Nu är frågan uppe
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Nu är frågan uppe

    både på båda mina andra barns "sidor" så jag frågar här med då: VAD ska era gullisar få i julklapp?
    Engla ska få tillbehör till sin skrållandocka, säkert en massa halsband och sånt, utklädningskläder och en jättesöt väska som jag såg härom dan... Lite sånt jox blir det nog mest. Men hon är väldigt inne på att bada sin docka, den tål inte vatten så jag funderra på om hon ska få en "badvänlig" docka med badbalja till (som hon bara får ha badrummet...) Har märkt att det typ är lättast att hitta på grejer till henne, till killarna känns det mer som om de har så mycket och Elias kan ju ärva av Isak, det kan ju Engla med, men dockgrejor har vi ju inga sen tidigare.
  2. 1
    Nu är frågan uppe både på båda mina andra barns "sidor" så jag frågar här med då: VAD ska era gullisar få i julklapp?
    Engla ska få tillbehör till sin skrållandocka, säkert en massa halsband och sånt, utklädningskläder och en jättesöt väska som jag såg härom dan... Lite sånt jox blir det nog mest. Men hon är väldigt inne på att bada sin docka, den tål inte vatten så jag funderra på om hon ska få en "badvänlig" docka med badbalja till (som hon bara får ha badrummet...) Har märkt att det typ är lättast att hitta på grejer till henne, till killarna känns det mer som om de har så mycket och Elias kan ju ärva av Isak, det kan ju Engla med, men dockgrejor har vi ju inga sen tidigare.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Jättesvårt!

    Jag tycker att Alvin har allt redan! Det han älskar just nu är böcker och han har jättemycket! Om han får fler kommer hans syskon aldrig att kunna få en enda bok...

    Pussel är en klar favorit också, så det kommer han att få, det har han inte så många heller.

    Sen så har han önskat sig spis av sin mormor, så det kommer har väl att få och lite kastruller till det. Så har vi sett sånadär grönsaker i plats med kardborre som man kan skära i med en plastkniv som följer med, det kommer vi förmodligen att köpa.



    Men hur gör ni med rättvisa barnen emellan? Vi har ju Alvin och så lillebror som kommer att vara 2 månader till jul. Alvins första jul köpte vi nog bara 2 små grejor till honom, för han skulle ändå inte orka med mer grejor om man räknar in vad han fick av hela släkten. Frågan är om vi gör likadant med lillebror i år, eller om han ska få lika mycket som Alvin får i år? Känns ju konstigt på båda sätten tycker jag... Kanske får kompromissa lite iofs... Hur gör ni andra?
  4. 2
    Jättesvårt! Jag tycker att Alvin har allt redan! Det han älskar just nu är böcker och han har jättemycket! Om han får fler kommer hans syskon aldrig att kunna få en enda bok...

    Pussel är en klar favorit också, så det kommer han att få, det har han inte så många heller.

    Sen så har han önskat sig spis av sin mormor, så det kommer har väl att få och lite kastruller till det. Så har vi sett sånadär grönsaker i plats med kardborre som man kan skära i med en plastkniv som följer med, det kommer vi förmodligen att köpa.



    Men hur gör ni med rättvisa barnen emellan? Vi har ju Alvin och så lillebror som kommer att vara 2 månader till jul. Alvins första jul köpte vi nog bara 2 små grejor till honom, för han skulle ändå inte orka med mer grejor om man räknar in vad han fick av hela släkten. Frågan är om vi gör likadant med lillebror i år, eller om han ska få lika mycket som Alvin får i år? Känns ju konstigt på båda sätten tycker jag... Kanske får kompromissa lite iofs... Hur gör ni andra?
  5. sol¤
    #3

    Julklappar

    För en gångs skull är jag ute i tid. Har beställt riddarborgen i trä från Micki (via Barnens bokklubb) till LL. Han skall även få Linnea i konstnärens trädgård av oss + en tröja från Ida.T. Från mina föräldrar skall han få en snowracer. Tror vi skall säga till T´s föräldrar att han önskar sig skridskor (med tanke på att det blir några som kan ärva så är det okej med nya).

    Alfred skall få en Bebben-docka. En tröja från Småfolk. Sedan är det stopp i våra tankar.
  6. 3
    Julklappar För en gångs skull är jag ute i tid. Har beställt riddarborgen i trä från Micki (via Barnens bokklubb) till LL. Han skall även få Linnea i konstnärens trädgård av oss + en tröja från Ida.T. Från mina föräldrar skall han få en snowracer. Tror vi skall säga till T´s föräldrar att han önskar sig skridskor (med tanke på att det blir några som kan ärva så är det okej med nya).

    Alfred skall få en Bebben-docka. En tröja från Småfolk. Sedan är det stopp i våra tankar.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Tindra får...

    ett "pippihus" och tre figurer till pippi, tommy & annika.
    Det får räcka från oss. Tindra har så in i ........ mycket leksaker så jag blir snart tokig! Mor- och farföräldrar får i år restriktioner om att helllre köpa _en_ bra julklapp än tio än en massa "skit"... Förra året fick Tindra så många julklappar att hon inte ens tyckte det var roligt att öppna de 10-15 sista.... Så ska det ju inte vara...

    Tror att vi ska önska en snowracer till henne kanske...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Tindra får... ett "pippihus" och tre figurer till pippi, tommy & annika.
    Det får räcka från oss. Tindra har så in i ........ mycket leksaker så jag blir snart tokig! Mor- och farföräldrar får i år restriktioner om att helllre köpa _en_ bra julklapp än tio än en massa "skit"... Förra året fick Tindra så många julklappar att hon inte ens tyckte det var roligt att öppna de 10-15 sista.... Så ska det ju inte vara...

    Tror att vi ska önska en snowracer till henne kanske...
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Hmm jadu

    det är ju alltid ett bryderi det där.
    men när Engla var bebis så köpte vi inte så mkt till henne, hon fattade ju ändå inte det. Sen så brukar vi ge barnen kanske 2-3 paket var från oss, beror lite på vad det kostar, men barn fattar ju inte värdet av pengar (bara Isak ju som börjar förstå att saker kostar olika) Så vi FÖRSÖKER göra det så rättvist som möjligt. Kan tänka mig att Engla får fler paket, men det är ju bara för att hennes grejer inte kostar så mkt, Elias önskar sig polisstationen i lego (den kostar runt 700 tror jag) så han får ju kanske bara nån liten extra grej utöver det i så fall. Tjaaa, lite så tänker vi!!

    Vilken bra ide förresten med pussel! Engla har nästan inga och jag kom på nu att hon säkert satt en timme med sina kusiners pussel när vi var där i helgen! det ska hon nog också få då, eller önska sig från farmor och farfar kanske...
    *Kram*
  10. 5
    Hmm jadu det är ju alltid ett bryderi det där.
    men när Engla var bebis så köpte vi inte så mkt till henne, hon fattade ju ändå inte det. Sen så brukar vi ge barnen kanske 2-3 paket var från oss, beror lite på vad det kostar, men barn fattar ju inte värdet av pengar (bara Isak ju som börjar förstå att saker kostar olika) Så vi FÖRSÖKER göra det så rättvist som möjligt. Kan tänka mig att Engla får fler paket, men det är ju bara för att hennes grejer inte kostar så mkt, Elias önskar sig polisstationen i lego (den kostar runt 700 tror jag) så han får ju kanske bara nån liten extra grej utöver det i så fall. Tjaaa, lite så tänker vi!!

    Vilken bra ide förresten med pussel! Engla har nästan inga och jag kom på nu att hon säkert satt en timme med sina kusiners pussel när vi var där i helgen! det ska hon nog också få då, eller önska sig från farmor och farfar kanske...
    *Kram*
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6

    det är väl

    superbra ideer ni har!! Jag är lite impulsiv när det gäller julklappar så jag hoppas att det inte blir fööör mkt... Jag får helt enkelt lägga band på mig. men vi köper i stort sett aldrig leksaker till barnen annat än när det är jul eller de fyller år, så det känns som om man vill satsa lite extra då ju. Borgen lät kul!

    Bebben docka hur ser de ut?
  12. 6
    det är väl superbra ideer ni har!! Jag är lite impulsiv när det gäller julklappar så jag hoppas att det inte blir fööör mkt... Jag får helt enkelt lägga band på mig. men vi köper i stort sett aldrig leksaker till barnen annat än när det är jul eller de fyller år, så det känns som om man vill satsa lite extra då ju. Borgen lät kul!

    Bebben docka hur ser de ut?
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7

    *S* ja

    bättre kvalitet än kvantitet! så tycker jag med! Men det blir ju lätt mycket när det är första barnet!
  14. 7
    *S* ja bättre kvalitet än kvantitet! så tycker jag med! Men det blir ju lätt mycket när det är första barnet!
  15. sol¤
    #8

    Vi

    har varit ganska "snåla" med leksaker överhuvudtaget. Men nu när L börjar bli lite äldre så börjar det ju bli lite mer kul att ge. Det är ju nu som han verkligen uppskattar att få saker.

    Bebben är en av dockorna från Höjdarna. Julkalendern för några år sedan och som går i repris nu på fredagar på Bolibompa.
  16. 8
    Vi har varit ganska "snåla" med leksaker överhuvudtaget. Men nu när L börjar bli lite äldre så börjar det ju bli lite mer kul att ge. Det är ju nu som han verkligen uppskattar att få saker.

    Bebben är en av dockorna från Höjdarna. Julkalendern för några år sedan och som går i repris nu på fredagar på Bolibompa.
  17. sol¤
    #9

    Oj!

    Vi var tvärtom när LL var liten. Superstränga - inga plastleksaker och inga mängder.

    Ha ha. Ja så olika kan det vara.
  18. 9
    Oj! Vi var tvärtom när LL var liten. Superstränga - inga plastleksaker och inga mängder.

    Ha ha. Ja så olika kan det vara.
  19. sol¤
    #10

    De har fina

    pussel i trä på Ikea. Jättefina. *tipsar*
  20. 10
    De har fina pussel i trä på Ikea. Jättefina. *tipsar*
  21. Medlem sedan
    Sep 2004
    #11

    jaha...

    Hmm det har jag missat, får ta och kika på bompa på fredag då! hade ju hört Elias säga nåt om bebben så jag undrade ju vad det var...
  22. 11
    jaha... Hmm det har jag missat, får ta och kika på bompa på fredag då! hade ju hört Elias säga nåt om bebben så jag undrade ju vad det var...
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12

    Oki! Då

    får vi ju dessutom 15% rabatt ju!! Tomas jobar poå IKEA! Ska åka och kolla där då! Tack för tipset!
  24. 12
    Oki! Då får vi ju dessutom 15% rabatt ju!! Tomas jobar poå IKEA! Ska åka och kolla där då! Tack för tipset!
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13
    Var på GeKå's i måndags.
    Så här är klapparna i stort sett klara.
    Hanna får 2 prinsessklänningar, en Snövitdocka (a la barbie) med 7 dvärgar till, en dockspjälsäng samt en pyjamas...möjligt att vi ska köpa ett paket med magnetbokstäver då damen blivit så in i bomben intresserad av sånt nu.
    Theo får en riddarborg med tillhörande möbler & gubbar "little people" från Fisher Price. Samt en sån där platta som man kan rita på & sedan sudda bort....ni vet vad jag menar.
    Sedan hittade jag inget mer till honom, men han ska få en pyjamas åxå. Vi kommer nog antagligen köpa ett paket lego till honom åxå.
    Tillsammans får de "Fem myror"-boxen på dvd.
  26. 13
    Var på GeKå's i måndags.
    Så här är klapparna i stort sett klara.
    Hanna får 2 prinsessklänningar, en Snövitdocka (a la barbie) med 7 dvärgar till, en dockspjälsäng samt en pyjamas...möjligt att vi ska köpa ett paket med magnetbokstäver då damen blivit så in i bomben intresserad av sånt nu.
    Theo får en riddarborg med tillhörande möbler & gubbar "little people" från Fisher Price. Samt en sån där platta som man kan rita på & sedan sudda bort....ni vet vad jag menar.
    Sedan hittade jag inget mer till honom, men han ska få en pyjamas åxå. Vi kommer nog antagligen köpa ett paket lego till honom åxå.
    Tillsammans får de "Fem myror"-boxen på dvd.
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14
    Leon önskar sig ett par skridskor och en is av tomten. Allt för att han ska kunna utöva sitt nya intresse hockey! I morgon är det dags igen å han är alldelles sprallig öroninfektionen till trots! Is vet jag inte om han får men ett par skridskor känns väl bra. Funderar på en kissdocka med lite kläder och ateraljer.. Det är ju inte så att killen behöver mer saker *suckar och tar fram svarta sopsäcken* men man vill såklart att han ska få lite nya grejer..
  28. 14
    Leon önskar sig ett par skridskor och en is av tomten. Allt för att han ska kunna utöva sitt nya intresse hockey! I morgon är det dags igen å han är alldelles sprallig öroninfektionen till trots! Is vet jag inte om han får men ett par skridskor känns väl bra. Funderar på en kissdocka med lite kläder och ateraljer.. Det är ju inte så att killen behöver mer saker *suckar och tar fram svarta sopsäcken* men man vill såklart att han ska få lite nya grejer..
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Frågar man

    Elias vad tomten har i paketet säger han "en skoter" så en skoter (leksak) måste han ju få. Sen behöver han mest praktiska saker som kläder och sånt. Men nån leksak lär det bli även om det känns som om vi håller på att drunkna i leksaker. (Och så hade man ångest efter första föräldragruppen hemma hos nån när man såg hur mycket de hade och hur lite vi hade *fniss*) Funderar på ett leksakskök eftersom han väldigt gärna vill hjälpa till. De där grönsakerna eller var det frukterna som nån nämnde lät oxå intressant.

    Alice kommer att få en docka av oss - för en docka måste hon ju ha. Sen vet jag inte om vi köper så mycket mer till henne. Det allra meste finns ju redan och det som inte finns kommer nog släkten med.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  30. 15
    Frågar man Elias vad tomten har i paketet säger han "en skoter" så en skoter (leksak) måste han ju få. Sen behöver han mest praktiska saker som kläder och sånt. Men nån leksak lär det bli även om det känns som om vi håller på att drunkna i leksaker. (Och så hade man ångest efter första föräldragruppen hemma hos nån när man såg hur mycket de hade och hur lite vi hade *fniss*) Funderar på ett leksakskök eftersom han väldigt gärna vill hjälpa till. De där grönsakerna eller var det frukterna som nån nämnde lät oxå intressant.

    Alice kommer att få en docka av oss - för en docka måste hon ju ha. Sen vet jag inte om vi köper så mycket mer till henne. Det allra meste finns ju redan och det som inte finns kommer nog släkten med.
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16

    Var har du sett grönsakerna?

    De lät precis som om de skulle passa Elias som just nu vill hjälpa till i köket.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  32. 16
    Var har du sett grönsakerna? De lät precis som om de skulle passa Elias som just nu vill hjälpa till i köket.
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Tack för tipset!

    Skulle just fråga annars
  34. 17
    Tack för tipset! Skulle just fråga annars
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Capella Toys

    Tror att det är en Norsk kedja som precis öppnat här i Partille. Tyvärr kan jag inte komma ihåg att jag sett dem någon annan stans, men det borde ju finnas på fler ställen...
  36. 18
    Capella Toys Tror att det är en Norsk kedja som precis öppnat här i Partille. Tyvärr kan jag inte komma ihåg att jag sett dem någon annan stans, men det borde ju finnas på fler ställen...
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Alvin älskar dem!

    Magnetbokstäverna alltså! Bra investering, kostar väl bara ett par tior... Fast vi har mina sedan jag var liten. Alvin är i alla fall bara intresserad av bokstäver och siffror just nu, så har du andra tips på vad man kan köpa på det temat så mottages det tacksamt!

    Han har förresten en fin målarbok med bokstäver som han fick häromdagen, det kan jag ju tipsa om!
  38. 19
    Alvin älskar dem! Magnetbokstäverna alltså! Bra investering, kostar väl bara ett par tior... Fast vi har mina sedan jag var liten. Alvin är i alla fall bara intresserad av bokstäver och siffror just nu, så har du andra tips på vad man kan köpa på det temat så mottages det tacksamt!

    Han har förresten en fin målarbok med bokstäver som han fick häromdagen, det kan jag ju tipsa om!
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20

    Knoppussel?

    Är det knoppussel du menar, eller har de andra också? Kollade på hemsidan och kunde bara hitta knoppussel i alla fall...
  40. 20
    Knoppussel? Är det knoppussel du menar, eller har de andra också? Kollade på hemsidan och kunde bara hitta knoppussel i alla fall...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vet att frågan varit uppe förr
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 14:56
  2. Frågan har säkert vart uppe
    By Ballerina in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 11:31
  3. Vet att frågan varit uppe
    By -Tinkerbell- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 17:45
  4. Vet att frågan var uppe tidigare...
    By Kaisa med Leon in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:19
  5. Frågan har nog varit uppe förr..
    By L - 4 juni 2006! in forum _0606 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar