vad får era barn i julklapp?
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    vad får era barn i julklapp?

    Har ni börjat köpa än?
    Isåfall vad ska de få? Jag har ingen aning om vad Linus ska få, han har pekat ut allt i leksakskatalogen vi fick på posten. HIHI ja det vore nåt, att vi köpte allt han pekar på.
  2. 1
    vad får era barn i julklapp? Har ni börjat köpa än?
    Isåfall vad ska de få? Jag har ingen aning om vad Linus ska få, han har pekat ut allt i leksakskatalogen vi fick på posten. HIHI ja det vore nåt, att vi köpte allt han pekar på.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Svårt

    Det är jättesvårt. Arvid vill också ha hela leksakskatalogen! Dessutom vet jag av erfarenhet att det ofta är så att de saker han i katalogen tycker ser mest lockande ut (och alltså helst vill ha) sen i verkligheten är de saker han leker med allra minst.

    Vi har pratat lite löst om att köpa en _massa_ Brio-järnväg (eller annat märke, träjärnväg iallafall) och ge till Arvid och Ture tillsammans. Vi har ingen sån, men Arvid leker ofta med den på dagis och öppna förskolan. Ture kan väl inte leka med den riktigt än, men snart kan han säkert vara med. Annars kan han sitta och suga på en järnvägsbit

    Jag har köpt en julklapp hittills. Det är en pyjamas som Arvid ska få. De har pyjamasar som ser ut som brandmans-kläder på Lindex. Arvid såg den och blev eld och lågor. Jag gick tillbaka en annan dag och köpte och la i mina gömmor. Jag är helt säker på att han blir glad när han öppnar paketet, trots att det "bara" är en pyjamas.
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  4. 2
    Svårt Det är jättesvårt. Arvid vill också ha hela leksakskatalogen! Dessutom vet jag av erfarenhet att det ofta är så att de saker han i katalogen tycker ser mest lockande ut (och alltså helst vill ha) sen i verkligheten är de saker han leker med allra minst.

    Vi har pratat lite löst om att köpa en _massa_ Brio-järnväg (eller annat märke, träjärnväg iallafall) och ge till Arvid och Ture tillsammans. Vi har ingen sån, men Arvid leker ofta med den på dagis och öppna förskolan. Ture kan väl inte leka med den riktigt än, men snart kan han säkert vara med. Annars kan han sitta och suga på en järnvägsbit

    Jag har köpt en julklapp hittills. Det är en pyjamas som Arvid ska få. De har pyjamasar som ser ut som brandmans-kläder på Lindex. Arvid såg den och blev eld och lågor. Jag gick tillbaka en annan dag och köpte och la i mina gömmor. Jag är helt säker på att han blir glad när han öppnar paketet, trots att det "bara" är en pyjamas.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    pyjamas

    Vet du vad jag köpte till Lukas som fyller 1 år på freda? En röd bamsepyjamas, jag tycker den är så fin.

    En bamsepyjamas köpte jag till Linnea i julklapp. Kul med lite kläder också inte bara saker.
    Jag tycker barnen har SÅ mycket leksaker. Vi som flyttade i somras har 4 stora kartonger uppe i allrummet med leksaker. *sliter mitt hår*
  6. 3
    pyjamas Vet du vad jag köpte till Lukas som fyller 1 år på freda? En röd bamsepyjamas, jag tycker den är så fin.

    En bamsepyjamas köpte jag till Linnea i julklapp. Kul med lite kläder också inte bara saker.
    Jag tycker barnen har SÅ mycket leksaker. Vi som flyttade i somras har 4 stora kartonger uppe i allrummet med leksaker. *sliter mitt hår*
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Dinosaurier! :-)

    Jacob har blivit HELT GALEN i dinosaurier, så det blir lätt att köpa julklappar till honom i år. Allt med dinosaurier är perfekt. Han är så duktig, kan namn och utseende på säkert ett 20-tal olika dinosauriearter.
  8. 4
    Dinosaurier! :-)

    Jacob har blivit HELT GALEN i dinosaurier, så det blir lätt att köpa julklappar till honom i år. Allt med dinosaurier är perfekt. Han är så duktig, kan namn och utseende på säkert ett 20-tal olika dinosauriearter.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    varsinn ny säng till de nya rummen

    sedan blir det en tågbana och klossar till sonen och Alexandra får fingerfärg med stämplar, pärlplattor och pärlor.

    Sedn kommer vi önska oss
    filmer
    dataspel
    utklädningskläder
    En Tingeling docka (ÄLSKAR Peter Pan filmen och kusinen har en sådan docka. Igår lekte vi och då fick jag vara Kapten Krock och hon var Peter, lillebror fick vara Smee, krokodil och Lena, fast det var inte så uppskattat )

    Pengar
    Wallies
    Kläningar/kläder

    m.m

    God Jul
  10. 5
    varsinn ny säng till de nya rummen

    sedan blir det en tågbana och klossar till sonen och Alexandra får fingerfärg med stämplar, pärlplattor och pärlor.

    Sedn kommer vi önska oss
    filmer
    dataspel
    utklädningskläder
    En Tingeling docka (ÄLSKAR Peter Pan filmen och kusinen har en sådan docka. Igår lekte vi och då fick jag vara Kapten Krock och hon var Peter, lillebror fick vara Smee, krokodil och Lena, fast det var inte så uppskattat )

    Pengar
    Wallies
    Kläningar/kläder

    m.m

    God Jul
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Ludvig vill ha tvålar påstår han..
    Och i leksakskatalogen är det bara ett polisgarage som gäller, men funderar på att köpa ett trumset eller en leksaksdator. Han komer nog gilla båda.
    Han har iaf noggrant påpekat att han INTE vill ha utklädningskläder, eller kläder öht.
  12. 6
    Ludvig vill ha tvålar påstår han..
    Och i leksakskatalogen är det bara ett polisgarage som gäller, men funderar på att köpa ett trumset eller en leksaksdator. Han komer nog gilla båda.
    Han har iaf noggrant påpekat att han INTE vill ha utklädningskläder, eller kläder öht.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    "talar du om för tomten att jag vill ha en sån docka som Tyra har, en med skor?" hör man från Tilde så fort julen kommer på tal... har inte den blekaste om vad det är för docka, men får höra med dagis :-)
    I övrigt önskar hon sig skridskor och brandbilar.
    Vi har även funderat på dockservis. Sen har vi inte kommit längre...
  14. 7
    "talar du om för tomten att jag vill ha en sån docka som Tyra har, en med skor?" hör man från Tilde så fort julen kommer på tal... har inte den blekaste om vad det är för docka, men får höra med dagis :-)
    I övrigt önskar hon sig skridskor och brandbilar.
    Vi har även funderat på dockservis. Sen har vi inte kommit längre...
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    vi ska nog också köpa en del pyssel grejer till våran maj03:A..
    Vi funderar på skridskor också..
    Kläder vill hon alltid ha ,hon skulle bli överlycklig om hon fick en tröja eller en pyjamas ..
    hon älskar kläder..
    Till min maj05:a är det lite svårare o hitta till.
    känns som vi har allt eftersom han leker med vanessas leksaker lika ofta som hans egna saker..
    Har köpt lite playdoh lera figurer till henne änsålänge men jag hoppas att julshoppandet börjar snart.
    det är ju så roligt o julhandla..
  16. 8
    vi ska nog också köpa en del pyssel grejer till våran maj03:A..
    Vi funderar på skridskor också..
    Kläder vill hon alltid ha ,hon skulle bli överlycklig om hon fick en tröja eller en pyjamas ..
    hon älskar kläder..
    Till min maj05:a är det lite svårare o hitta till.
    känns som vi har allt eftersom han leker med vanessas leksaker lika ofta som hans egna saker..
    Har köpt lite playdoh lera figurer till henne änsålänge men jag hoppas att julshoppandet börjar snart.
    det är ju så roligt o julhandla..
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Både Lova och Linus

    har ringat in mer eller mindre i alla leksakskataloger vi fått hem: "det ska jag ha, och det ska jag ha..." låter det från Linus och Lova:" det vill jag ha o en sån vill jag ha..."

    Nåja, Lova kommer iaf att få nåt som har med rita och göra. Ett set med kritor och målarfärg säkert, papper och målarbocker. Hon fullkomligt älskar att rita och måla!
    Sen blir det kanske en ny dockvagn, nån docka osv... JAg köpte en kimono i Thailand till Lova som jag itne bestämt än om hon ska få i julklapp eller tidigare...

    Det slutar säkert med en att man har köpt en massa julklappar, alldeles för många...som vanligt...
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  18. 9
    Både Lova och Linus har ringat in mer eller mindre i alla leksakskataloger vi fått hem: "det ska jag ha, och det ska jag ha..." låter det från Linus och Lova:" det vill jag ha o en sån vill jag ha..."

    Nåja, Lova kommer iaf att få nåt som har med rita och göra. Ett set med kritor och målarfärg säkert, papper och målarbocker. Hon fullkomligt älskar att rita och måla!
    Sen blir det kanske en ny dockvagn, nån docka osv... JAg köpte en kimono i Thailand till Lova som jag itne bestämt än om hon ska få i julklapp eller tidigare...

    Det slutar säkert med en att man har köpt en massa julklappar, alldeles för många...som vanligt...

Liknande trådar

  1. Vad får era barn i julklapp?
    By mie. in forum _0307 Julibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:00
  2. Vad ska era barn få i julklapp?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:31
  3. Hur ser era barn på bara 1 Julklapp?
    By myskoxen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 18:03
  4. Vad får era barn i julklapp?
    By evaoregon in forum _0405 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:57
  5. Vet ni vad ni ska ge era barn i julklapp
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar