Roliga "fel"sägningar
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Roliga "fel"sägningar

    Jag har massor av exempel på roliga saker Frida sagt, men det jag kommer på nu som jag vill dela med mig av är vad hon sa vid lunch i dag.

    Vi åt pasta och när hon ska be om mer säger hon "mamma jag vill ha mera pastor!"

    Kan ni inte berätta något härligt som era barn sagt? Jag tycker det är så roligt! :-)

    Kramelikram!
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  2. 1
    Roliga "fel"sägningar Jag har massor av exempel på roliga saker Frida sagt, men det jag kommer på nu som jag vill dela med mig av är vad hon sa vid lunch i dag.

    Vi åt pasta och när hon ska be om mer säger hon "mamma jag vill ha mera pastor!"

    Kan ni inte berätta något härligt som era barn sagt? Jag tycker det är så roligt! :-)

    Kramelikram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Inte riktigt en felsägning

    men en liten kille (Axel) gick här hemma idag och såg nedstämd ut.

    "Vad är det"? frågade jag.
    "Min fajmoj längtaj eftej mej. Jag måste åka till henne så att hon inte längtaj så mycket."

    Hur gulligt var det då? Vi ringde förstår till farmor eftersom hon bor fem mil bort och vi kunde inte åka dit.
    Emeli med gullungarna Axel (0308) och Elsa (0504)
  4. 2
    Inte riktigt en felsägning men en liten kille (Axel) gick här hemma idag och såg nedstämd ut.

    "Vad är det"? frågade jag.
    "Min fajmoj längtaj eftej mej. Jag måste åka till henne så att hon inte längtaj så mycket."

    Hur gulligt var det då? Vi ringde förstår till farmor eftersom hon bor fem mil bort och vi kunde inte åka dit.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    I morse..

    ..kom detta härliga: "Mamma, var är rånarna?" "Rånarna? Vilka rånare?" "Rånarna!! Som man har i kanonen!!" (Årorna man har i kanoten... ((Och ja jag vet, men hon tycker att paddeln är åror..))

    En favvo från förrförra veckan, dock ingen felsägning: Celia gillar inte när jag pratar med S, jag ska BARA prata med henne. Hon och jag badade, S bar omkring på kinkig M. När han tystnat kommer S in i badrummet och frågar en sak som jag svarar på. Då reser sig C resolut och tar tag i duschdraperiet och säger barskt: "Nu drar jag för här så att du inte ska prata med den där mannen som kommer och stör oss!"

    Och så gullig ordbildning: "Mamma! Jag trampade på en rökare!" (cigarett)
    Tessie
  6. 3
    I morse.. ..kom detta härliga: "Mamma, var är rånarna?" "Rånarna? Vilka rånare?" "Rånarna!! Som man har i kanonen!!" (Årorna man har i kanoten... ((Och ja jag vet, men hon tycker att paddeln är åror..))

    En favvo från förrförra veckan, dock ingen felsägning: Celia gillar inte när jag pratar med S, jag ska BARA prata med henne. Hon och jag badade, S bar omkring på kinkig M. När han tystnat kommer S in i badrummet och frågar en sak som jag svarar på. Då reser sig C resolut och tar tag i duschdraperiet och säger barskt: "Nu drar jag för här så att du inte ska prata med den där mannen som kommer och stör oss!"

    Och så gullig ordbildning: "Mamma! Jag trampade på en rökare!" (cigarett)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Isak har på barns logiska vis bestämt att knogen på fingret heter fingerbåge (jämför armbåge).

    Häromdagen skulle han läsa "pop-up sida" (baksidan på en bok) men han har fått oordning på bokstäverna och sa i stället förtjust flera gånger "hopp-upp slida". Då hade jag svårt att hålla mig för skratt....
  8. 4
    Isak har på barns logiska vis bestämt att knogen på fingret heter fingerbåge (jämför armbåge).

    Häromdagen skulle han läsa "pop-up sida" (baksidan på en bok) men han har fått oordning på bokstäverna och sa i stället förtjust flera gånger "hopp-upp slida". Då hade jag svårt att hålla mig för skratt....
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Hahhahaha jag ler stort.

    Vid sådana tillfällen blir först snopen och sedan ler man stort.

    kram tack för att jag fick le lite idag.
  10. 5
    Hahhahaha jag ler stort.

    Vid sådana tillfällen blir först snopen och sedan ler man stort.

    kram tack för att jag fick le lite idag.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    fniss...
  12. 6
    fniss...
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Så sött!

    Det var gulligt sagt.:-)
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  14. 7
    Så sött! Det var gulligt sagt.:-)
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    :-)

    Skrattar lite igen kännande till situationen i badkaret. Inte att Frida sagt eller gjort precis så men hon gillar inte heller när jag pratar med hennes pappa.

    Rånarna... sötplutt! :-)
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  16. 8
    :-) Skrattar lite igen kännande till situationen i badkaret. Inte att Frida sagt eller gjort precis så men hon gillar inte heller när jag pratar med hennes pappa.

    Rånarna... sötplutt! :-)
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    Oh, haha!

    Den var rolig! :-)
    Fingerbåde låter ju bra. Har en kompis vars barn säger att dagen efter i morgon heter förrmorn. (Jmf förrgår)
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  18. 9
    Oh, haha! Den var rolig! :-)
    Fingerbåde låter ju bra. Har en kompis vars barn säger att dagen efter i morgon heter förrmorn. (Jmf förrgår)
  19. Medlem sedan
    Aug 2001
    #10
    Ett litet visdomsord kan jag bidra med. Ingen felsägning, men väldigt finurligt. (Han säger annars en hel del roliga saker, men jag kommer inte på något just nu!) Åter till visdomsordet: På barnkanalen går ett program som heter Arthur. I signaturen sjunger de: "Hej! Vilken underbar dag det är när man får vara som man är och ändå leva tillsammans!" August funderar en stund sen säger han: "Man kan inte vara den man inte är!"
  20. 10
    Ett litet visdomsord kan jag bidra med. Ingen felsägning, men väldigt finurligt. (Han säger annars en hel del roliga saker, men jag kommer inte på något just nu!) Åter till visdomsordet: På barnkanalen går ett program som heter Arthur. I signaturen sjunger de: "Hej! Vilken underbar dag det är när man får vara som man är och ändå leva tillsammans!" August funderar en stund sen säger han: "Man kan inte vara den man inte är!"
  21. Medlem sedan
    Aug 2001
    #11
    Fingerbåge är ju verkligen ett jättesmart ord!
  22. 11
    Fingerbåge är ju verkligen ett jättesmart ord!
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Mer logiskt tänkande

    Vi gick förbi en trädgård med många bläcksvampar.
    Vad heter de svamparna, frågar Frida.
    Bläcksvampar, svarar jag.
    Frida tänker en liten stund och säger sen: Ska bläckfiskarna äta dem?
    *ler*
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  24. 12
    Mer logiskt tänkande Vi gick förbi en trädgård med många bläcksvampar.
    Vad heter de svamparna, frågar Frida.
    Bläcksvampar, svarar jag.
    Frida tänker en liten stund och säger sen: Ska bläckfiskarna äta dem?
    *ler*
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Nej, just det!

    Självklart! :-)
    ~Jessica med Frida-03 och Odin-06~
  26. 13
    Nej, just det! Självklart! :-)
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Saga säger ju såå mycket söta "felsägningar" nu men man glömmer tyvärr bort fort
    Häromdagen iallafall så skulle jag prova att sätta Tyra på ryggen i min hemmasydda Mei Tai (fyrkantssjal typ). Den är sydd i ett tyg från ikea som är svart-vit randigt och med stora bananer på.
    När jag fått ner Tyra igen så säger Saga: Nu vill jag sitta i den där bananiga
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  28. 14
    Saga säger ju såå mycket söta "felsägningar" nu men man glömmer tyvärr bort fort
    Häromdagen iallafall så skulle jag prova att sätta Tyra på ryggen i min hemmasydda Mei Tai (fyrkantssjal typ). Den är sydd i ett tyg från ikea som är svart-vit randigt och med stora bananer på.
    När jag fått ner Tyra igen så säger Saga: Nu vill jag sitta i den där bananiga
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Amelie älskar sniglar och på väg till dagis hittade hon en jätteliten snigel. Hon säger: Titta mamma en snigel!
    - Ja det är en liten snigel. Fortfarande en bebis precis som Naomi säger jag.
    Hon svarar: Snigeln ska inte kissa i beja (blöja) snigel kissa potta!
  30. 15
    Amelie älskar sniglar och på väg till dagis hittade hon en jätteliten snigel. Hon säger: Titta mamma en snigel!
    - Ja det är en liten snigel. Fortfarande en bebis precis som Naomi säger jag.
    Hon svarar: Snigeln ska inte kissa i beja (blöja) snigel kissa potta!
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    *asg* Den var underbar!
  32. 16
    *asg* Den var underbar!

Liknande trådar

  1. Mina "roliga" resor, del... 14?
    By Dilbertina__ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 21:20
  2. "Roliga" strumpbyxor för de lite större?
    By lifv in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 20:23
  3. Roliga "översättningar", pysse
    By petronela in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 10:31
  4. Nu var det "roliga" över
    By fenurila in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 20:33
  5. Var hittar jag roliga "sy på" märken
    By Helen mT&S in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar