vad ska ni köpa i julklapp
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    vad ska ni köpa i julklapp

    till era 8 åringar?
  2. 1
    vad ska ni köpa i julklapp till era 8 åringar?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    hon ska nog

    få en microstereo till hennes rum. Lillebrorsan fick överta hennes bandspelare så jag tror att vi köper en till henne. Annars vert jag inte, hon önskar sig som vanligt kläder, spel och böcker.
    Hon fyller ju precis efter jul med, och kanske köper vi spikskor till henne. Vi får väl se, vi åker ju till Marocko den 18 januari med..
  4. 2
    hon ska nog få en microstereo till hennes rum. Lillebrorsan fick överta hennes bandspelare så jag tror att vi köper en till henne. Annars vert jag inte, hon önskar sig som vanligt kläder, spel och böcker.
    Hon fyller ju precis efter jul med, och kanske köper vi spikskor till henne. Vi får väl se, vi åker ju till Marocko den 18 januari med..
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Oj!

    Det är ju alltid så svårt tycker jag. Men han vill ha en tamagotchi vet jag så kanske en sån, sen nån ny skiva kanske, och kanske lite kläder och lite roliga böcker, han har blivit riktigt duktig på att läsa. Ev nåt spel kanske... Får se vad jag hittar på!
  6. 3
    Oj! Det är ju alltid så svårt tycker jag. Men han vill ha en tamagotchi vet jag så kanske en sån, sen nån ny skiva kanske, och kanske lite kläder och lite roliga böcker, han har blivit riktigt duktig på att läsa. Ev nåt spel kanske... Får se vad jag hittar på!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    melodifestivalsbiljetter. Visserligen "bara" genrepet i Jönköping, men då blir det kanske desto roligare att se det på tv dagen efter. Vi ska gå hela familjen, utan Isabelle som jag hooppas får vara hos mormor

    Annarfs vet jag inte, har funderat på en MP3 men ve tinte alls vad en sådan kostar eller vad man ska välja för variant. Tips någon?
  8. 4
    melodifestivalsbiljetter. Visserligen "bara" genrepet i Jönköping, men då blir det kanske desto roligare att se det på tv dagen efter. Vi ska gå hela familjen, utan Isabelle som jag hooppas får vara hos mormor

    Annarfs vet jag inte, har funderat på en MP3 men ve tinte alls vad en sådan kostar eller vad man ska välja för variant. Tips någon?
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Ska höra med

    Tomas vad det är man ska kolla efter, men tror de som kostar runt 400-500 är bra, åtminstone så det räcker för en 8 åring. Isak hade önskat sig en , men han kom upp i "rätt" prisklass när han sålde jultidningar så han fick en där. Han bär med sig den överallt!
  10. 5
    Ska höra med Tomas vad det är man ska kolla efter, men tror de som kostar runt 400-500 är bra, åtminstone så det räcker för en 8 åring. Isak hade önskat sig en , men han kom upp i "rätt" prisklass när han sålde jultidningar så han fick en där. Han bär med sig den överallt!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Johanna

    har ju gått och blivit totalt hästgalen så just nu är det rätt så lätt att hitta på julklappar. Vi hittade ett par ridstövlar på en loppis för ett tag sedan. Sen har vi köpt Barbackaserien från TV på video. Och så blir det väl en och annan hästbok.
  12. 6
    Johanna har ju gått och blivit totalt hästgalen så just nu är det rätt så lätt att hitta på julklappar. Vi hittade ett par ridstövlar på en loppis för ett tag sedan. Sen har vi köpt Barbackaserien från TV på video. Och så blir det väl en och annan hästbok.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    De räknas väl som "hur gamla som helst" idag men jag älskade serien om Britta och Silver när jag var liten....var bara tvungen att bli lite nostalgisk
  14. 7
    De räknas väl som "hur gamla som helst" idag men jag älskade serien om Britta och Silver när jag var liten....var bara tvungen att bli lite nostalgisk
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    tamagotchi

    är totalt superinne på rebeccas fritis, ALLA har en! Det är lite kul för Rebecca leker ju med barn hon aldrig annars skulle umgås med, barnen i andra trean osv för de "timar" sina tamagotchisar.
  16. 8
    tamagotchi är totalt superinne på rebeccas fritis, ALLA har en! Det är lite kul för Rebecca leker ju med barn hon aldrig annars skulle umgås med, barnen i andra trean osv för de "timar" sina tamagotchisar.
  17. Bettina+Miranda
    #9
    Inte helt lätt faktiskt..
    Något med anknytning till BRATZ går fortfarande hem...*L*....annars så är det örhängen (eftersom hon tog hål i öronen för några månader sedan), CD-skivor (Basshunter och Lilla Melodifestivalen), smink m.m
  18. 9
    Inte helt lätt faktiskt..
    Något med anknytning till BRATZ går fortfarande hem...*L*....annars så är det örhängen (eftersom hon tog hål i öronen för några månader sedan), CD-skivor (Basshunter och Lilla Melodifestivalen), smink m.m
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    Nu verkar

    det som om jag inte behöver köpa nån, Isak ringde hem igår (han är hos sin pappa) och berättade stolt att han fått en tamagotchi av sin pappa, så en sak att redan stryka från listan!

    Och angående ditt svar ovan, jo Isak tränar läsning varje dag, det ingår i läsläxan att de läser den (ca 2 sidor) varje dag för en vuxen. Dessutom så har han börjat läsa pirates of the carabien och det går långsamt men framåt. Så det är ju egentligen inte just läsningen som strular utan just att han vänder på siffror och bokstäver... Avvaktar lite då, kan ju hända att det bara är en "ovana" som han lärt in... Tack för svaret!!
  20. 10
    Nu verkar det som om jag inte behöver köpa nån, Isak ringde hem igår (han är hos sin pappa) och berättade stolt att han fått en tamagotchi av sin pappa, så en sak att redan stryka från listan!

    Och angående ditt svar ovan, jo Isak tränar läsning varje dag, det ingår i läsläxan att de läser den (ca 2 sidor) varje dag för en vuxen. Dessutom så har han börjat läsa pirates of the carabien och det går långsamt men framåt. Så det är ju egentligen inte just läsningen som strular utan just att han vänder på siffror och bokstäver... Avvaktar lite då, kan ju hända att det bara är en "ovana" som han lärt in... Tack för svaret!!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    hallå där!

    Sitter inte du och pluggar? *s*

    Tack för trevligt lunchsällskap idag! Jag ger snart upp och åker hem
  22. 11
    hallå där!

    Sitter inte du och pluggar? *s*

    Tack för trevligt lunchsällskap idag! Jag ger snart upp och åker hem
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    jag är ju så efter så jag fattar ju inte ens hur en mp3 fungerar. Vad hände med cd-skivan??? *S*
  24. 12
    jag är ju så efter så jag fattar ju inte ens hur en mp3 fungerar. Vad hände med cd-skivan??? *S*
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13

    *S* jag

    åkte hem och tog en joggingrunda istället!! Och sen fastnade jag här... *ooops*
    men tack själv!! Det var trevligt!! Dit kan man ju definitivt gå och äta fler gånger!
    *Kram*
  26. 13
    *S* jag åkte hem och tog en joggingrunda istället!! Och sen fastnade jag här... *ooops*
    men tack själv!! Det var trevligt!! Dit kan man ju definitivt gå och äta fler gånger!
    *Kram*
  27. Medlem sedan
    Sep 2004
    #14

    *S* Jadu

    CD skivan hoppar ju så mkt om man springger med den t ex... Men en bra MP3 ska nog ha runt 1 GB tror jag, men jag kan ju vara helt ute och cyklar... *tror jag kan ibland men... frågar du Tomas så har han nog en annan åsikt... *S*
  28. 14
    *S* Jadu CD skivan hoppar ju så mkt om man springger med den t ex... Men en bra MP3 ska nog ha runt 1 GB tror jag, men jag kan ju vara helt ute och cyklar... *tror jag kan ibland men... frågar du Tomas så har han nog en annan åsikt... *S*
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    Britta och Silver

    är fortfarande hårdvaluta här vill jag lova. Johanna klämmer minst en i veckan tror jag.
  30. 15
    Britta och Silver är fortfarande hårdvaluta här vill jag lova. Johanna klämmer minst en i veckan tror jag.
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16

    Tack Charlotte!

    Skönt att man inte är ensam. Jag tror inte ens att jag har skickat sms från min nya mobiltelefon (som jag haft i snart två år.) Personligen tycker jag fortfarande cd-skivor känns relativt nytt och fräscht. Och lp-skivorna används fortfarande ibland.
    För att inte tala om makens alla perfekta blandband från 70/80-talet.
  32. 16
    Tack Charlotte! Skönt att man inte är ensam. Jag tror inte ens att jag har skickat sms från min nya mobiltelefon (som jag haft i snart två år.) Personligen tycker jag fortfarande cd-skivor känns relativt nytt och fräscht. Och lp-skivorna används fortfarande ibland.
    För att inte tala om makens alla perfekta blandband från 70/80-talet.
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    *s* jag hittade ett oinspelat kassettband som jag funderade på om vi inte skulle göra nå´t kulme tillsammans med barnen...tills jag insåg att vi inte äger en kassettbandspelare längre.

    Eller kanske det går spela in på Paulinas? Kom på det nu när jag skrev. Det måste jag kolla upp.
  34. 17
    *s* jag hittade ett oinspelat kassettband som jag funderade på om vi inte skulle göra nå´t kulme tillsammans med barnen...tills jag insåg att vi inte äger en kassettbandspelare längre.

    Eller kanske det går spela in på Paulinas? Kom på det nu när jag skrev. Det måste jag kolla upp.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    kulme...skulle ju stå kul med. Ibland slinter man över tangenterna...
  36. 18
    kulme...skulle ju stå kul med. Ibland slinter man över tangenterna...
  37. Medlem sedan
    Jun 1998
    #19
    Jag har köpt ett spel till PS2, Simpsons säsong 1 på dvd, hårdrocksplanscher och en samlings-cd med Iron Maiden till Oscar.... än så länge... och en partyskjorta som han önskat sig )
    Funderar på en mp3 till honom så han kan lyssna på sina favvosar utan att jag får öronsus. Han är inne i en hårdrocksperiod just nu och tokälskar Iron Maiden, Hammerfall, Lordi (tveksamt om det är hårdrock) och ACDC.
  38. 19
    Jag har köpt ett spel till PS2, Simpsons säsong 1 på dvd, hårdrocksplanscher och en samlings-cd med Iron Maiden till Oscar.... än så länge... och en partyskjorta som han önskat sig )
    Funderar på en mp3 till honom så han kan lyssna på sina favvosar utan att jag får öronsus. Han är inne i en hårdrocksperiod just nu och tokälskar Iron Maiden, Hammerfall, Lordi (tveksamt om det är hårdrock) och ACDC.
  39. T+ F + As mamma
    #20
    Lego... är väl det enda jag vet just nu. Han vill ha spionprylar, så det kanske jag hittar nåt också. Fast det börjar bli klurigare och klurigare... för att inte prata om den snart elvaårige tjejen här hemma...Hu, så svårt!
  40. 20
    Lego... är väl det enda jag vet just nu. Han vill ha spionprylar, så det kanske jag hittar nåt också. Fast det börjar bli klurigare och klurigare... för att inte prata om den snart elvaårige tjejen här hemma...Hu, så svårt!

Liknande trådar

  1. Vad ska ni köpa för julklapp...
    By Ramona_G in forum _02 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 16:46
  2. Vad ska ni köpa i julklapp
    By spider-woman in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:58
  3. Köpa kläder i julklapp?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 16:56
  4. Vet ni inte vad ni ska köpa i julklapp?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 22:56
  5. vad ska ni köpa i julklapp
    By tolovi in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar