Konstigt ont i knäna
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Konstigt ont i knäna

    Jag hade alltså (skrev på sida 5-6) jätteont i knäna och visste inte vad det var. Hade inte panik eller så man skall ju ha lite småproblem när man är gravid. Hur som helst i en vecka kände jag mig GAMMAL. Jag hade ont av att gå, och sitta och ställa mig upp och stå still. I knäna-benen alltså. Och det verkade ju inte vara visst foglossning,, det satt för långt ner. Konstigt i alla fall och en natt kunde jag inte sova för benen blev så stela och det gjorde riktigt ont när jag rörde på dem.

    Så häpp. Morgonen därpå var allt bra! Konstigt! Vågade inte tro på det liksom väntade på att det skulle komma tillbaks. Men nu är det en vecka senare och jag kan känna svagt ont i höfterna men det är ju normalt. Inget knäont.

    En kompis sa till mig att hon hade haft samma grej i en eller två veckor ungefär samma tid i sin graviditet. Skall till doktorn nästa vecka och fråga men nu när det är borta behöver jag inte anpassa mitt liv runt det.

    Annars är allt väl, har blivit rund om magen och slutat använda jeans vilket är lite krångligt för jag har bara jeans, träningsbyxor, ett par kemtvätt-byxor och kjolar. Så länge tunnstrumpbyxorna funkar så går jag mest i kjol. Skall handla mamma-jeans på Gap här i stan nästa vecka.
  2. 1
    Konstigt ont i knäna Jag hade alltså (skrev på sida 5-6) jätteont i knäna och visste inte vad det var. Hade inte panik eller så man skall ju ha lite småproblem när man är gravid. Hur som helst i en vecka kände jag mig GAMMAL. Jag hade ont av att gå, och sitta och ställa mig upp och stå still. I knäna-benen alltså. Och det verkade ju inte vara visst foglossning,, det satt för långt ner. Konstigt i alla fall och en natt kunde jag inte sova för benen blev så stela och det gjorde riktigt ont när jag rörde på dem.

    Så häpp. Morgonen därpå var allt bra! Konstigt! Vågade inte tro på det liksom väntade på att det skulle komma tillbaks. Men nu är det en vecka senare och jag kan känna svagt ont i höfterna men det är ju normalt. Inget knäont.

    En kompis sa till mig att hon hade haft samma grej i en eller två veckor ungefär samma tid i sin graviditet. Skall till doktorn nästa vecka och fråga men nu när det är borta behöver jag inte anpassa mitt liv runt det.

    Annars är allt väl, har blivit rund om magen och slutat använda jeans vilket är lite krångligt för jag har bara jeans, träningsbyxor, ett par kemtvätt-byxor och kjolar. Så länge tunnstrumpbyxorna funkar så går jag mest i kjol. Skall handla mamma-jeans på Gap här i stan nästa vecka.
  3. Naturelle bf 5/4
    #2
    Men vad märkligt! Aldrig hört talas om att någon får så ont i knäna när de är gravida, åtminstone inte så här tidigt och inte sådant ont som försvinner. Skönt att det är borta dock.
    Hoppas du hittar riktigt snygga jeans nästa vecka, det är så härligt att få visa upp sin vackra mage i snygga byxor.
  4. 2
    Men vad märkligt! Aldrig hört talas om att någon får så ont i knäna när de är gravida, åtminstone inte så här tidigt och inte sådant ont som försvinner. Skönt att det är borta dock.
    Hoppas du hittar riktigt snygga jeans nästa vecka, det är så härligt att få visa upp sin vackra mage i snygga byxor.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Kunde inte vänta. Kände mig superobekväm idag. Har långa ben så hade inte mycket att välja på (långa storlekar säljs nästan bara på internet) men köpte:

    http://www.gap.com/browse/product.do...017&pid=365549

    fick 20% rabatt eftersom det var en mörkare fläck på ena benet men priset på webben är utan "state tax" dvs ung. +10%

    och ett annat par som var på rea $24.
  6. 3
    Kunde inte vänta. Kände mig superobekväm idag. Har långa ben så hade inte mycket att välja på (långa storlekar säljs nästan bara på internet) men köpte:

    http://www.gap.com/browse/product.do...017&pid=365549

    fick 20% rabatt eftersom det var en mörkare fläck på ena benet men priset på webben är utan "state tax" dvs ung. +10%

    och ett annat par som var på rea $24.

Liknande trådar

  1. Går på knäna
    By Emma med twins in forum _0707 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 20:31
  2. Ont i knäna
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 22:54
  3. Ont i knäna
    By Enemel m Kevin&Elise in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 21:50
  4. Går på knäna...
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 20:55
  5. Ont i knäna...
    By sussi_m_7 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar