det var ingen stor tjej! Skönt är iaf att hon fick stanna så länge som hon fick. Kram till den första februarimamman. Och kämpa på!
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    Oj oj! Jag håller tummarna för att allt går bra för dom båda! Hälsa henne grattis till en liten flicka när du åker och hälsar på henne... Och ge henne en dunderkram!
  14. 7
    Oj oj! Jag håller tummarna för att allt går bra för dom båda! Hälsa henne grattis till en liten flicka när du åker och hälsar på henne... Och ge henne en dunderkram!
  15. Medlem sedan
    May 2006
    #8

    Mohlina!

    Grattis till lilla tjejen!
    Önskar av hela mitt hjärta att hon växer på sej bra
    och att ni alla mår bra!
    Många kramar Lova
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  16. 8
    Mohlina! Grattis till lilla tjejen!
    Önskar av hela mitt hjärta att hon växer på sej bra
    och att ni alla mår bra!
    Många kramar Lova
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Nej men oj!! Vilken tur att hon ändå var tillräckligt "färdig" för att kunna komma ut! Stort grattis och stor kram till Mohlina m. familj
  18. 9
    Nej men oj!! Vilken tur att hon ändå var tillräckligt "färdig" för att kunna komma ut! Stort grattis och stor kram till Mohlina m. familj
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Grattis till den lilla tjejen! Håller alla tummar för att det går bra, fast hon är så liten. Kram!
  20. 10
    Grattis till den lilla tjejen! Håller alla tummar för att det går bra, fast hon är så liten. Kram!
  21. MichelleG BF 17/2
    #11
    Hälsa ett stort grattis till Mohlina! Hoppas att lilltjejen fortsätter att växa och må bra!
  22. 11
    Hälsa ett stort grattis till Mohlina! Hoppas att lilltjejen fortsätter att växa och må bra!
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    Stora kramar och ett stort grattis till en liten tjej som redan visat sig otroligt stark.Här hemma håller vi alla tummar som kan hållas att allt ska gå bra!
    Tänker på er!
    Kram
  24. 12
    Stora kramar och ett stort grattis till en liten tjej som redan visat sig otroligt stark.Här hemma håller vi alla tummar som kan hållas att allt ska gå bra!
    Tänker på er!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13

    OJ, Varma kramar till Mohlina!

    Stort grattis till lilltösen! Kommer hålla tummaran hårt för att allt fortsätter gå bra och att lillan växer till sig. herregud den första i gruppen som tittat ut redan! Kram
    Linda (*L*) med Isabella-03, Samuel-07 och bf 31/10-11
  26. 13
    OJ, Varma kramar till Mohlina! Stort grattis till lilltösen! Kommer hålla tummaran hårt för att allt fortsätter gå bra och att lillan växer till sig. herregud den första i gruppen som tittat ut redan! Kram
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14
    Grattis till dottern! Håller alla tummar för att hon ska vara en kämpe, med samma envishet som mamma och bli frisk och stark fort! Stor kram. Alla våra tankar är hos er.
  28. 14
    Grattis till dottern! Håller alla tummar för att hon ska vara en kämpe, med samma envishet som mamma och bli frisk och stark fort! Stor kram. Alla våra tankar är hos er.
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Håller tummarna för lilltjejen, hoppas verkligen att allt går bra för dem....
  30. 15
    Håller tummarna för lilltjejen, hoppas verkligen att allt går bra för dem....
  31. Medlem sedan
    Jul 2006
    #16
    Glömde säga... Grattis till lilltösen!
  32. 16
    Glömde säga... Grattis till lilltösen!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Åh, kramar till Mohlina och hoppas att allt blir bra med både hon och lillan!
  34. 17
    Åh, kramar till Mohlina och hoppas att allt blir bra med både hon och lillan!
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #18
    Grattis o kram håller tummar o tår att allt ska gå bra, det gick ju bra för lille Olle som vi läste om nyss i expressen å han var ju en vecka yngre!
    kramar Annelie
  36. 18
    Grattis o kram håller tummar o tår att allt ska gå bra, det gick ju bra för lille Olle som vi läste om nyss i expressen å han var ju en vecka yngre!
    kramar Annelie
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19
    Milda makter! Grattis Mohlina, och sjävklart håller jag både tummar och tår för lillan och dig nu! Massor av kramar!
  38. 19
    Milda makter! Grattis Mohlina, och sjävklart håller jag både tummar och tår för lillan och dig nu! Massor av kramar!
  39. Medlem sedan
    Jul 2006
    #20
    Grattis till den lilla tjejen, i all bemärkelse. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Ta hand om er, Kram
  40. 20
    Grattis till den lilla tjejen, i all bemärkelse. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Ta hand om er, Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Meddelande från svenskläraren...
    By cattaz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 15:42
  2. Skumt meddelande från AFF
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 10:49
  3. Nytt från Mohlina igen!
    By Anki33 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 09:55
  4. Nytt från Mohlina!
    By mohlina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 19:44
  5. meddelande från cexva
    By CissiNL m J&S in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 15:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar