Glad och inte glad!
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Glad och inte glad!

    Glad är jag över att vi tog bort middagssovet helt och hållet och fick en liten Mini som somnade på 3 röda på kvällarna vid 19.00. :-O
    Glad är jag över att hon vinkar hej då glatt på morgnarna när jag lämnar henne på dagis.
    Glad är jag över att detta har givit mig mer ork och lust att vara den mamman jag vill vara.

    Inte lika glad är jag över att utvecklingssamtalet jag tjatat om i flera veckor (månader?) fortfarande inte har blivit av. Senast i morse påminde jag dem och de sa att de skulle hänga upp en lapp med tid för det på hennes hylla idag. Men när sambon hämtade Mini så fanns där ingen lapp.
    Börjar känna mig lite smått irriterad nu men framförallt kränkt. De verkar inte bry sig?

    Jag längtar tills Mini kan börja på storasyrrans avdelning. Där är personalen helt underbar! Men jag fasar för när det är lillebrors tur att börja på småbarnsavdelningen. :/ Jag ska försöka lösa det så att jag kan ha honom hemma tills han är 3 år så han kan börja på stora avdelningen direkt.
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  2. 1
    Glad och inte glad! Glad är jag över att vi tog bort middagssovet helt och hållet och fick en liten Mini som somnade på 3 röda på kvällarna vid 19.00. :-O
    Glad är jag över att hon vinkar hej då glatt på morgnarna när jag lämnar henne på dagis.
    Glad är jag över att detta har givit mig mer ork och lust att vara den mamman jag vill vara.

    Inte lika glad är jag över att utvecklingssamtalet jag tjatat om i flera veckor (månader?) fortfarande inte har blivit av. Senast i morse påminde jag dem och de sa att de skulle hänga upp en lapp med tid för det på hennes hylla idag. Men när sambon hämtade Mini så fanns där ingen lapp.
    Börjar känna mig lite smått irriterad nu men framförallt kränkt. De verkar inte bry sig?

    Jag längtar tills Mini kan börja på storasyrrans avdelning. Där är personalen helt underbar! Men jag fasar för när det är lillebrors tur att börja på småbarnsavdelningen. :/ Jag ska försöka lösa det så att jag kan ha honom hemma tills han är 3 år så han kan börja på stora avdelningen direkt.
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Kul! & inte kul...

    Roligt att Minis sovande blivit bättre och att hon är glad vid lämning på dagis! Måste vara skönt för dig att äntligen få lite ordning på det där med sovandet, sånt kan ju slita otroligt mycket på en om det inte funkar...

    Vilket skit däremot att du ska behöva tjata om utvecklingssamtalet... Hur svårt kan det vara att fixa en tid för att du ska få prata med dem i lugn & ro?! Har du pratat med deras chef? Inte för att jag tycker att man ska behöva det, men de verkar ju inte ta dig på allvar.

    Lycka till med att få till ett utvecklingssamtal nu! Och jag hoppas att Mini fortsätter sova bra i framtiden. Det är helt otroligt vilken trevlig mamma man kan vara om man får sova ordentligt...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Kul! & inte kul... Roligt att Minis sovande blivit bättre och att hon är glad vid lämning på dagis! Måste vara skönt för dig att äntligen få lite ordning på det där med sovandet, sånt kan ju slita otroligt mycket på en om det inte funkar...

    Vilket skit däremot att du ska behöva tjata om utvecklingssamtalet... Hur svårt kan det vara att fixa en tid för att du ska få prata med dem i lugn & ro?! Har du pratat med deras chef? Inte för att jag tycker att man ska behöva det, men de verkar ju inte ta dig på allvar.

    Lycka till med att få till ett utvecklingssamtal nu! Och jag hoppas att Mini fortsätter sova bra i framtiden. Det är helt otroligt vilken trevlig mamma man kan vara om man får sova ordentligt...

Liknande trådar

  1. Glad Glad Glad idag!
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 14:48
  2. Han lär inte bli glad.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 19:46
  3. Nu är jag inte glad
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:19
  4. Glad - Inte glad?!
    By I väntan på Kotten in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 07:53
  5. Heeej! En glad nyhet och en mindre glad!
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar