Inga graviditetssymptom längre
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Inga graviditetssymptom längre

    Jag är i vecka 7+0 och känner inte längre av några graviditetssymptom. Kan det vara missfall på gång? Tidigare har jag känt av illamående, molvärk i magen, trötthet, orkeslöshet och ömhet i brösten/bröstvårtorna. Nu är det inget av detta. Jag är väldigt förkyld, men det kan väl inte ha någon påverkan? Jag tog senast test för en vecka sedan, vilket visade positivt. Har totalt testat tre ggr och alla har visat plus. Har haft ett missfall för några år sedan.

    Är det någon mening att ta ett nytt test? Ifall det är missfall på gång så syns det väl inte på testet ännu?

    Är så orolig... :-(
  2. 1
    Inga graviditetssymptom längre Jag är i vecka 7+0 och känner inte längre av några graviditetssymptom. Kan det vara missfall på gång? Tidigare har jag känt av illamående, molvärk i magen, trötthet, orkeslöshet och ömhet i brösten/bröstvårtorna. Nu är det inget av detta. Jag är väldigt förkyld, men det kan väl inte ha någon påverkan? Jag tog senast test för en vecka sedan, vilket visade positivt. Har totalt testat tre ggr och alla har visat plus. Har haft ett missfall för några år sedan.

    Är det någon mening att ta ett nytt test? Ifall det är missfall på gång så syns det väl inte på testet ännu?

    Är så orolig... :-(
  3. Madamma
    #2
    Det är ingen ide att ta ett gravtest för att se ifall ett missfall hotar, tvärtom så sitter graviditetshormonerna i upp till ett par, tre veckor EFTER ett missfall, det är därför man får komma på kontroll efter ett missfall och ta ett gravtest, detta för att se att hormonnivåerna är normala och att kroppen återställer sig.

    Jag tycker inte du ska oroa dig över lynniga symtom, de kommer och går i perioder, enda tecknet på missfall är smärtor i magen och blödning, vad jag vet i alla fall, har du inte något av det så har du INTE missfall på gång.

    Önskar dig lycka till, kram
  4. 2
    Det är ingen ide att ta ett gravtest för att se ifall ett missfall hotar, tvärtom så sitter graviditetshormonerna i upp till ett par, tre veckor EFTER ett missfall, det är därför man får komma på kontroll efter ett missfall och ta ett gravtest, detta för att se att hormonnivåerna är normala och att kroppen återställer sig.

    Jag tycker inte du ska oroa dig över lynniga symtom, de kommer och går i perioder, enda tecknet på missfall är smärtor i magen och blödning, vad jag vet i alla fall, har du inte något av det så har du INTE missfall på gång.

    Önskar dig lycka till, kram
  5. trean bf 10/6
    #3
    Tror inte det är någon fara. Mina symtom kommer o går hela tiden, vissa perioder under dagen tror jag att jag inbillat mig allt. Tror det är normalt att det är så, kanske har också din kropp vant sig mera vid hormonerna som far i kroppen o du inte är lika känslig.

    Som svaret innan säger har du inte blödningar och inte heller ont är det säkert ingen fara. Ett graviditetstest gör heller inte så stor nytta då hcg fortfarande kan finnas kvar.

    Däremot har jag hört att man kan sluta få symtom vid ett MA, att man får en känsla av att inte längre vara gravid. Men bara för att symtomen försvinner behöver det ju inte alltid betyda att det är det. Är du orolig kan du ju alltid be om ett VUL. Men jag tror att du snart får lite symtom igen.

    Kram
  6. 3
    Tror inte det är någon fara. Mina symtom kommer o går hela tiden, vissa perioder under dagen tror jag att jag inbillat mig allt. Tror det är normalt att det är så, kanske har också din kropp vant sig mera vid hormonerna som far i kroppen o du inte är lika känslig.

    Som svaret innan säger har du inte blödningar och inte heller ont är det säkert ingen fara. Ett graviditetstest gör heller inte så stor nytta då hcg fortfarande kan finnas kvar.

    Däremot har jag hört att man kan sluta få symtom vid ett MA, att man får en känsla av att inte längre vara gravid. Men bara för att symtomen försvinner behöver det ju inte alltid betyda att det är det. Är du orolig kan du ju alltid be om ett VUL. Men jag tror att du snart får lite symtom igen.

    Kram

Liknande trådar

  1. Inga bebisar längre
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 16:37
  2. Har inga små barn längre...
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:20
  3. Nu är det inga bebisar längre..
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 07:17
  4. Inga graviditetssymptom längre
    By Vilja07 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 19:54
  5. Inga träffar här längre?
    By Sommar mamma sugen på fika in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar