*ot* hur smittar magsjuka?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    *ot* hur smittar magsjuka?

    Hela faniljen har magsjuka (och förkylning-märkligt). Och eftersom den store killen var den som insjuknade först så är han nu ganska frisk- han har dock diarre´. Så min fråga är om man kan lämna honom till farmor eller dyl eller smittar han? skulle underlätta en hel del om vi bara hade vincent och oss själva att tänka på....
  2. 1
    *ot* hur smittar magsjuka? Hela faniljen har magsjuka (och förkylning-märkligt). Och eftersom den store killen var den som insjuknade först så är han nu ganska frisk- han har dock diarre´. Så min fråga är om man kan lämna honom till farmor eller dyl eller smittar han? skulle underlätta en hel del om vi bara hade vincent och oss själva att tänka på....
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Det är ju lite olika beroende på vad det är för typ av magsjuka! En del sorter är luftburna, medan andra kräver fysisk kontakt med smittan.

    Man brukar säga att man smittar till symptomen är borta och att man dessutom ska hålla sig borta från andra 2 dagar efter man blivit frisk, men här vet jag inte om det bara gäller vinterkräksjukan.

    Man kan ju smitta om varandra så då kan han ju fortfarande vara smittbärare

    Tråkigt svar, men jag skulle nog hållt kvar honom hemma ett tag till

    Krya på er!
  4. 2
    Det är ju lite olika beroende på vad det är för typ av magsjuka! En del sorter är luftburna, medan andra kräver fysisk kontakt med smittan.

    Man brukar säga att man smittar till symptomen är borta och att man dessutom ska hålla sig borta från andra 2 dagar efter man blivit frisk, men här vet jag inte om det bara gäller vinterkräksjukan.

    Man kan ju smitta om varandra så då kan han ju fortfarande vara smittbärare

    Tråkigt svar, men jag skulle nog hållt kvar honom hemma ett tag till

    Krya på er!

Liknande trådar

  1. Hur smittar magsjuka?
    By Jolie in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:05
  2. Hur smittar magsjuka?
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 18:35
  3. Hur smittar magsjuka?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 11:45
  4. Hur smittar magsjuka -el när?
    By smark in forum Ordet är fritt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:34
  5. Hur smittar man - magsjuka???
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 08:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar