Förvirrat hemma
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Förvirrat hemma

    Vi är i flyttartagen hemma och ska flytta till radhus. Äntligen ska barnen få egna rum. Probelmet är att de inte riktigt vet hur de ska dela sakerna i det gemensamma rummet. Då sa storasyster Emilia: det är enkelt, Lucas får alla killsaker, och så får jag alla tjejsaker.
    Ja, jättebra tyckte Lucas, men så frågade han storasyrran: vad är killsaker och vad är tjejsaker då?
    Och det härliga är att Emilia inte hade någon koll, och inte Lucas heller...och ändå har de ganska könssterotypa leksaker: Emilia leker med dockor och rosa prinsess-saker, och Lucas leker med bilar, lego och så vidare...men att dela sakerna blir svårt tror jag. De kom i alla fall överens om att de kunde leka i varandras rum, alltid en början.
    ~~~Det fixar sig!!!! ~~~

    http://www.detfixarsigkanske.blogg.se
  2. 1
    Förvirrat hemma Vi är i flyttartagen hemma och ska flytta till radhus. Äntligen ska barnen få egna rum. Probelmet är att de inte riktigt vet hur de ska dela sakerna i det gemensamma rummet. Då sa storasyster Emilia: det är enkelt, Lucas får alla killsaker, och så får jag alla tjejsaker.
    Ja, jättebra tyckte Lucas, men så frågade han storasyrran: vad är killsaker och vad är tjejsaker då?
    Och det härliga är att Emilia inte hade någon koll, och inte Lucas heller...och ändå har de ganska könssterotypa leksaker: Emilia leker med dockor och rosa prinsess-saker, och Lucas leker med bilar, lego och så vidare...men att dela sakerna blir svårt tror jag. De kom i alla fall överens om att de kunde leka i varandras rum, alltid en början.
  3. Erika m T o Ä (+5)
    #2
    Härligt med större!

    Vart flyttar ni? Vi börjar så smått bo in oss här även om det är eoner av saker att fixa och så. Annars är det mest en "evig" väntan på ärtan nu känns det som.
  4. 2
    Härligt med större!

    Vart flyttar ni? Vi börjar så smått bo in oss här även om det är eoner av saker att fixa och så. Annars är det mest en "evig" väntan på ärtan nu känns det som.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Vi flyttar till Nybygård, när där vi bor eftersom vi trivs i området och är nöjda med förskola och skola här i närheten. Packar och packar just nu...
  6. 3
    Vi flyttar till Nybygård, när där vi bor eftersom vi trivs i området och är nöjda med förskola och skola här i närheten. Packar och packar just nu...

Liknande trådar

  1. Nu är det förvirrat! *s*
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 21:15
  2. Förvirrat...
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 11:10
  3. Nu har jag förvirrat min bm ;)
    By Challis med Irmelin in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 22:25
  4. Nu har jag förvirrat min bm ;)
    By Katla in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 17:49
  5. Förvirrat
    By fru_bill in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 11:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar