Illamående = rapig?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Illamående = rapig?

    Halloj tjejer och grattis till alla er nya som plussat! =)

    Jag har en liten fråga om illamående. I går kom det med kraft, jag kräks inte men det är ett konstant illamående. Dessutom är jag så rapig, det är skönt att både "busrapa" och att rapa på riktigt så att säga. (ursäkta om ni blir äcklade)

    Sambon tror att det är lite lätt magsjuka eftersom jag rapar men då detta är första barnet så vet jag inte om det kan vara graviditetsillamående. Jag hoppas förstås på en lätt magsjuka eftersom jag gärna vill att detta ska gå över fort men ni kanske vet hur det brukar vara? Mår ni illa OCH är rapiga?

    Kram kram till alla junisar! =)
  2. 1
    Illamående = rapig? Halloj tjejer och grattis till alla er nya som plussat! =)

    Jag har en liten fråga om illamående. I går kom det med kraft, jag kräks inte men det är ett konstant illamående. Dessutom är jag så rapig, det är skönt att både "busrapa" och att rapa på riktigt så att säga. (ursäkta om ni blir äcklade)

    Sambon tror att det är lite lätt magsjuka eftersom jag rapar men då detta är första barnet så vet jag inte om det kan vara graviditetsillamående. Jag hoppas förstås på en lätt magsjuka eftersom jag gärna vill att detta ska gå över fort men ni kanske vet hur det brukar vara? Mår ni illa OCH är rapiga?

    Kram kram till alla junisar! =)
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Jag tror tyvärr att ditt illamående har kommit för att stanna. Min sambo har också försökt med magsjuka men det är bara att acceptera att man mår så här när man väntar barn. Raparna är nog ett av kroppen sätt att försköka värja sej mot illamåendet. Jag rapar mycket och har mycket saliv som måste spottas ut hela tiden.
    Jag mår så illa idag att jag är hemma från jobbet, officiellt för att jag är förkyld (vilket jag ockå är men det brukar jag inte stanna hemma för i vanliga fall.) Jag mår ju inte direkt bättre av att vara hemma men behöver ialla fall inte anstränga mej för att låtsas må bra.
    Hoppas nu bara att både ditt och mitt illamående går över snart!
  4. 2
    Jag tror tyvärr att ditt illamående har kommit för att stanna. Min sambo har också försökt med magsjuka men det är bara att acceptera att man mår så här när man väntar barn. Raparna är nog ett av kroppen sätt att försköka värja sej mot illamåendet. Jag rapar mycket och har mycket saliv som måste spottas ut hela tiden.
    Jag mår så illa idag att jag är hemma från jobbet, officiellt för att jag är förkyld (vilket jag ockå är men det brukar jag inte stanna hemma för i vanliga fall.) Jag mår ju inte direkt bättre av att vara hemma men behöver ialla fall inte anstränga mej för att låtsas må bra.
    Hoppas nu bara att både ditt och mitt illamående går över snart!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Du har så rätt så! Illamåendet sitter i och livet känns riktigt surt just nu. Får hulkningar för ingenting och hur jag än står/sitter/ligger mår jag illa. Hoppas dock på att v.12 ska blåsa bort allt illamående. Och dit är det "bara" fyra veckor. Tjoho..
    =)

    Tack för din omtanke!
  6. 3
    Du har så rätt så! Illamåendet sitter i och livet känns riktigt surt just nu. Får hulkningar för ingenting och hur jag än står/sitter/ligger mår jag illa. Hoppas dock på att v.12 ska blåsa bort allt illamående. Och dit är det "bara" fyra veckor. Tjoho..
    =)

    Tack för din omtanke!
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Usch det är låångt dit. Hur ska man orka?
  8. 4
    Usch det är låångt dit. Hur ska man orka?

Liknande trådar

  1. Gallstensbesvär, rapig är det vanligt
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 18:46
  2. Gasig & rapig
    By anonymt namn in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 15:52
  3. Gasig & rapig
    By anonymt namn in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:25
  4. Gasig & rapig
    By anonymt namn in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:25
  5. Någon som är rapig (ursäkta)?
    By Lite anonym in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar