Vad satte ni på era barn idag?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Vad satte ni på era barn idag?

    Här har vi +4 grader och så väntas ju oväder så det kanske börjar blåsa?

    Saga skulle prompt ha sin vinteroverall på sig idag för Tyra hade ju overall... Mössa o fleecevantar fick hon och så fodrade gummistövlar...

    Känns som om det kanske blir för varmt med vinteroverall, särskillt när jag såg en liten tjej komma med bara fleecejacka och täckväst *brr*

    Vad har ni på era barn nu?
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  2. 1
    Vad satte ni på era barn idag? Här har vi +4 grader och så väntas ju oväder så det kanske börjar blåsa?

    Saga skulle prompt ha sin vinteroverall på sig idag för Tyra hade ju overall... Mössa o fleecevantar fick hon och så fodrade gummistövlar...

    Känns som om det kanske blir för varmt med vinteroverall, särskillt när jag såg en liten tjej komma med bara fleecejacka och täckväst *brr*

    Vad har ni på era barn nu?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Kanske lite för mycket. Det var nämligen för lite i går och då brukar det bli viss överkompensation.

    Under: långärmad tröja, vanliga byxor, strumpor, fleecetröja. Utanpå: Ofodrade överdragsbyxor och fodrad vinterjacka. Raggsockar i gummistövlarna. Mössa förstås.


    Det såg lite varmt ut men hellre det.... Vantarna bad han faktiskt själv om (!).
  4. 2
    Kanske lite för mycket. Det var nämligen för lite i går och då brukar det bli viss överkompensation.

    Under: långärmad tröja, vanliga byxor, strumpor, fleecetröja. Utanpå: Ofodrade överdragsbyxor och fodrad vinterjacka. Raggsockar i gummistövlarna. Mössa förstås.


    Det såg lite varmt ut men hellre det.... Vantarna bad han faktiskt själv om (!).
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3
    bara vanliga trikå/mjukiskläder under. Sedan overallpremiär, snusis, mössa, (vantar i fickan) och vinterskorna. De sistnämnda valde han själv! Annars borde det ju ha räckt med fordrade stövlar.
  6. 3
    bara vanliga trikå/mjukiskläder under. Sedan overallpremiär, snusis, mössa, (vantar i fickan) och vinterskorna. De sistnämnda valde han själv! Annars borde det ju ha räckt med fordrade stövlar.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    För lite skulle jag tro Ringde P imorse och talade om var långkalsonger och fodrade överdragsbyxor ligger (han vägra lära sig ...), men jag tror inte han tyckte det var så kallt. Å andra sidan har hon fleece-fodrade utebyxor och regnkläder på dagis, och hennes jacka är ganska varm, så hon klarar sig nog
  8. 4
    För lite skulle jag tro Ringde P imorse och talade om var långkalsonger och fodrade överdragsbyxor ligger (han vägra lära sig ...), men jag tror inte han tyckte det var så kallt. Å andra sidan har hon fleece-fodrade utebyxor och regnkläder på dagis, och hennes jacka är ganska varm, så hon klarar sig nog
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Prinsessklänning.. *ler*

    Celia är hemma den här veckan, lite för mycket cirkus med visningar och sånt så hon verkar må bäst av att vara hemma. Så idag har Celia prinsessklänning, strumpbyxor, armband och diadem. När vi skulle gå en sväng till bibblan blev det bara vinterjacka och fingervantar, fodrade stövlar på prinsessan som tokvägrade mössa och utebyxor. Därmed tokvägrade drottningen att vi stannade på lekplatsen också.. (Mössa, byxor och extra tröja fanns med men då prinsessan inte ville ha dem så blev det för kallt för att vara ute.. )
    Tessie
  10. 5
    Prinsessklänning.. *ler* Celia är hemma den här veckan, lite för mycket cirkus med visningar och sånt så hon verkar må bäst av att vara hemma. Så idag har Celia prinsessklänning, strumpbyxor, armband och diadem. När vi skulle gå en sväng till bibblan blev det bara vinterjacka och fingervantar, fodrade stövlar på prinsessan som tokvägrade mössa och utebyxor. Därmed tokvägrade drottningen att vi stannade på lekplatsen också.. (Mössa, byxor och extra tröja fanns med men då prinsessan inte ville ha dem så blev det för kallt för att vara ute.. )
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Isak fick på sig fodrat regnställ, vind och vatten avvisande jacka (tShirt och tunn långtröja under det ). Fodrade jeans, vantar och galonvantar. Mössa. Fodrade gummistövlar och tjockare strumpor över de vanliga. Kanske för varmt men han är som jag, frusen av sig.

    Det är så svårt att klä dem just nu tycker jag.

    kram
  12. 6
    Isak fick på sig fodrat regnställ, vind och vatten avvisande jacka (tShirt och tunn långtröja under det ). Fodrade jeans, vantar och galonvantar. Mössa. Fodrade gummistövlar och tjockare strumpor över de vanliga. Kanske för varmt men han är som jag, frusen av sig.

    Det är så svårt att klä dem just nu tycker jag.

    kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Hihi... ja så kan det gå. Drottningen. Härligt namn på mamman.

    kram
  14. 7
    Hihi... ja så kan det gå. Drottningen. Härligt namn på mamman.

    kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Kungakläder...*lustigt sammanträffande*
    Det var Hallowenfirande på dagis idag och Thea ville prompt ha en röd kjol med vitt tyll under som hon tog från mig när jag röjde och slängde massa gamla kläder i min garderob. Så i går kväll tog vi fram symaskinen och Thea underhöll Abbe (mycket mat-mutor) och jag sydde om min kjol till en kungaklänning med rosa sidenband (från Theas dopklänning faktiskt...)
  16. 8
    Kungakläder...*lustigt sammanträffande*
    Det var Hallowenfirande på dagis idag och Thea ville prompt ha en röd kjol med vitt tyll under som hon tog från mig när jag röjde och slängde massa gamla kläder i min garderob. Så i går kväll tog vi fram symaskinen och Thea underhöll Abbe (mycket mat-mutor) och jag sydde om min kjol till en kungaklänning med rosa sidenband (från Theas dopklänning faktiskt...)
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Men så sött. Har du någon bild på det? Vad kul att ni sammarbetade... dvs du sydde och hon underhöll brorsan.

    kram
  18. 9
    Men så sött. Har du någon bild på det? Vad kul att ni sammarbetade... dvs du sydde och hon underhöll brorsan.

    kram
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Igår hade de som vanligt tunna byxor, tunn tröja och ullstrumpor. Över det fleeceställ och ytterst galonbyxor och ofodrad vind och vattentät jacka. Vindtät mössa, galonvantar och gummistövlar. De var lagon varma och torra när de kom in.
  20. 10
    Igår hade de som vanligt tunna byxor, tunn tröja och ullstrumpor. Över det fleeceställ och ytterst galonbyxor och ofodrad vind och vattentät jacka. Vindtät mössa, galonvantar och gummistövlar. De var lagon varma och torra när de kom in.

Liknande trådar

  1. På lunchen idag satte vi oss...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 22:54
  2. Idag satte vi upp grinden
    By Fiachra in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 21:53
  3. Satte upp julgranen idag...
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 07:48
  4. Satte i halsen idag!!!!!
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 15:25
  5. Satte in en hormonspiral idag
    By Micki in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 07:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar