Blåsor på fingrar och tår...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Blåsor på fingrar och tår...

    Var kan det vara? Han har ju varit förkyld, inte bränt sig, inte haft feber (tänkte på schalankansfeber - men eller inga utslag). Han har haft det på så gott som alla fingrar och några tår - på topparna. Det verkar inte göra ont...
    Känner ni igen det?

    För övigt - det verkar ju inte som om ni var så intresserade av mitt liv igår... - så verkar kusinens operation ha gått bra. Limpans ögon är lite bättre. Mitt knä var sjukgymnasten rättså nöjd med - trodde väl att jag kommit halvvägs rehabiliteringsmässigt nu... suck. Lilla bebben som opererade hjärtat vet jag fortfarande inget om... Och min mammalängtan blir alltid ganska stor när Anders är borta...

    Stor kram till er alla och hoppas att n har en id'e om blåsorna...
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  2. 1
    Blåsor på fingrar och tår... Var kan det vara? Han har ju varit förkyld, inte bränt sig, inte haft feber (tänkte på schalankansfeber - men eller inga utslag). Han har haft det på så gott som alla fingrar och några tår - på topparna. Det verkar inte göra ont...
    Känner ni igen det?

    För övigt - det verkar ju inte som om ni var så intresserade av mitt liv igår... - så verkar kusinens operation ha gått bra. Limpans ögon är lite bättre. Mitt knä var sjukgymnasten rättså nöjd med - trodde väl att jag kommit halvvägs rehabiliteringsmässigt nu... suck. Lilla bebben som opererade hjärtat vet jag fortfarande inget om... Och min mammalängtan blir alltid ganska stor när Anders är borta...

    Stor kram till er alla och hoppas att n har en id'e om blåsorna...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Mul- och klövsjukan! ;)

    *ler* Närå. Men det finns ju en mänsklig variant som typ är åt det hållet och heter hand- fot- och munsjuka. Eller kort och gott - höstblåsor. Kan det va nått sånt tro? Kan nog va värt att googla lite på i alla fall.

    Kram tillbax!
  4. 2
    Mul- och klövsjukan! ;) *ler* Närå. Men det finns ju en mänsklig variant som typ är åt det hållet och heter hand- fot- och munsjuka. Eller kort och gott - höstblåsor. Kan det va nått sånt tro? Kan nog va värt att googla lite på i alla fall.

    Kram tillbax!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Tack, ska kolla detta!

    Och ringer nog BVC imorgon.
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  6. 3
    Tack, ska kolla detta! Och ringer nog BVC imorgon.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Tycker att det låter som scharlakansfeber och då behöver Limpan penicillin. Kolla med vårdcentralen. BVC brukar ju inte här i alla fall ta emot smittsamma sjukdomar.

    Har du ont i knät? Det är ju evigheter sen... Ska det aldrig bli bra? Och bebin måste väl må bra väl?
  8. 4
    Tycker att det låter som scharlakansfeber och då behöver Limpan penicillin. Kolla med vårdcentralen. BVC brukar ju inte här i alla fall ta emot smittsamma sjukdomar.

    Har du ont i knät? Det är ju evigheter sen... Ska det aldrig bli bra? Och bebin måste väl må bra väl?
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Hmmm...

    Jo, jag ska ringa BVC eller VC imorgon - de är på samma ställe. Tyckte oxå att det kändes som scharlakansferber - men jag har inte sett några utslag och han hade bara feber en halv natt... Och det är ju ett par vecker sedan... Han har nu ömsat skinn i ca en vecka.

    Och knät är verkligen inte bra. Kan fortfarande inte gå utan att halta mycket - har svårt att räta och böja det. Jag opererades innan midsommar... Rätt trött på det nu... Nu tyckte dock sjukgymnasten att jag hade avverkat halva läkningsprocessen... - jag som trodde att det skulle ta typ två veckor! (:

    Bebben vet jag inte riktigt hur den mår - bara att de fick åka ner och operera hjärtat i Lund, har inte fått tag på henne. Den föddes ca 2 månader för tidigt.

    Men kusinen som opererades igår har jag pratat med nu och benen ser mycket rakare ut redan. Men han har rättså ont...

    Tack för ditt svar! Hur mår du nu i kropp och själ? Tänker på dig! Kram
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  10. 5
    Hmmm... Jo, jag ska ringa BVC eller VC imorgon - de är på samma ställe. Tyckte oxå att det kändes som scharlakansferber - men jag har inte sett några utslag och han hade bara feber en halv natt... Och det är ju ett par vecker sedan... Han har nu ömsat skinn i ca en vecka.

    Och knät är verkligen inte bra. Kan fortfarande inte gå utan att halta mycket - har svårt att räta och böja det. Jag opererades innan midsommar... Rätt trött på det nu... Nu tyckte dock sjukgymnasten att jag hade avverkat halva läkningsprocessen... - jag som trodde att det skulle ta typ två veckor! (:

    Bebben vet jag inte riktigt hur den mår - bara att de fick åka ner och operera hjärtat i Lund, har inte fått tag på henne. Den föddes ca 2 månader för tidigt.

    Men kusinen som opererades igår har jag pratat med nu och benen ser mycket rakare ut redan. Men han har rättså ont...

    Tack för ditt svar! Hur mår du nu i kropp och själ? Tänker på dig! Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Usch, det är inget vidare med mig. Kroppen har fått ny starkare medicin så den mår väl ok, men själen har det lite jobbigt med en svårt cancersjuk bästa vän, min man som det är ovisst hur sjuk han är just nu men det kan vara riktigt illa och så ska jag hålla ihop för barnen. Faktiskt har jag bara näsan över vattenytan just nu.
    Kram
  12. 6
    Usch, det är inget vidare med mig. Kroppen har fått ny starkare medicin så den mår väl ok, men själen har det lite jobbigt med en svårt cancersjuk bästa vän, min man som det är ovisst hur sjuk han är just nu men det kan vara riktigt illa och så ska jag hålla ihop för barnen. Faktiskt har jag bara näsan över vattenytan just nu.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Jag har förstått det och

    tänker mycket på dig och din familj. Vill ju så gärna att allt ska gå bra, men kan inte göra så mycket mer än säga att jag finns här och skicka en massa styrkekramar!
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  14. 7
    Jag har förstått det och tänker mycket på dig och din familj. Vill ju så gärna att allt ska gå bra, men kan inte göra så mycket mer än säga att jag finns här och skicka en massa styrkekramar!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Låter som sharlakansfeber tycker jag....

    så synd med lilla kusinens operation*hoppas allt gått bra*samma gäller ditt knä vad är det som gått tokigt med ditt knä?måste ju missat info.
    *Styrke kramar*
  16. 8
    Låter som sharlakansfeber tycker jag....

    så synd med lilla kusinens operation*hoppas allt gått bra*samma gäller ditt knä vad är det som gått tokigt med ditt knä?måste ju missat info.
    *Styrke kramar*
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    VCbesök

    Jag var på VC idag med Limpan. Han tog prover från halsen, men inga basilusker fanns, lyssnade på rosslet, men tyckte inte att det var någon fara. Kladdet i ögonen är nog mest hans problem med outvecklade tårkanaler, så vi fortsätter att tvätta med ljummet vatten. Men han är ju inte direkt dålig, men det var skönt att kolla upp. Läkaren trodde inte att han behövde medicineras - utan att det var en långdragen förkylning. Och han kunde haft streptokocker eftersom han ömsar skinn (det var dräför han tog prov - men fann inga).

    Mitt knä opererades ju innan midsommar - det var mer skadat än vad någon trodde. Och tog betydligt längre tid än vad jag hade räknat med. I och med att mamma dog började jag gå väldigt tidigt på benet och gick "fel" - bindväv växte ihop och jag kunde inte räta på benet. Så sjukgymnasten har fått dra av bindväven ca 3 gånger i veckan nu i ett par måander. Nu har jag mest problem med att böja det och har tappat väldigt mycket muskler - så det blir ju en ond cirkel.

    Ja det är i alla fall skönt att kusinens opereration gick bra. Och idag fick en vän en bebbe!
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  18. 9
    VCbesök Jag var på VC idag med Limpan. Han tog prover från halsen, men inga basilusker fanns, lyssnade på rosslet, men tyckte inte att det var någon fara. Kladdet i ögonen är nog mest hans problem med outvecklade tårkanaler, så vi fortsätter att tvätta med ljummet vatten. Men han är ju inte direkt dålig, men det var skönt att kolla upp. Läkaren trodde inte att han behövde medicineras - utan att det var en långdragen förkylning. Och han kunde haft streptokocker eftersom han ömsar skinn (det var dräför han tog prov - men fann inga).

    Mitt knä opererades ju innan midsommar - det var mer skadat än vad någon trodde. Och tog betydligt längre tid än vad jag hade räknat med. I och med att mamma dog började jag gå väldigt tidigt på benet och gick "fel" - bindväv växte ihop och jag kunde inte räta på benet. Så sjukgymnasten har fått dra av bindväven ca 3 gånger i veckan nu i ett par måander. Nu har jag mest problem med att böja det och har tappat väldigt mycket muskler - så det blir ju en ond cirkel.

    Ja det är i alla fall skönt att kusinens opereration gick bra. Och idag fick en vän en bebbe!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Tack det värmer!
  20. 10
    Tack det värmer!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Oj vad det händer grejer! Skönt att det bara verkar vara virus.
  22. 11
    Oj vad det händer grejer! Skönt att det bara verkar vara virus.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Ja vet du,

    ibland önskar jag att inte allt händer oss - att livet var lite mer förutsägbart, att det kunde finnas någon enklare väg...
    Samtidigt gillar jag ju när saker händer! Och nu går vi även i väntan tider för en annan vän - tror det var planerat till idag!
    Kram
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  24. 12
    Ja vet du, ibland önskar jag att inte allt händer oss - att livet var lite mer förutsägbart, att det kunde finnas någon enklare väg...
    Samtidigt gillar jag ju när saker händer! Och nu går vi även i väntan tider för en annan vän - tror det var planerat till idag!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13
    Å vilken tur!

    Att limpan slipper medicineras Och vad tråkigt ang ditt knä hoppas det blir bättre tränar du upp musklerna då eller är det vila som gäller?
    För maken har också varit hos doktorn det vissade sig att det läckte vätska från ett av knäna så rekommenderade han träning men att han inte skulle belasta benet med tunga lyft men enligt en annan vän som också är läkare säger han att detta ska opereras för annars kan det bli värre.Så nu vet vi inte vad han ska ta sig till då han har ganska jäktigt med firman mm just nu har smärtan försvunnit men ändå!Känns så himla tråkigt med såna problem.håller mina tummar att allt ska gå väl med knäna och limpan*KRAM*
  26. 13
    Å vilken tur!

    Att limpan slipper medicineras Och vad tråkigt ang ditt knä hoppas det blir bättre tränar du upp musklerna då eller är det vila som gäller?
    För maken har också varit hos doktorn det vissade sig att det läckte vätska från ett av knäna så rekommenderade han träning men att han inte skulle belasta benet med tunga lyft men enligt en annan vän som också är läkare säger han att detta ska opereras för annars kan det bli värre.Så nu vet vi inte vad han ska ta sig till då han har ganska jäktigt med firman mm just nu har smärtan försvunnit men ändå!Känns så himla tråkigt med såna problem.håller mina tummar att allt ska gå väl med knäna och limpan*KRAM*

Liknande trådar

  1. aj aj.. blåsor
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 21:31
  2. Blåsor
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 17:45
  3. blåsor
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 20:29
  4. 8 st blåsor...
    By Anna m.Leo&Lovis in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 19:41
  5. Blåsor/sår??
    By Hanna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar