Minns ni mig?
_0502 Februaribarn
  1. Mingus
    #1

    Minns ni mig?

    Hej tjejer. Jag undrar om ni minns mig? Troligen inte för det var evigheter sen jag skrev här inne. Jag har en Axel född i februari 2005 och vi flyttade till Botswana när han vara 4 veckor. Nu har vi alltså bott i Afrika i drygt 1,5 år och trivs jättebra. Det är ett perfekt ställe att bo med små barn eftersom livet rullar på i sakta mak, solen skiner (kanske lite för mycket ibland, det har varit 39C varmt i veckan) och så har vi det oförskämt bra med mycket hjälp hemma. Axel har ju varit mycket med vår maid sen han var i stort sett nyfödd och älskar henne. Han har börjar på nursery school två förmiddagar i veckan men det går så där, han gråter massor när jag lämnar honom och så mycket inskolning är det inte tal om men han vänjer sig nog. Han pratar inte så bra än men det är fler och fler ord som kommer, både svenska och engelska. Axel ska bli storebror i februari och senare i vår återvänder vi till Skåne och det vanliga livet igen - med blandade känslor. Saknar att jobba men trivs samtidigt så himla bra här.

    Ville vara säga hej och nu ska jag minsann se till att hänga lite här inne också. Vi har äntligen fått bredband :-)
  2. 1
    Minns ni mig? Hej tjejer. Jag undrar om ni minns mig? Troligen inte för det var evigheter sen jag skrev här inne. Jag har en Axel född i februari 2005 och vi flyttade till Botswana när han vara 4 veckor. Nu har vi alltså bott i Afrika i drygt 1,5 år och trivs jättebra. Det är ett perfekt ställe att bo med små barn eftersom livet rullar på i sakta mak, solen skiner (kanske lite för mycket ibland, det har varit 39C varmt i veckan) och så har vi det oförskämt bra med mycket hjälp hemma. Axel har ju varit mycket med vår maid sen han var i stort sett nyfödd och älskar henne. Han har börjar på nursery school två förmiddagar i veckan men det går så där, han gråter massor när jag lämnar honom och så mycket inskolning är det inte tal om men han vänjer sig nog. Han pratar inte så bra än men det är fler och fler ord som kommer, både svenska och engelska. Axel ska bli storebror i februari och senare i vår återvänder vi till Skåne och det vanliga livet igen - med blandade känslor. Saknar att jobba men trivs samtidigt så himla bra här.

    Ville vara säga hej och nu ska jag minsann se till att hänga lite här inne också. Vi har äntligen fått bredband :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Aha! Det är alltså du som är gravid igen... Och GRATTIS förstås!
    Det är klart vi minns dig. Det är inte såååå många jag känner som flyttar till Afrika så det minns jag. Men nu ska ni alltså flytta tillbaka igen. Är det för gott eller tillfälligt?
    Ja, Linus ska ju också bli storebror, men inte förrän i början på maj.

    Ja, börja häng lite mer här igen. Det är kul att höra hur det går för er.
  4. 2
    Aha! Det är alltså du som är gravid igen... Och GRATTIS förstås!
    Det är klart vi minns dig. Det är inte såååå många jag känner som flyttar till Afrika så det minns jag. Men nu ska ni alltså flytta tillbaka igen. Är det för gott eller tillfälligt?
    Ja, Linus ska ju också bli storebror, men inte förrän i början på maj.

    Ja, börja häng lite mer här igen. Det är kul att höra hur det går för er.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Fast jag tror att det finns fler gravida som inte outat sig på den här sidan. Mingus är en bonus!
  6. 3
    Fast jag tror att det finns fler gravida som inte outat sig på den här sidan. Mingus är en bonus!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jepp, jag minns dig. Faktum är att det inte var länge sedan jag tänkte på dig. Eftersom jag själv är gravid igen (bf i maj) så har jag börjat att åter reflektera över min första tid hemma med Liv. Allt var kaos, jag var hormonstinn och ledsen och i samband med det tänkte jag på att det fanns en i ank 05/02 som faktiskt flyttade till Afrika med sin nyföding. Häftigt! Och vad olika det kan vara. Jag själv som inte ens vågade mig ut på stan den första tiden eftersom amningen var ett kapitel för sig. Och du drog till Botswana... Cool.

    Och ja, häng här. Det är så roligt med inlägg! (är själv sjukt dålig på att skriva just nu, mår apilla och är skettrött, men snart vänder det - hoppet är det sista som överger en.....)
  8. 4
    Jepp, jag minns dig. Faktum är att det inte var länge sedan jag tänkte på dig. Eftersom jag själv är gravid igen (bf i maj) så har jag börjat att åter reflektera över min första tid hemma med Liv. Allt var kaos, jag var hormonstinn och ledsen och i samband med det tänkte jag på att det fanns en i ank 05/02 som faktiskt flyttade till Afrika med sin nyföding. Häftigt! Och vad olika det kan vara. Jag själv som inte ens vågade mig ut på stan den första tiden eftersom amningen var ett kapitel för sig. Och du drog till Botswana... Cool.

    Och ja, häng här. Det är så roligt med inlägg! (är själv sjukt dålig på att skriva just nu, mår apilla och är skettrött, men snart vänder det - hoppet är det sista som överger en.....)
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Nääää, vem då? Du vet alltså?!? Jag som kände ett uns av lättnad nu när jag "visste" vem det var...
  10. 5
    Nääää, vem då? Du vet alltså?!? Jag som kände ett uns av lättnad nu när jag "visste" vem det var...
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Så klart jag gör!

    Vad roligt att du tittar in hit och uppdaterar oss! Låter som ni har det varmt och gott därnere, här har vinterkläderna åkt fram idag...Grattis till graviditeten och välkommen hem igen så småningom. Här är allt bra, Wanda går på dagis, jag pluggar vidare till syrra - allt går sin gilla gång helt enkelt=)
    kram
  12. 6
    Så klart jag gör! Vad roligt att du tittar in hit och uppdaterar oss! Låter som ni har det varmt och gott därnere, här har vinterkläderna åkt fram idag...Grattis till graviditeten och välkommen hem igen så småningom. Här är allt bra, Wanda går på dagis, jag pluggar vidare till syrra - allt går sin gilla gång helt enkelt=)
    kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Glömde ju, GRATTIS till grav!
  14. 7
    Glömde ju, GRATTIS till grav!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Vet och vet. Nej. Men jag har mina aningar....
  16. 8
    Vet och vet. Nej. Men jag har mina aningar....
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Självklart minns vi dig! Tänkte på dig för bara några dagar sedan! Det måste varit telepati!

    GRattis till graviditeten och vad härligt att ni har det bra i Afrika!
    Här är det INTE 39° varmt, men det tycker jag är skönt!
  18. 9
    Självklart minns vi dig! Tänkte på dig för bara några dagar sedan! Det måste varit telepati!

    GRattis till graviditeten och vad härligt att ni har det bra i Afrika!
    Här är det INTE 39° varmt, men det tycker jag är skönt!
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Jajamen! Inte glömmer man en som flyttar till afrika med spädisen i första taget Det är ju liksom inget som alla gör.

    29 grader låter skönt... När får jag komma? *fryser*

    Titta gärna in igen och berätta mer om hur ni har det!

    Grattis till graviditeten
  20. 10
    Jajamen! Inte glömmer man en som flyttar till afrika med spädisen i första taget Det är ju liksom inget som alla gör.

    29 grader låter skönt... När får jag komma? *fryser*

    Titta gärna in igen och berätta mer om hur ni har det!

    Grattis till graviditeten
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Hallå! Klart man minns dig! Kul att allt gått bra för er!
    Så då ska ni alltså resa med nyföding igen Häftigt!
    Bredband i Botswana!? Inte illa! Det kan ju vara klurigt att få till i Sverige till och med

    Grattis och välkommen tillbaka till oss!
  22. 11
    Hallå! Klart man minns dig! Kul att allt gått bra för er!
    Så då ska ni alltså resa med nyföding igen Häftigt!
    Bredband i Botswana!? Inte illa! Det kan ju vara klurigt att få till i Sverige till och med

    Grattis och välkommen tillbaka till oss!
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12
    NÄMEN GRATTIS, vad kul!!! Jag frågade faktiskt efter dig i somras här eftersom jag har en kompis som flyttade till Sydafrika med sin 6v son igår

    Hoppas allt är bra med dig och grattis till graviditeten!!!!!!

    Själv är jag i v.32 nu så här blir det en dec bebis

    Kramar fr mig
  24. 12
    NÄMEN GRATTIS, vad kul!!! Jag frågade faktiskt efter dig i somras här eftersom jag har en kompis som flyttade till Sydafrika med sin 6v son igår

    Hoppas allt är bra med dig och grattis till graviditeten!!!!!!

    Själv är jag i v.32 nu så här blir det en dec bebis

    Kramar fr mig
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    Jag vet
  26. 13
    Jag vet
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14
    Jag minns dej också! Tyckte det verka så häftigt att flytta så långt bort

    Grattis till kommande bebisen!
  28. 14
    Jag minns dej också! Tyckte det verka så häftigt att flytta så långt bort

    Grattis till kommande bebisen!
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15

    Jajamän!

    Som sagt, inte många som jag vet som flyttat till Afrika! Grattis till graviditeten!
    Youth is wasted on the young!
  30. 15
    Jajamän! Som sagt, inte många som jag vet som flyttat till Afrika! Grattis till graviditeten!
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16
    Tack tjejer! Jag blir så glad att läsa att det är så många som minns mig fastän det var så länge sen jag skrev här inne. Men det är klart, det kanske inte är så vanligt att flytta till Afrika med en nyfödd bebis :-) I dag regnar det här och jag njuter. Axel har fått sin MMR vaccination, skönt att ha det gjort.
  32. 16
    Tack tjejer! Jag blir så glad att läsa att det är så många som minns mig fastän det var så länge sen jag skrev här inne. Men det är klart, det kanske inte är så vanligt att flytta till Afrika med en nyfödd bebis :-) I dag regnar det här och jag njuter. Axel har fått sin MMR vaccination, skönt att ha det gjort.
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17
    Mingus heter jag ju här :-))
  34. 17
    Mingus heter jag ju här :-))
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    Grattis till graviditeten. Kommer ihåg dig. Skönt att ni trivs där nere.
  36. 18
    Grattis till graviditeten. Kommer ihåg dig. Skönt att ni trivs där nere.

Liknande trådar

  1. Minns ni...
    By Beau in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 16:24
  2. Minns ni mig?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 19:55
  3. Hej ni som minns mig
    By Suz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:26
  4. Minns ni???
    By Gunilla m 4 in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 21:03
  5. Minns ni mig???? :)
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar