mammaledig?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    mammaledig?

    Jag tänkte att jag skulle vara mammaledig två månader på sommaren och sedan återgå till studierna i augusti. Har ju inte så många föreläsningar, mycket egen studietid. Min man ska vara pappaledig då, så få dagar som vi har råd med. Är det någon mer som ska vara mammaledig så kort tid? Min syster var mammaledig i tre veckor, sen följde lillen med till jobbet...Det beror väl på vilken sorts bebis man får antar jag.
    Hej hej
  2. 1
    mammaledig? Jag tänkte att jag skulle vara mammaledig två månader på sommaren och sedan återgå till studierna i augusti. Har ju inte så många föreläsningar, mycket egen studietid. Min man ska vara pappaledig då, så få dagar som vi har råd med. Är det någon mer som ska vara mammaledig så kort tid? Min syster var mammaledig i tre veckor, sen följde lillen med till jobbet...Det beror väl på vilken sorts bebis man får antar jag.
    Hej hej
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Tre månader

    Jag var helt mammaledig i tre månader. Edvin är född 13/2 och jag jobbade min första dag igen den 18/5. Det var inte alls planerat men jag kände att det var det jag ville och det fungerade jättebra med Edvin att jag jobbade två dagar i veckanså för mig har det varit en bra lösning.
    Jag jobbade halva maj + hela juni, sen var vi lediga juli + augusti båda två och september till december jobbar jag två dagar per vecka.

    Det är nog svårt att bestämma till 100% hur man ska göra innan bebisen är född, för det beror ju som du också skriver på hur ens barn är. Men det är alldrig fel att ha en plan, sen får man se hur det går
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Tre månader Jag var helt mammaledig i tre månader. Edvin är född 13/2 och jag jobbade min första dag igen den 18/5. Det var inte alls planerat men jag kände att det var det jag ville och det fungerade jättebra med Edvin att jag jobbade två dagar i veckanså för mig har det varit en bra lösning.
    Jag jobbade halva maj + hela juni, sen var vi lediga juli + augusti båda två och september till december jobbar jag två dagar per vecka.

    Det är nog svårt att bestämma till 100% hur man ska göra innan bebisen är född, för det beror ju som du också skriver på hur ens barn är. Men det är alldrig fel att ha en plan, sen får man se hur det går
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Hur jag ska vara mammaledig beror på flera saker, dels om jag hinner få ett jobb innan bebisen kommer, får jag inte det skulle jag(i nuläget) kunna tänka mig att vara ledig under sommaren(bebisen ska komma i juni om allt går bra) och samtidigt söka jobb till hösten.. men som sagt så beror det ju på hur det går med bebisen, det kanske inte alls funkar och då får vi ta det som det blir då...
  6. 3
    Hur jag ska vara mammaledig beror på flera saker, dels om jag hinner få ett jobb innan bebisen kommer, får jag inte det skulle jag(i nuläget) kunna tänka mig att vara ledig under sommaren(bebisen ska komma i juni om allt går bra) och samtidigt söka jobb till hösten.. men som sagt så beror det ju på hur det går med bebisen, det kanske inte alls funkar och då får vi ta det som det blir då...

Liknande trådar

  1. Mammaledig
    By Lasses tös in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 07:32
  2. Mammaledig!!
    By Rut78 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 12:16
  3. Är mammaledig
    By Millan med 4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 09:52
  4. 6-års & mammaledig?
    By MUMMY2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:30
  5. Mammaledig
    By EvelinaP in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 15:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar