Tack för alla grattis!
_0307 Julibarn
  1. Cissi med G bf 11/10
    #1

    Tack för alla grattis!

    Idag kom vi hem med lilla Annie. Jag kopierar in förlossningsberättelsen om någon vill läsa:

    Förlossningsberättelse:

    Redan på onsdagen runt 14 började jag få lite värkar, dock inte så onda, med ca en kvart mellan.
    Från och med kl. 02 på natten så var det tio minuter men ändå ganska så lindrigt. Jag trodde inte att det var på riktigt.
    Kl. 4 säger jag till Fredrik att jag måste gå upp för då orkade jag inte ta värkarna i sängen längre. Jag gick ner och satte mig vid datorn och började ställa fram väskorna ifall. Jag säger till Fredrik att han inte behöver gå till jobbet. Kl. 5 kommer han ner och vi äter frukost ihop. Fortfarande 10 minuter emellan men nu gör det riktigt ont. Jag ringer förlossningen men de tycker vi ska vänta tills det är 5-7 minutet mellan värkarna. Jag har inte lika ont som förra gången så jag är ganska lugn. Jag får dock hänga mig i spaljén varje gång.
    Kl. 6 vaknar Gustav och fredrik går upp och lägger sig hos honom. Jag säger att det är ganska lugnt och lägger mig faktiskt vid tv:n men vankar av och an under värkarna. 7.30 kommer de andra ner och jag säger att vi nog ska ringa barnvakten i alla fall. Gustav äter frukost och jag har fortfarande 10 minuter mellan värkarna. Det gör ondare och ondare och 8 har jag 5 minuter mellan värkarna. Mellan 7.30 - 8 hinner jag bädda, klä Gustav, ha jäääääkligt ont, packa det sista och borsta tänderna.
    8.15 åker vi till syrran med Gustav och när vi ska in i bilen börjar det göra riktigt hemskt ont. Vi släpper av Gustav och jag säger att han gärna får köra fort. Vi har 45 minuter till förlossningen och under färden hinner det hända så mycket att det inte är något mellanrum mellan värkarna. Jag får panik och när det är några mil kvar känner jag att jag vill krysta. Jag får tag i förlossningen när det är 5 minuter kvar och frågar (eller skriker!!!!!!) hur jag ska göra för att inte krysta. Hon andas med mig i telefonen och jag lyckas hålla emot tills vi är framme (Fredrik kör i 140-180).
    Väl där upp på en brits, jag krystar en gång i korridoren (jag skrämde väl slag på de i korridoren), inne på rummet får jag lustgas, krystar en gång till och då går vattnet. Efter den tredje krystvärken är underverket ute. Vi hann vara 1-2 minuter på rummet.
    Annie mådde bra när hon kom ut. Vi var chockade ett bra tag efter men är glada att vi hann. Hon väger 3350 g och är 50 cm lång.
    Jag kan inte fatta hur man kan ha 10 minuter mellan värkarna kl. 7 och sen är tösen född 8.57. Jag öppnade mig nog väldigt snabbt.

    Vi är lyckliga allihop och njuter av att vara hemma.

    Storebror Gustav är jättestolt!
  2. 1
    Tack för alla grattis! Idag kom vi hem med lilla Annie. Jag kopierar in förlossningsberättelsen om någon vill läsa:

    Förlossningsberättelse:

    Redan på onsdagen runt 14 började jag få lite värkar, dock inte så onda, med ca en kvart mellan.
    Från och med kl. 02 på natten så var det tio minuter men ändå ganska så lindrigt. Jag trodde inte att det var på riktigt.
    Kl. 4 säger jag till Fredrik att jag måste gå upp för då orkade jag inte ta värkarna i sängen längre. Jag gick ner och satte mig vid datorn och började ställa fram väskorna ifall. Jag säger till Fredrik att han inte behöver gå till jobbet. Kl. 5 kommer han ner och vi äter frukost ihop. Fortfarande 10 minuter emellan men nu gör det riktigt ont. Jag ringer förlossningen men de tycker vi ska vänta tills det är 5-7 minutet mellan värkarna. Jag har inte lika ont som förra gången så jag är ganska lugn. Jag får dock hänga mig i spaljén varje gång.
    Kl. 6 vaknar Gustav och fredrik går upp och lägger sig hos honom. Jag säger att det är ganska lugnt och lägger mig faktiskt vid tv:n men vankar av och an under värkarna. 7.30 kommer de andra ner och jag säger att vi nog ska ringa barnvakten i alla fall. Gustav äter frukost och jag har fortfarande 10 minuter mellan värkarna. Det gör ondare och ondare och 8 har jag 5 minuter mellan värkarna. Mellan 7.30 - 8 hinner jag bädda, klä Gustav, ha jäääääkligt ont, packa det sista och borsta tänderna.
    8.15 åker vi till syrran med Gustav och när vi ska in i bilen börjar det göra riktigt hemskt ont. Vi släpper av Gustav och jag säger att han gärna får köra fort. Vi har 45 minuter till förlossningen och under färden hinner det hända så mycket att det inte är något mellanrum mellan värkarna. Jag får panik och när det är några mil kvar känner jag att jag vill krysta. Jag får tag i förlossningen när det är 5 minuter kvar och frågar (eller skriker!!!!!!) hur jag ska göra för att inte krysta. Hon andas med mig i telefonen och jag lyckas hålla emot tills vi är framme (Fredrik kör i 140-180).
    Väl där upp på en brits, jag krystar en gång i korridoren (jag skrämde väl slag på de i korridoren), inne på rummet får jag lustgas, krystar en gång till och då går vattnet. Efter den tredje krystvärken är underverket ute. Vi hann vara 1-2 minuter på rummet.
    Annie mådde bra när hon kom ut. Vi var chockade ett bra tag efter men är glada att vi hann. Hon väger 3350 g och är 50 cm lång.
    Jag kan inte fatta hur man kan ha 10 minuter mellan värkarna kl. 7 och sen är tösen född 8.57. Jag öppnade mig nog väldigt snabbt.

    Vi är lyckliga allihop och njuter av att vara hemma.

    Storebror Gustav är jättestolt!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    GRATTIS till lilla Annie! Vilken raketförlossning! Skönt att ni hann in till förlossningen sådär i sista sekund iaf! Vad säger Gustav om att ha blivit storebror då? Jättegrattis till hela familjen
    /frida
  4. 2
    GRATTIS till lilla Annie! Vilken raketförlossning! Skönt att ni hann in till förlossningen sådär i sista sekund iaf! Vad säger Gustav om att ha blivit storebror då? Jättegrattis till hela familjen
    /frida
  5. Cissi med G och A
    #3

    Gustav är stolt

    men också lite busig när han ser att mamma eller pappa är upptaget av annat. Han är väldigt försiktig med Annie dock. Tack för grattis!
  6. 3
    Gustav är stolt men också lite busig när han ser att mamma eller pappa är upptaget av annat. Han är väldigt försiktig med Annie dock. Tack för grattis!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    grattis igen!

    En sån tur att ni ändå hann in! Det blir ju så mycket tryggare och enklare då!

    Känner igen det där med att det går snabbare med barn nr. 2. Mina värkar började göra ONT vid 5.45, och 7.00 var allt klart. Öppnade mig 6cm på 30 min. AJ! Panik! Fy!

    STORT grattis till storebror också! Väntar med spänning på en bild på lillasyster!
  8. 4
    grattis igen! En sån tur att ni ändå hann in! Det blir ju så mycket tryggare och enklare då!

    Känner igen det där med att det går snabbare med barn nr. 2. Mina värkar började göra ONT vid 5.45, och 7.00 var allt klart. Öppnade mig 6cm på 30 min. AJ! Panik! Fy!

    STORT grattis till storebror också! Väntar med spänning på en bild på lillasyster!
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Wow en sånn raketbebis!

    Grattis igen till lillpluttan!
  10. 5
    Wow en sånn raketbebis! Grattis igen till lillpluttan!
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    Grattis igen!

    Viken spänning ankomsten orsakade då!!! Skönt att ni hann in det sista iallafall
    Anja m. Mira och Ruben
  12. 6
    Grattis igen! Viken spänning ankomsten orsakade då!!! Skönt att ni hann in det sista iallafall
  13. Cissi med G och A
    #7

    Tack!

    Ja, det gör verkligen skitont! Inte skönt att sitta dubbelvikt i en bil heller.
  14. 7
    Tack! Ja, det gör verkligen skitont! Inte skönt att sitta dubbelvikt i en bil heller.
  15. Cissi med G och A
    #8

    Tack Sarah!

    och tack för hjälpen med inläggen!
  16. 8
    Tack Sarah! och tack för hjälpen med inläggen!
  17. Cissi med G och A
    #9

    Tack!

    Spänning, ja. Gissa om syrran trodde att vi skojade när vi ringde halv tio och berättade!
  18. 9
    Tack! Spänning, ja. Gissa om syrran trodde att vi skojade när vi ringde halv tio och berättade!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Jisses vilken snabb

    tjej , hon hade bråttom ut till sin underbara familj!!
    Härligt att allt gått så bra o Grattis igen till Annie!
    Gratta Fredrik o stolta storebror Gustav oxå.
    Många kramar från oss alla här!
  20. 10
    Jisses vilken snabb tjej , hon hade bråttom ut till sin underbara familj!!
    Härligt att allt gått så bra o Grattis igen till Annie!
    Gratta Fredrik o stolta storebror Gustav oxå.
    Många kramar från oss alla här!
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Oj!

    Det var snabbt!!!
    Det måste ha varit hemskt i bilen! Duktig du var som höll emot!
    Min granne hade en liknande förlossning...jag råkade vara på framsidan (vi bor i radhus) när hon vaggade till bilen på väg till förlossningen. "Det här är f-n inte roligt" sa hon. Jag gick in huset några minuter och sedan ut på baksidan. "Det blev en pojke!" ropar hennes mamma som är barnvakt. "VA??? är det klart?" sa jag. Man blev helt paff!
    Grattis till hela familjen!
    Bibbi m Juni + 3 söner
  22. 11
    Oj! Det var snabbt!!!
    Det måste ha varit hemskt i bilen! Duktig du var som höll emot!
    Min granne hade en liknande förlossning...jag råkade vara på framsidan (vi bor i radhus) när hon vaggade till bilen på väg till förlossningen. "Det här är f-n inte roligt" sa hon. Jag gick in huset några minuter och sedan ut på baksidan. "Det blev en pojke!" ropar hennes mamma som är barnvakt. "VA??? är det klart?" sa jag. Man blev helt paff!
    Grattis till hela familjen!
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Stort grattis till det lilla underverket Annie! Vad skönt att allt gck så bra även om det blev jäktigt på slutet. Stor kram till hela familjen!
  24. 12
    Stort grattis till det lilla underverket Annie! Vad skönt att allt gck så bra även om det blev jäktigt på slutet. Stor kram till hela familjen!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Vilken rusch! Exakt det där scenariot varnade min barnmorska mig för att det kanske blir "nästa gång" efter Carls förlossning, eftersom det gick så racerfort på slutet. Jag kommer inte "lyssna på det örat" om de säger till mig att vänta med att komma till NÄL, eftersom jag också har 45-50 minuter att köra. Skönt att allt gick bra och att ni hann in i alla fall!!

    Det låter som att du är nöjd med förloppet i alla fall!
  26. 13
    Vilken rusch! Exakt det där scenariot varnade min barnmorska mig för att det kanske blir "nästa gång" efter Carls förlossning, eftersom det gick så racerfort på slutet. Jag kommer inte "lyssna på det örat" om de säger till mig att vänta med att komma till NÄL, eftersom jag också har 45-50 minuter att köra. Skönt att allt gick bra och att ni hann in i alla fall!!

    Det låter som att du är nöjd med förloppet i alla fall!
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    Åh! Vilken snabb tjej!! Skönt att det gick bra med allt! Grattis!!!
  28. 14
    Åh! Vilken snabb tjej!! Skönt att det gick bra med allt! Grattis!!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Grattis!

    OJ, snacka om raketförlossning!!!
    Tur att ni hann in.

    Stort Grattis till hela familjen!
  30. 15
    Grattis! OJ, snacka om raketförlossning!!!
    Tur att ni hann in.

    Stort Grattis till hela familjen!
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Grattis till nykomlingen. Hoppas ni får en härlig tid tillsammans.
  32. 16
    Grattis till nykomlingen. Hoppas ni får en härlig tid tillsammans.
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17
    Grattis igen! Kul att få läsa om hur det gick till när snabba Annie kom till världen. Kram
  34. 17
    Grattis igen! Kul att få läsa om hur det gick till när snabba Annie kom till världen. Kram
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    grattis!

    Åh, vad jag blir alldeles rörd när jag läser om Annies ankomst. Skönt att det ändå gick bra! Kul med en liten prinsessa i familjen!
    Kram!
  36. 18
    grattis!

    Åh, vad jag blir alldeles rörd när jag läser om Annies ankomst. Skönt att det ändå gick bra! Kul med en liten prinsessa i familjen!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Tack för alla grattis!
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 15:58
  2. tack för alla grattis och grattis
    By molga in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 11:29
  3. Tack för alla grattis men vet
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 08:30
  4. Tack så mkt för alla grattis
    By madridemma in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 22:39
  5. Tack för alla GRATTIS!! :)
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 23:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar