De nya reglerna????
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    De nya reglerna????

    De nya reglerna som gäller från november.
    "Mängden vätska som får tas med i handbagaget begränsas till max 100 ml (1 dl) per behållare. Man får ta med flera behållare (flaskor, burkar osv) med 100 ml i varje behållare, men inte fler än vad som får plats i en en-literspåse, som är återförslutningsbar.

    Passagerare ska visa upp sin plastpåse med vätskor vid säkerhetskontrollen".

    Det står att toalettartilkar får tas med som vanligt och att man får köpa tax-free som vanligt. Vad är det då för vätskor man talar om? Parfym kan jag tänka mig men nåt mer....?
    Ska packa om två dagar och känner mig lite osäker på hur, nu?
  2. 1
    De nya reglerna???? De nya reglerna som gäller från november.
    "Mängden vätska som får tas med i handbagaget begränsas till max 100 ml (1 dl) per behållare. Man får ta med flera behållare (flaskor, burkar osv) med 100 ml i varje behållare, men inte fler än vad som får plats i en en-literspåse, som är återförslutningsbar.

    Passagerare ska visa upp sin plastpåse med vätskor vid säkerhetskontrollen".

    Det står att toalettartilkar får tas med som vanligt och att man får köpa tax-free som vanligt. Vad är det då för vätskor man talar om? Parfym kan jag tänka mig men nåt mer....?
    Ska packa om två dagar och känner mig lite osäker på hur, nu?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Vätskor, gele, spray = parfym, tandkräm, duschkräm, deo, dryck tex.

    http://www.lfv.se/templates/LFV_List...____41910.aspx

    Packa alla hygienartiklar i det incheckade bagaget så slipper du bry dig om småförpackningar och plastpåsar!
  4. 2
    Vätskor, gele, spray = parfym, tandkräm, duschkräm, deo, dryck tex.

    http://www.lfv.se/templates/LFV_List...____41910.aspx

    Packa alla hygienartiklar i det incheckade bagaget så slipper du bry dig om småförpackningar och plastpåsar!
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    Tack! Det var mer utförligt än vad som stod på Skavstas hemsida. Jag brukar vilja ha mina toalettartiklar i handbagaget eftersom jag råkat ur för att det har kladdat (trots väl förslutet) i det incheckade bagaget. Men jag får lägga det där i alla fall nu då.
  6. 3
    Tack! Det var mer utförligt än vad som stod på Skavstas hemsida. Jag brukar vilja ha mina toalettartiklar i handbagaget eftersom jag råkat ur för att det har kladdat (trots väl förslutet) i det incheckade bagaget. Men jag får lägga det där i alla fall nu då.

Liknande trådar

  1. Ang reglerna om..
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 19:56
  2. nya reglerna
    By AnsoW in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:43
  3. de nya reglerna...
    By thailandsresenärer in forum Resesnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 23:04
  4. De här nya reglerna...
    By Moonbeam in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 19:17
  5. Det nya FP-reglerna
    By Elin/FruC in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 20:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar