Äntligen hemma med Love!
_0307 Julibarn
  1. Lina m Meja&Love
    #1

    Äntligen hemma med Love!

    Tack för grattisen längre ner!
    Nu är vi äntligen hemma igen med Love som kom som en raket i lördags eftermiddag. Jag skrev ju ett litet inlägg i lördags morse om att värkarna hade stannat och att jag skulle ta en promenad och visst hjälpte promenaden! Hann bara hem så kom värkarna tillbaka och efter nån timme så kände jag att de började ta i så att det verkligen var på riktigt. Håkan körde hem Meja till en kompis och så ringde vi till mormor och morfar som satte sig i bilen och körde hit (23mil) för att hämta henne där sedan. Jag lade mig i badkaret och klockade värkar. Det tog inte lång tid förrän de kom med ca 2-3 min mellan så vi ringde förlossningen som tyckte att vi skulle komma in. Vi var inne där kl 13 och jag var öppen 3 cm sådär, en liten besvikelse eftersom jag tyckte att det gjorde ondare än så. Iallafall så fick jag hjälp att få in snitsen med lustgasen och tyckte att det var ätt så trevligt att föda barn faktiskt. Satt grensle på en stol och vilade huvudet mot en kudde så jag och lustgasen hade det riktigt trevligt ett par timmar. Klockan 15.30 kände jag att det började trycka på så jag ringde efter bm som gjorde en ny undersökning, och då var jag fortfarande bara öppen 3 cm! Och jag som nästan hade krystkänslor! Värkarna gjorde ondare och ondare och när klockan var 16.15 hade jag riktiga krystvärkar trots att jag bara var öppen 5 cm. Barnmorskan fortsatte sin linje på att jag minsann inte fick kysta och jag vrlade att det inte gick att hålla emot. Vi höll väl på så i ca 30 minuter, jag kände hur bebisen tryckte längre och längre ner samtidigt som jag öppnade mig de sista cm och klockan 16.45 fick jag äntligen krysta. En befrielse, även om det gjorde djävulskt ont. Barnmorskan försökte hålla emot så att det inte skulle gå för fort men det tog bara 2 värkar så flög bebisen ut som en raket! Hon hade lite svårt att fånga honom faktiskt, för det var ju en han!
    Eftersom det gick så fort så sprack jag ganska mycket så det tog sin lilla tid att bli sydd och tillfixad.

    Sedan åkte vi upp på bb och hade egentligen tänkt åka hem ganska fort, men mitt blodtryck har vägrat lägga sig efter förlossningen så först idag fick vi klartecken att åka hem. Jag har haft värsta nätabstinensen, så nu måste jag läsa ikapp vilka som har fått sina bebisar och vilka som fortfarande väntar.Love är en snäll bebis, speciellt nu när maten har runnit till ordentligt, innan det var han hyfsat missnöjd med livet. En ganska liten plutt är han, vägde 3100 och var 50 lång. Och jag som hade sf-mått över översta kurvan!
  2. 1
    Äntligen hemma med Love! Tack för grattisen längre ner!
    Nu är vi äntligen hemma igen med Love som kom som en raket i lördags eftermiddag. Jag skrev ju ett litet inlägg i lördags morse om att värkarna hade stannat och att jag skulle ta en promenad och visst hjälpte promenaden! Hann bara hem så kom värkarna tillbaka och efter nån timme så kände jag att de började ta i så att det verkligen var på riktigt. Håkan körde hem Meja till en kompis och så ringde vi till mormor och morfar som satte sig i bilen och körde hit (23mil) för att hämta henne där sedan. Jag lade mig i badkaret och klockade värkar. Det tog inte lång tid förrän de kom med ca 2-3 min mellan så vi ringde förlossningen som tyckte att vi skulle komma in. Vi var inne där kl 13 och jag var öppen 3 cm sådär, en liten besvikelse eftersom jag tyckte att det gjorde ondare än så. Iallafall så fick jag hjälp att få in snitsen med lustgasen och tyckte att det var ätt så trevligt att föda barn faktiskt. Satt grensle på en stol och vilade huvudet mot en kudde så jag och lustgasen hade det riktigt trevligt ett par timmar. Klockan 15.30 kände jag att det började trycka på så jag ringde efter bm som gjorde en ny undersökning, och då var jag fortfarande bara öppen 3 cm! Och jag som nästan hade krystkänslor! Värkarna gjorde ondare och ondare och när klockan var 16.15 hade jag riktiga krystvärkar trots att jag bara var öppen 5 cm. Barnmorskan fortsatte sin linje på att jag minsann inte fick kysta och jag vrlade att det inte gick att hålla emot. Vi höll väl på så i ca 30 minuter, jag kände hur bebisen tryckte längre och längre ner samtidigt som jag öppnade mig de sista cm och klockan 16.45 fick jag äntligen krysta. En befrielse, även om det gjorde djävulskt ont. Barnmorskan försökte hålla emot så att det inte skulle gå för fort men det tog bara 2 värkar så flög bebisen ut som en raket! Hon hade lite svårt att fånga honom faktiskt, för det var ju en han!
    Eftersom det gick så fort så sprack jag ganska mycket så det tog sin lilla tid att bli sydd och tillfixad.

    Sedan åkte vi upp på bb och hade egentligen tänkt åka hem ganska fort, men mitt blodtryck har vägrat lägga sig efter förlossningen så först idag fick vi klartecken att åka hem. Jag har haft värsta nätabstinensen, så nu måste jag läsa ikapp vilka som har fått sina bebisar och vilka som fortfarande väntar.Love är en snäll bebis, speciellt nu när maten har runnit till ordentligt, innan det var han hyfsat missnöjd med livet. En ganska liten plutt är han, vägde 3100 och var 50 lång. Och jag som hade sf-mått över översta kurvan!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Men se där

    är du ju
    Jättegrattis till Love!!!!
    Så gott att höra din berättelse, jag är oxå en riktigt god vän med lustgasen *fniss*
    Hoppas du mår bra nu?
    Massor av kramizar !
  4. 2
    Men se där är du ju
    Jättegrattis till Love!!!!
    Så gott att höra din berättelse, jag är oxå en riktigt god vän med lustgasen *fniss*
    Hoppas du mår bra nu?
    Massor av kramizar !
  5. Lina m Meja&Love
    #3

    Jadå

    jag mår bara bra och har gjort hela tiden trots det höga trycket. Hade han inte kommit i lördags hade jag troligen ha utvecklat havandeskapsförgiftning sa de, så på ett sätt är det ju bättre att ha det efteråt istället, då är ju iallafall bebisen i säkerhet.

    Tack igen för grattis!
  6. 3
    Jadå jag mår bara bra och har gjort hela tiden trots det höga trycket. Hade han inte kommit i lördags hade jag troligen ha utvecklat havandeskapsförgiftning sa de, så på ett sätt är det ju bättre att ha det efteråt istället, då är ju iallafall bebisen i säkerhet.

    Tack igen för grattis!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Oj, vilken underlig förlossning - krystvärkar innan du var fullt öppen - måste ha varit en läskig känsla!

    Stor kram till dig och hela familjen!
  8. 4
    Oj, vilken underlig förlossning - krystvärkar innan du var fullt öppen - måste ha varit en läskig känsla!

    Stor kram till dig och hela familjen!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Alltid lika underbart att läsa om när en liten bebis kommer till världen! Grattis igen!

    Det där med krystvärkar "för tidigt" är jag väl bekant med. Det fick jag också när jag var öppen ungefär 3 cm och det gåår ju inte att stå emot. Som tur var hade jag ju ne lite "alternativ" bm som tyckte att om jag ville krysta så skulle jag göra det lite försiktigt. Inte för att det hjälpte att få förlossningen att gå framåt, men det kändes bra i alla fall!
  10. 5
    Alltid lika underbart att läsa om när en liten bebis kommer till världen! Grattis igen!

    Det där med krystvärkar "för tidigt" är jag väl bekant med. Det fick jag också när jag var öppen ungefär 3 cm och det gåår ju inte att stå emot. Som tur var hade jag ju ne lite "alternativ" bm som tyckte att om jag ville krysta så skulle jag göra det lite försiktigt. Inte för att det hjälpte att få förlossningen att gå framåt, men det kändes bra i alla fall!
  11. Lina m Meja&Love
    #6

    Ja det var verkligen skumt

    inte lätt att hålla emot precis
  12. 6
    Ja det var verkligen skumt inte lätt att hålla emot precis
  13. Lina m Meja&Love
    #7

    Så jag är inte ensam

    då iallafall! Jag krystade ju på rätt friskt ändå trots att hon försökte på mig att sluta, det gick ju inte att hålla emot alls...
  14. 7
    Så jag är inte ensam då iallafall! Jag krystade ju på rätt friskt ändå trots att hon försökte på mig att sluta, det gick ju inte att hålla emot alls...
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Härligt med nya bebisar!

    Grattis! :-)
  16. 8
    Härligt med nya bebisar! Grattis! :-)
  17. Cissi med G och A
    #9

    Stort grattis igen!

    Härligt att allt är bra! Kram.
  18. 9
    Stort grattis igen! Härligt att allt är bra! Kram.
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Grattis till lillebror!! Han ville verkligen ut! )
  20. 10
    Grattis till lillebror!! Han ville verkligen ut! )
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Grattis!

    Jobbigt att inte få krysta. Han hade verkligen bråttom ut!
  22. 11
    Grattis!

    Jobbigt att inte få krysta. Han hade verkligen bråttom ut!

Liknande trådar

  1. Förlossningsberättelse (äntligen) Love
    By Livis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 09:42
  2. Äntligen hemma
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 19:32
  3. Äntligen hemma!
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 13:35
  4. love love love...hur träffades ni?
    By aassll in forum _0806 Junibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 09:28
  5. Kram, Puss, Love love love!
    By bunozi in forum Hem & fritid
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 22:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar