Hur många g/dag sover era barn
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hur många g/dag sover era barn

    Oliver sover fortfarande 2ggr/dag.
    när kan man börja räkna med att lägga om sömnen dagtid?
    Som det är nu slocknar han alltid 9.30 (vaknar kring 6.30).
    minns inte alls hur det var med storebror.

    Vid ngt enstaka tillfälle har han sovit 1g, mitt på dan redan nu,
    men det funkar generellt inte så bra.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  2. 1
    Hur många g/dag sover era barn Oliver sover fortfarande 2ggr/dag.
    när kan man börja räkna med att lägga om sömnen dagtid?
    Som det är nu slocknar han alltid 9.30 (vaknar kring 6.30).
    minns inte alls hur det var med storebror.

    Vid ngt enstaka tillfälle har han sovit 1g, mitt på dan redan nu,
    men det funkar generellt inte så bra.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Ellen har nu vid 11 mån. börjat sova 1 gång om dagen ibland, nu när vi är lediga från skola/dagis gör hon det, och på helgen. Men under veckorna somnar hon vid 10 och jag väcker henne vid 12 när vi hämtar syrrorna, sedan somnar hon vid 14-30-15 tiden igen. Tror att kring ett år brukar det vara en gång per dag de sover. men som sagt väldigt olika.
  4. 2
    Ellen har nu vid 11 mån. börjat sova 1 gång om dagen ibland, nu när vi är lediga från skola/dagis gör hon det, och på helgen. Men under veckorna somnar hon vid 10 och jag väcker henne vid 12 när vi hämtar syrrorna, sedan somnar hon vid 14-30-15 tiden igen. Tror att kring ett år brukar det vara en gång per dag de sover. men som sagt väldigt olika.
  5. KAJO
    #3

    Robin sover fortfarande

    två gånger, någon enstaka gång blir det en tupplur och ännu mer sällan blir det tre. Beror på när han vaknar och hur dagen utvecklar sig:-)
  6. 3
    Robin sover fortfarande två gånger, någon enstaka gång blir det en tupplur och ännu mer sällan blir det tre. Beror på när han vaknar och hur dagen utvecklar sig:-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    svar härifrån

    KAOS just nu med sömn och allt vad det heter tyvärr. men vanligtvis innan hennes kaos var det 2ggr/dag förmiddagen och ca 14-15tiden sedan nattades hon kring 20-12 tiden och sov hela natten till ca 7.30
    ♥Par i prinsessor♥
  8. 4
    svar härifrån KAOS just nu med sömn och allt vad det heter tyvärr. men vanligtvis innan hennes kaos var det 2ggr/dag förmiddagen och ca 14-15tiden sedan nattades hon kring 20-12 tiden och sov hela natten till ca 7.30
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Mina barn sover en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen 10-11 och 14-15 ungefär. De vaknar 6.30 senast när vi går upp för att Torsten ska till dagis och de sover vid 18.30.
  10. 5
    Mina barn sover en stund på förmiddagen och en stund på eftermiddagen 10-11 och 14-15 ungefär. De vaknar 6.30 senast när vi går upp för att Torsten ska till dagis och de sover vid 18.30.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Vilme

    ..sover vanligtvis från ca. 12-13.30. Vaknar på morgonen mellan 7 och 8, och somar mellan 19-20 på kvällen
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  12. 6
    Vilme ..sover vanligtvis från ca. 12-13.30. Vaknar på morgonen mellan 7 och 8, och somar mellan 19-20 på kvällen
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7

    Hos oss

    Hos oss vaknas det runt 7-tiden, sedan sover Alva oftast 3 ggr per dag, en gång på fm, en gång direkt efter lunch o så en gång vid 4-5. Sen lägger hon sig kl 20.
    Hon sover allt från 30-60 min/gång.
    Hon är 1 månader.
  14. 7
    Hos oss Hos oss vaknas det runt 7-tiden, sedan sover Alva oftast 3 ggr per dag, en gång på fm, en gång direkt efter lunch o så en gång vid 4-5. Sen lägger hon sig kl 20.
    Hon sover allt från 30-60 min/gång.
    Hon är 1 månader.
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8

    11 månader

    11 månader ska det ju stå!
  16. 8
    11 månader 11 månader ska det ju stå!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    oftast 3 ggr/dag.
    Saga sov 2 ggr ända till hon började dagis vid 1,5 år så jag har trötta barn
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  18. 9
    oftast 3 ggr/dag.
    Saga sov 2 ggr ända till hon började dagis vid 1,5 år så jag har trötta barn
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Två gånger à 1-1½ timme, vid 9.30 och 15
  20. 10
    Två gånger à 1-1½ timme, vid 9.30 och 15
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    William sover 2 ggr/dag. Mellan 9-10.30 ca och mellan 14-15.30 ca.

    Har också undrat när de börjar sova en gång om dagen, kommer inte alls ihåg hur det var med de andra barnen...
  22. 11
    William sover 2 ggr/dag. Mellan 9-10.30 ca och mellan 14-15.30 ca.

    Har också undrat när de börjar sova en gång om dagen, kommer inte alls ihåg hur det var med de andra barnen...
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Tilde sover oxå 2 ggr

    Hon sover i princip jämt 35 min i vagnen på morgonen efter att vi lämnat storasyster på dagis. Sedan blir det 45 min till på em alt. ett långpass på uppemot 1,25-2 timmar om man har riktig tur. Bara om alla förutsättningar är de rätta dock. Som att vi är hemma, hon får sova i sängen och allt är lugnt och tyst.

    Hon vaknar för morgonen 5-5:30 och somnar för natten 19-20 nån gång.

    Tror det är länge kvar innan T sover en gång på dagen. Storasyster så redan vid dryga 10 månader men hon sov oxå som en prinsessa 12 oavbrutna timmar på natten. Ngt man inte kan anklaga lillasyster för....
  24. 12
    Tilde sover oxå 2 ggr Hon sover i princip jämt 35 min i vagnen på morgonen efter att vi lämnat storasyster på dagis. Sedan blir det 45 min till på em alt. ett långpass på uppemot 1,25-2 timmar om man har riktig tur. Bara om alla förutsättningar är de rätta dock. Som att vi är hemma, hon får sova i sängen och allt är lugnt och tyst.

    Hon vaknar för morgonen 5-5:30 och somnar för natten 19-20 nån gång.

    Tror det är länge kvar innan T sover en gång på dagen. Storasyster så redan vid dryga 10 månader men hon sov oxå som en prinsessa 12 oavbrutna timmar på natten. Ngt man inte kan anklaga lillasyster för....
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13

    Precis samma här

    en sväng på fm o en sväng på em, ungefär 9-10.30 ca och mellan 14-15.30 ca.

    Alldeles för tidiga mornar, oftast kring 06. Somnar för natten kring 19.

    Han skulle gärna få sova ute, OM det inte vore för att då sover han exakt 30 min, medans han inne kan sova upp till 2 timmar, så valet är lätt. Visst sova i vagnen 3 ggr om dagen kanske vore alt men då har vi ju dagis bredvid som låter som 17
    så nä...inne får det bli om jag får bestämma, och det får jag ju!!!!
  26. 13
    Precis samma här en sväng på fm o en sväng på em, ungefär 9-10.30 ca och mellan 14-15.30 ca.

    Alldeles för tidiga mornar, oftast kring 06. Somnar för natten kring 19.

    Han skulle gärna få sova ute, OM det inte vore för att då sover han exakt 30 min, medans han inne kan sova upp till 2 timmar, så valet är lätt. Visst sova i vagnen 3 ggr om dagen kanske vore alt men då har vi ju dagis bredvid som låter som 17
    så nä...inne får det bli om jag får bestämma, och det får jag ju!!!!
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    det är så olika, de har inte någon speciell tid eg, men för det mesta mellan 10.30-12.30 eller efter lunchen som de äter 13.00 men idag sommnade de ju inte föränn nyss.
  28. 14
    det är så olika, de har inte någon speciell tid eg, men för det mesta mellan 10.30-12.30 eller efter lunchen som de äter 13.00 men idag sommnade de ju inte föränn nyss.
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15

    Vad lyxigt ni verkar ha det.

    William vaknar vid 6 varje morgon sen den där jäkla klockan ställdes om och vi har inte lyckats vrida fram det - han verkar ha en inbyggd klocka. så helst vill han sova mellan 18-06, fast tidigare sov han 19-07. Men nu sover han 19-06 i alla fall för hans pappa är inte hemma förrän strax före 18 nu när vi har flyttat och jag tycker att det är trevligt om familjen äter middag tilsammans, vilket slutat med att williams kvällsrutin är en trött historia. vet inte alls hur vi ska vända på det.. tycker det känns så otrevligt att äta middag själva, och att william sover när sambon kommer hem men det verkar som att vi får göra nåt i den stilen. hmm.
    ...Mamma till världens vackraste prins William och syskon bf 6/7...
  30. 15
    Vad lyxigt ni verkar ha det. William vaknar vid 6 varje morgon sen den där jäkla klockan ställdes om och vi har inte lyckats vrida fram det - han verkar ha en inbyggd klocka. så helst vill han sova mellan 18-06, fast tidigare sov han 19-07. Men nu sover han 19-06 i alla fall för hans pappa är inte hemma förrän strax före 18 nu när vi har flyttat och jag tycker att det är trevligt om familjen äter middag tilsammans, vilket slutat med att williams kvällsrutin är en trött historia. vet inte alls hur vi ska vända på det.. tycker det känns så otrevligt att äta middag själva, och att william sover när sambon kommer hem men det verkar som att vi får göra nåt i den stilen. hmm.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Daniel sover middag 2 ggr/dag. Han vaknar 7.30-8 på morgonen. Sen sover han 10-11.30 (ca) och sen sover han 14-15-30 igen (ibland tidigare, ibland senare - det beror lite på när dottern ska hämtas i skolan). Läggdags på kvällen är 19.30.

    Min dotter sov 2 ggr/dag tills hon var 15 månader. Mellansonen sov 2ggr/dag tills han var 1 år.
  32. 16
    Daniel sover middag 2 ggr/dag. Han vaknar 7.30-8 på morgonen. Sen sover han 10-11.30 (ca) och sen sover han 14-15-30 igen (ibland tidigare, ibland senare - det beror lite på när dottern ska hämtas i skolan). Läggdags på kvällen är 19.30.

    Min dotter sov 2 ggr/dag tills hon var 15 månader. Mellansonen sov 2ggr/dag tills han var 1 år.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Ska vi byta? ;)

    18-06 skulle jag betala mkt för vill jag lova! *ler* Fast jag förstår att du tycker det är tråkigt med ensamma måltider. Det gör jag oxå. Fast här finns inget alternativ tyvärr. Får inte flickorna middag vid 17-snåret eller strax därefter har jag två skrikande högar kring benen och det blir ju ingen lycklig av heller. Så vi äter utan pappa här hemma med. Fast sen somnar ju inte tjejerna förrän 19-19:30 ändå iofs. Och lillfis går upp kring 5. Så både 18-06 och 19-06 låter som himmelriket!
  34. 17
    Ska vi byta? ;) 18-06 skulle jag betala mkt för vill jag lova! *ler* Fast jag förstår att du tycker det är tråkigt med ensamma måltider. Det gör jag oxå. Fast här finns inget alternativ tyvärr. Får inte flickorna middag vid 17-snåret eller strax därefter har jag två skrikande högar kring benen och det blir ju ingen lycklig av heller. Så vi äter utan pappa här hemma med. Fast sen somnar ju inte tjejerna förrän 19-19:30 ändå iofs. Och lillfis går upp kring 5. Så både 18-06 och 19-06 låter som himmelriket!
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Hos oss bor de stora sovarna...iklusive vår dotter på 8 mån. Hon sover mellan 8 och 7-8 på natten. På dagen blir det oftast 3 ggr. 1-2 tim åt gången. Har försökt att korta passen, då större delen av dagen går åt till att sova..typ..men ja hon stöter bort min hand och vänder på sig likt en trotsig tonåring...så jag låter henne sova och sätter mig med en tidning istället och väntar på att hon vaknar själv istället...
  36. 18
    Hos oss bor de stora sovarna...iklusive vår dotter på 8 mån. Hon sover mellan 8 och 7-8 på natten. På dagen blir det oftast 3 ggr. 1-2 tim åt gången. Har försökt att korta passen, då större delen av dagen går åt till att sova..typ..men ja hon stöter bort min hand och vänder på sig likt en trotsig tonåring...så jag låter henne sova och sätter mig med en tidning istället och väntar på att hon vaknar själv istället...
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Noah...

    ...sover två gånger, när på dagen varierar lite. Jag är ganska övertygad om att barn sover så som de behöver. Sover de två gånger behöver de det. De flesta går väl över till att sova en gång så småningom.
  38. 19
    Noah... ...sover två gånger, när på dagen varierar lite. Jag är ganska övertygad om att barn sover så som de behöver. Sover de två gånger behöver de det. De flesta går väl över till att sova en gång så småningom.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Alexander som snart är 10 månader vill helst inte sova på dagarna alls(man kan ju missa nåtmen i vagnen somnar han alltid.Jag försöker få han att sova en stund hemma på dan men det är inte alltid han vill.
  40. 20
    Alexander som snart är 10 månader vill helst inte sova på dagarna alls(man kan ju missa nåtmen i vagnen somnar han alltid.Jag försöker få han att sova en stund hemma på dan men det är inte alltid han vill.

Liknande trådar

  1. Vet att många sover nu men
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 23:09
  2. Hur många sover?
    By Hildegard in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 00:42
  3. Hur många ggr sover era/dag???
    By Linnie in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 08:56
  4. Hur många timmar sover era barn?
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:26
  5. Hur många timmar sover era barn?
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar