En fråga till er med små tjejer
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2001
    #1

    En fråga till er med små tjejer

    Nu är jag ute i god tid, för REA:n börjar ju inte förrän efter jul, men innan dess hinner väl jag med min amningshjärna glömma fråga

    Isabelle är en liten 1-åring - 8 kg (prick) och 74,5cm. Att hon ska kunna ha Augusts Didriksonoverall i stl 100 nästa vinter - det är bara att glömma. POP-80:an från Augusts första vinter kanske hon kan ha i slutet av den här vintern, men den är nog för liten för att ha hela nästa vinter också. Ja, nu förstår ni säkert vart jag vill komma. Jag tänkte försöka fynda overall till henne på REA:n inför nästa vinter, men jag vet inte vilken storlek. Vilken storlek hade de små tjejerna (och killarna med för den delen, för det kanske finns någon liten kille här med ) FÖRRA vintern, alltså när de var 2 år? (Och vilket märke? Det skiljer ju så otroligt mycket i stl mellan tex POP och Lindex!)

    Tack på förhand för alla svar jag får i denna "gissa storleken-lek"
  2. 1
    En fråga till er med små tjejer Nu är jag ute i god tid, för REA:n börjar ju inte förrän efter jul, men innan dess hinner väl jag med min amningshjärna glömma fråga

    Isabelle är en liten 1-åring - 8 kg (prick) och 74,5cm. Att hon ska kunna ha Augusts Didriksonoverall i stl 100 nästa vinter - det är bara att glömma. POP-80:an från Augusts första vinter kanske hon kan ha i slutet av den här vintern, men den är nog för liten för att ha hela nästa vinter också. Ja, nu förstår ni säkert vart jag vill komma. Jag tänkte försöka fynda overall till henne på REA:n inför nästa vinter, men jag vet inte vilken storlek. Vilken storlek hade de små tjejerna (och killarna med för den delen, för det kanske finns någon liten kille här med ) FÖRRA vintern, alltså när de var 2 år? (Och vilket märke? Det skiljer ju så otroligt mycket i stl mellan tex POP och Lindex!)

    Tack på förhand för alla svar jag får i denna "gissa storleken-lek"
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Celia hade..

    ..vintern som tvååring en PoP-overall i stl.80. Inte en stor modell, utan en ganska liten (såndär med dubbla dragkedjor fram, som fleeceoverallerna). I typ slutet av feb/början av mars blev den liiite för liten så då gick vi över på en ärvd 86:a, H&M bävernylon.

    I år kommer hon ha 92 i overallen, och den är klart rymlig nu - lär räcka hela vintern även om jag garderat med en 98:a från H&M.

    Tycker inte att du ska köpa större än 86! Och så har du ju en 80:a som hon kan ha i början.
    Tessie
  4. 2
    Celia hade.. ..vintern som tvååring en PoP-overall i stl.80. Inte en stor modell, utan en ganska liten (såndär med dubbla dragkedjor fram, som fleeceoverallerna). I typ slutet av feb/början av mars blev den liiite för liten så då gick vi över på en ärvd 86:a, H&M bävernylon.

    I år kommer hon ha 92 i overallen, och den är klart rymlig nu - lär räcka hela vintern även om jag garderat med en 98:a från H&M.

    Tycker inte att du ska köpa större än 86! Och så har du ju en 80:a som hon kan ha i början.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Jaa du, små killar har jag

    Har lite av det problemet själv, David hade en overall i 80 sin första vinter, och Simon drunknar i den så vi har skaffat en 74a till honom... han mätte 72cm och dryga 9 kg för en månad sen.

    *ser efter på hemsidan efter Davids mått*

    David var 75,4cm och 10 kg när han fyllde ett, när han var 1,5 i februari var han 80cm och 12 kg.
    När han fyllde två var han 83,5cm och 13 kg, och han fick faktiskt på sig 80an även andra höst-vintern... men vi köpte en 86a i allfall, som han sen hade. I februari då han var 2,5 år mätte han 86,5cm och 14 kg. Nu är han 90 cm och en ärvd overall från GeKås i strl 90 passar OK...
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  6. 3
    Jaa du, små killar har jag Har lite av det problemet själv, David hade en overall i 80 sin första vinter, och Simon drunknar i den så vi har skaffat en 74a till honom... han mätte 72cm och dryga 9 kg för en månad sen.

    *ser efter på hemsidan efter Davids mått*

    David var 75,4cm och 10 kg när han fyllde ett, när han var 1,5 i februari var han 80cm och 12 kg.
    När han fyllde två var han 83,5cm och 13 kg, och han fick faktiskt på sig 80an även andra höst-vintern... men vi köpte en 86a i allfall, som han sen hade. I februari då han var 2,5 år mätte han 86,5cm och 14 kg. Nu är han 90 cm och en ärvd overall från GeKås i strl 90 passar OK...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Saga hade en Bamse-overall från Lindex i stl 98, den var rätt liten i stl för hon hade nog 86-92 i kläder då. I slutet av vintern blev den för liten och hon fick använda en ärvd overall fr Kappahl oxå i stl 98 men den var större.

    Jag kommer tyvärr inte ihåg hur lång Saga var vid ett år men hon vägde _under_ 9 kg!
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  8. 4
    Saga hade en Bamse-overall från Lindex i stl 98, den var rätt liten i stl för hon hade nog 86-92 i kläder då. I slutet av vintern blev den för liten och hon fick använda en ärvd overall fr Kappahl oxå i stl 98 men den var större.

    Jag kommer tyvärr inte ihåg hur lång Saga var vid ett år men hon vägde _under_ 9 kg!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Det är svårt det där..

    att behöva giss sig till storlekar och det är ju som sagt olika för alla div märken.
    Men det som är ganska bra med typ Reima, Molo, Rasavill och Mikk-line är ju att dom overallerna är lättare/tunnare och på så sätt kan man ju ha en strlk för stor utan att det blir jobbigt för dom. Jag har tyvärr inget tips ang strlk då jag har en låång men smal tjej.

    Annars så brukar ju dom i affärerna vara duktiga på att hjälpa till.

    Lycka till!!

    Kram
    Benita med busungarna Jordan-01 & Nike-03
  10. 5
    Det är svårt det där.. att behöva giss sig till storlekar och det är ju som sagt olika för alla div märken.
    Men det som är ganska bra med typ Reima, Molo, Rasavill och Mikk-line är ju att dom overallerna är lättare/tunnare och på så sätt kan man ju ha en strlk för stor utan att det blir jobbigt för dom. Jag har tyvärr inget tips ang strlk då jag har en låång men smal tjej.

    Annars så brukar ju dom i affärerna vara duktiga på att hjälpa till.

    Lycka till!!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Selma var 1cm kortare än Isabelle när hon var 1 år, däremot är hon ju rundare. Vi har en KappAhl overall i storlek 86, och den är lika stor som PoPs 80. Den är STOR, men den får duga till i år. Frågar du mig så tror jag på en 86 PoP/Reima eller nåt i den storleken till Isabelle nästa vinter.

    Malin är mera normallång och hon hade en 92 från Linus&Lotta förra året. Tror de är ganska små, men har inget att jämföra i just storlek 92.

    Lycka till i djungeln!
  12. 6
    Selma var 1cm kortare än Isabelle när hon var 1 år, däremot är hon ju rundare. Vi har en KappAhl overall i storlek 86, och den är lika stor som PoPs 80. Den är STOR, men den får duga till i år. Frågar du mig så tror jag på en 86 PoP/Reima eller nåt i den storleken till Isabelle nästa vinter.

    Malin är mera normallång och hon hade en 92 från Linus&Lotta förra året. Tror de är ganska små, men har inget att jämföra i just storlek 92.

    Lycka till i djungeln!
  13. Medlem sedan
    Aug 2001
    #7
    Tack söta ni för alla svar. Beroende på märke så verkar det vara 86/92 jag ska satsa på då...
  14. 7
    Tack söta ni för alla svar. Beroende på märke så verkar det vara 86/92 jag ska satsa på då...
  15. Medlem sedan
    Aug 2001
    #8
    Ja, det är märkligt. Isabelle har en sådan nu. Stl 80. Lååångt ifrån samma 80 som POP! Köpte först en 74, men upptäckte att den var lika stor som hennes vår/sommar/höstoverall från Kapp Ahl i stl 68!!!
  16. 8
    Ja, det är märkligt. Isabelle har en sådan nu. Stl 80. Lååångt ifrån samma 80 som POP! Köpte först en 74, men upptäckte att den var lika stor som hennes vår/sommar/höstoverall från Kapp Ahl i stl 68!!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Förra året hade Tova en legooveall i strl 92 och i år har Torkel en reima overall i strl 92 (lite stor) och en ÖB bävernylon strl 90. (Torkel blir två nu i november)
  18. 9
    Förra året hade Tova en legooveall i strl 92 och i år har Torkel en reima overall i strl 92 (lite stor) och en ÖB bävernylon strl 90. (Torkel blir två nu i november)

Liknande trådar

  1. Fråga till er tjejer
    By Ny singel här in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 13:31
  2. En fråga till tjejer
    By hitta kärleken in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 15:04
  3. Pinsam fråga till tjejer!
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 12:09
  4. ok tjejer en fråga till=)
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 23:21
  5. En fråga till er killar/män (tjejer
    By anonym just nu in forum Sex & erotik
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar