Är det bara jag..
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Är det bara jag..

    ..som reagerar på att det kommit in fruktansvärt många olika anonyma nick som trollar runt här på husdjur, den senaste tiden?
    Trist eftersom att de flesta utav dem, även om det i många fall är samma människa, klagar på att det är så tråkig stämning härinne, för det mesta tycker jag att det är dom som orsakar den dåliga stämningen.

    Tänk om man bara kunde stå för vad man tycker och inte gömma sig bakom en skärm, jag har all respekt i världen för människor som kommer in och säger emot och argumenterar trots att jag inte håller med.
    Dessvärre noll respekt för de som bara klampar in med sina stora fötter och vräker ur sig galla.
    Charlie 060109 & Amadeus 070425
  2. 1
    Är det bara jag.. ..som reagerar på att det kommit in fruktansvärt många olika anonyma nick som trollar runt här på husdjur, den senaste tiden?
    Trist eftersom att de flesta utav dem, även om det i många fall är samma människa, klagar på att det är så tråkig stämning härinne, för det mesta tycker jag att det är dom som orsakar den dåliga stämningen.

    Tänk om man bara kunde stå för vad man tycker och inte gömma sig bakom en skärm, jag har all respekt i världen för människor som kommer in och säger emot och argumenterar trots att jag inte håller med.
    Dessvärre noll respekt för de som bara klampar in med sina stora fötter och vräker ur sig galla.
  3. -Tinkerbell-
    #2
    Jag har kollat in och ut på detta snack i flera år Faktiskt så är stämmeningen härinne på husdjur inte sååååå snäll alltid.... Har ej heller varit under flera år..så njae..kanske att det är så det "ska va" inne på husdjur??
  4. 2
    Jag har kollat in och ut på detta snack i flera år Faktiskt så är stämmeningen härinne på husdjur inte sååååå snäll alltid.... Har ej heller varit under flera år..så njae..kanske att det är så det "ska va" inne på husdjur??
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Nej

    Det är inte så det ska vara.
    De flesa tjafs som blivit genom åren har i alla fall varit mellan personer som inte använder 48 olika nick för att våga lägga fram sina åsikter och påhopp utan som står för vilka de är. Det retar mig när man så tydligt ser vem som skriver vissa elaka saker utan att man får kommentera det.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  6. 3
    Nej Det är inte så det ska vara.
    De flesa tjafs som blivit genom åren har i alla fall varit mellan personer som inte använder 48 olika nick för att våga lägga fram sina åsikter och påhopp utan som står för vilka de är. Det retar mig när man så tydligt ser vem som skriver vissa elaka saker utan att man får kommentera det.
  7. nettan
    #4
    Tyvärr så har det väl trollats lite varstans på aff på sistone.....
    Jag har helt enkelt börjat ignorera alla inlägg som ser det minsta "troll-lika" ut, tyvärr så är det nog en del seriösa frågeställare som blir utan svar då men jag är så innerligt trött på alla som bara vill provocera fram meningslösa diskussioner.
    Som sagt, man behöver inte alltid vara överens men ska man framhålla sin åsikt så tycker jag man kan vara rakryggad nog att stå för vem man är också.
  8. 4
    Tyvärr så har det väl trollats lite varstans på aff på sistone.....
    Jag har helt enkelt börjat ignorera alla inlägg som ser det minsta "troll-lika" ut, tyvärr så är det nog en del seriösa frågeställare som blir utan svar då men jag är så innerligt trött på alla som bara vill provocera fram meningslösa diskussioner.
    Som sagt, man behöver inte alltid vara överens men ska man framhålla sin åsikt så tycker jag man kan vara rakryggad nog att stå för vem man är också.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Vet du...

    det där är så himla klokt skrivet och jag skulle önska att jag kunde ge sjutton i att bry mig!
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  10. 5
    Vet du... det där är så himla klokt skrivet och jag skulle önska att jag kunde ge sjutton i att bry mig!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Både här och på en del andra snack. Man blir ibland påhoppad för att man inte har samma åsikt som nån och det är tråkigt. Att ha olika åsikter är ju en sak och då kan man diskutera, men när anonyma bara dyker upp och hackar,,,nej då blir det tråkigt.
  12. 6
    Både här och på en del andra snack. Man blir ibland påhoppad för att man inte har samma åsikt som nån och det är tråkigt. Att ha olika åsikter är ju en sak och då kan man diskutera, men när anonyma bara dyker upp och hackar,,,nej då blir det tråkigt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7
    Precis så tycker jag. Säg emot- men visa åtminstonde vem du är- då finns det inga som helst problem.
    Ibland kan jag tycka att anonymiteten är fånig på vissa snack, den borde få finnas kvar på känsliga snack, men på resten borde det slopas.
  14. 7
    Precis så tycker jag. Säg emot- men visa åtminstonde vem du är- då finns det inga som helst problem.
    Ibland kan jag tycka att anonymiteten är fånig på vissa snack, den borde få finnas kvar på känsliga snack, men på resten borde det slopas.
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Ja, dessvärre är det ju människor som många gånger skriver en sak under sitt riktiga nick och sedan trollar under något annat.
    Fegt? Jamenvisst!
  16. 8
    Ja, dessvärre är det ju människor som många gånger skriver en sak under sitt riktiga nick och sedan trollar under något annat.
    Fegt? Jamenvisst!
  17. nettan
    #9
    Jodu.... jag har mina ljusa stunder jag också.
  18. 9
    Jodu.... jag har mina ljusa stunder jag också.
  19. nettan
    #10
    Ja.... men å andra sidan, skulle det inte vara sån särbehandling av folk och folk utan ALLA som överskrider gränserna skulle avstängas så skulle det nog lösa sig ändå. Men som det är nu så får ju vissa härja fritt år ut och år in utan att nåt händer, sen begår någon ett övertramp och blir genast avstängd. Tycker aff rent generellt har genomgått en klar försämring jag......
  20. 10
    Ja.... men å andra sidan, skulle det inte vara sån särbehandling av folk och folk utan ALLA som överskrider gränserna skulle avstängas så skulle det nog lösa sig ändå. Men som det är nu så får ju vissa härja fritt år ut och år in utan att nåt händer, sen begår någon ett övertramp och blir genast avstängd. Tycker aff rent generellt har genomgått en klar försämring jag......
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja skriver man 2 olika saker så är det ju jättefegt. Det är ju en annan sak om man vill fråga något som man av någon anledning inte vill outa med,,,,då tycker jag att det är ok att vara anonym, men då är det ju också en annan ton i inläggen
  22. 11
    Ja skriver man 2 olika saker så är det ju jättefegt. Det är ju en annan sak om man vill fråga något som man av någon anledning inte vill outa med,,,,då tycker jag att det är ok att vara anonym, men då är det ju också en annan ton i inläggen
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12
    Jag skriver under på det också
  24. 12
    Jag skriver under på det också
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13

    Absolut

    Det måste väl vara det som är tanken med anonymiteten? Inte att folk ska bära sig illa åt.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  26. 13
    Absolut Det måste väl vara det som är tanken med anonymiteten? Inte att folk ska bära sig illa åt.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja precis,,,,,tanken bakom är god, men utnyttjas till fel saker.
  28. 14
    Ja precis,,,,,tanken bakom är god, men utnyttjas till fel saker.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Fast jag

    personligen skulle _aldrig_ skriva något anonymt! För om jag inte kan skriva under så vet jag ju med mig att det oftast är ett slag under bältet eller ren provokation. Skriver man får man vara beredd på både ris och ros.
  30. 15
    Fast jag personligen skulle _aldrig_ skriva något anonymt! För om jag inte kan skriva under så vet jag ju med mig att det oftast är ett slag under bältet eller ren provokation. Skriver man får man vara beredd på både ris och ros.
  31. Medlem sedan
    Mar 2005
    #16

    Njo

    Men det vi menar är att man kanske vill ha råd i en fråga som man upplever som känslig. Typ, mitt barn slår vår hund. (Bra exempel... ) Alltså att man inte vill lämna ut sin familj men man vill ändå se om det finns bra råd att få.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  32. 16
    Njo Men det vi menar är att man kanske vill ha råd i en fråga som man upplever som känslig. Typ, mitt barn slår vår hund. (Bra exempel... ) Alltså att man inte vill lämna ut sin familj men man vill ändå se om det finns bra råd att få.
  33. Medlem sedan
    Feb 2001
    #17
    Och jag kan meddela att det går alldeles utmärkt att även som besökare vara oanonym
    Jag tittar in lite nån gång då och då men äger inget husdjur just nu.
  34. 17
    Och jag kan meddela att det går alldeles utmärkt att även som besökare vara oanonym
    Jag tittar in lite nån gång då och då men äger inget husdjur just nu.
  35. ärligt intresserad
    #18

    Hur vet du det?

    "Trist eftersom att de flesta utav dem, även om det i många fall är samma människa, klagar på att det är så tråkig stämning härinne, för det mesta tycker jag att det är dom som orsakar den dåliga stämningen."


    Dessutom tycker jag faktiskt att du nickspekulerar just nu.

    Så jag är anonym av ren pricip i detta inlägget.
  36. 18
    Hur vet du det? "Trist eftersom att de flesta utav dem, även om det i många fall är samma människa, klagar på att det är så tråkig stämning härinne, för det mesta tycker jag att det är dom som orsakar den dåliga stämningen."


    Dessutom tycker jag faktiskt att du nickspekulerar just nu.

    Så jag är anonym av ren pricip i detta inlägget.
  37. -Tinkerbell-
    #19
    Funderade också på just det
    Men undrar om vi kommer att få något svar??!
  38. 19
    Funderade också på just det
    Men undrar om vi kommer att få något svar??!
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20

    Det jag retar mig mest på...

    är när folk skriver anonymt och sedan backar upp sig själva så att det ser ut som att flera personer tycker som dem.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  40. 20
    Det jag retar mig mest på... är när folk skriver anonymt och sedan backar upp sig själva så att det ser ut som att flera personer tycker som dem.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. bara bara problem..........
    By Saskia in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 10:38
  2. skulle bara vilja..skulle bara...
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 20:01
  3. Är det bara för att det
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:48
  4. Är det bara jag som bara älskar JOEY?
    By Charlotta m L o F in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 10:08
  5. Bara, bara underbart
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar