Vad gäller EGENTLIGEN
Arbete, ekonomi & juridik
  1. SMÅBARNSMAMMA
    #1

    Vad gäller EGENTLIGEN

    när man har småbarn och går ner i tid från heltid? Om mitt arbete ska införa 1 vecka kväll och 1 vecka dag, måste jag verkligen arbeta alla kvällar? Har man ingen rätt att få slippa ågra kvällar när man har småbarn
  2. 1
    Vad gäller EGENTLIGEN när man har småbarn och går ner i tid från heltid? Om mitt arbete ska införa 1 vecka kväll och 1 vecka dag, måste jag verkligen arbeta alla kvällar? Har man ingen rätt att få slippa ågra kvällar när man har småbarn
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Du har inget lagligt stöd att slippa skiftarbete. Du kan gå ner i arbetstid och arbeta mellan 75 och 100%. Tiderna ska du komma överens om med din arbetsgivare. Att få färre kvällstider eller inte skift alls finns det inget som helst stöd för.
  4. 2
    Du har inget lagligt stöd att slippa skiftarbete. Du kan gå ner i arbetstid och arbeta mellan 75 och 100%. Tiderna ska du komma överens om med din arbetsgivare. Att få färre kvällstider eller inte skift alls finns det inget som helst stöd för.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Fragar har ocksa...

    Vilka arbetstider har barnets far? Kanske kan barnet vara med honom de kvallar du jobbar sent?
  6. 3
    Fragar har ocksa...

    Vilka arbetstider har barnets far? Kanske kan barnet vara med honom de kvallar du jobbar sent?

Liknande trådar

  1. Vad gäller egentligen?
    By Millapigan in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 15:27
  2. Vad gäller egentligen?
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 20:26
  3. VAd är det som gäller egentligen?
    By Anonym in forum Utvecklingshämning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 08:32
  4. Vad är det som gäller egentligen?
    By Nacha in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 20:06
  5. Vad gäller egentligen
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar