hur länge håller tandsprickning på?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    hur länge håller tandsprickning på?

    har haft två makalösa nätter nu... stackars lilla älsklingen! hon totalvägrar sova i sin säng och bara vaknar och gallskriker, det måste väl nästan vara tänder? hon har lite lätt feber, ca 38 grader och är rätt så kinkig på dagen. mao inte alls som min vanliga glada fis... men jag ser inga tänder heller. hoppas det går över snart, det skär i hjärtat att se henne såhär...
  2. 1
    hur länge håller tandsprickning på? har haft två makalösa nätter nu... stackars lilla älsklingen! hon totalvägrar sova i sin säng och bara vaknar och gallskriker, det måste väl nästan vara tänder? hon har lite lätt feber, ca 38 grader och är rätt så kinkig på dagen. mao inte alls som min vanliga glada fis... men jag ser inga tänder heller. hoppas det går över snart, det skär i hjärtat att se henne såhär...
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Ja, det låter som tänder, vi hade 2 sådana nätter i veckan sen sov han maratonnatten på 13 timmar och sedan hade han en skitnatt igår igen.
    I natt sov han hela natten igen, så himla skönt.
    Tandspickning kan dessvärre hålla på hur länge som helst känns det som, ett par veckor om det vill sig illa men vanligast är väl ett par, tre nätter tror jag?
    Provade du att ge henne smärtstillande?
    Första natten hade jag inte en tanke på det så jag kände mig skitdum när jag kom på att han kunnat få alvedon..
    Andra natten glömde jag bort det (???) så då fick han det sent, nästan vid 5 på morgonen efter mycket skrik och han somnade på en kvart!
    Vi ger alvedon suppar...
  4. 2
    Ja, det låter som tänder, vi hade 2 sådana nätter i veckan sen sov han maratonnatten på 13 timmar och sedan hade han en skitnatt igår igen.
    I natt sov han hela natten igen, så himla skönt.
    Tandspickning kan dessvärre hålla på hur länge som helst känns det som, ett par veckor om det vill sig illa men vanligast är väl ett par, tre nätter tror jag?
    Provade du att ge henne smärtstillande?
    Första natten hade jag inte en tanke på det så jag kände mig skitdum när jag kom på att han kunnat få alvedon..
    Andra natten glömde jag bort det (???) så då fick han det sent, nästan vid 5 på morgonen efter mycket skrik och han somnade på en kvart!
    Vi ger alvedon suppar...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Våra har hållt i sig en 3-4 nätter där det varit som tydligast. Fabians sömn blir lite rubbad för ett tag framöver, han minns ju helt plötsligt hur mysigt det var med uppmärksamhet och mys på natten och börjar vakna och bara vill vara nära.

    Hoppas Sanna blir bättre snart och hennes gamla glada humör återkommer!
  6. 3
    Våra har hållt i sig en 3-4 nätter där det varit som tydligast. Fabians sömn blir lite rubbad för ett tag framöver, han minns ju helt plötsligt hur mysigt det var med uppmärksamhet och mys på natten och börjar vakna och bara vill vara nära.

    Hoppas Sanna blir bättre snart och hennes gamla glada humör återkommer!

Liknande trådar

  1. Hur länge håller
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 20:22
  2. Besvär av tandsprickning - hur länge?
    By Sherry01 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 16:03
  3. Hur länge håller
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 08:40
  4. Hur länge håller sig
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 10:36
  5. än så länge håller sig....
    By eva_n m linnea&elin in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 11:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar