jaaa!!!
Allvarligt sjuka
  1. lilla mamman
    #1

    jaaa!!!

    läkaren ringde. det var "bara" en tumör lokalt, inget spritt till lymfkörtlarna som dom tog analys på efter operationen. nu är cancern borta!! jag vet att det kan komma tillbaka men jag får se det här som ett bra steg på vägen! en läkare sa att om inget var spritt utanför livmoderhalsen är prognosen 95% att öveleva. ( typ som för vem som helst då) ska dock till radiumhemmet imorgon för att höra om jag måste genomgå cellgifter för att förebygga återfall. hoppas inte... men nu är iaf det hemska borta. stor kram!
  2. 1
    jaaa!!! läkaren ringde. det var "bara" en tumör lokalt, inget spritt till lymfkörtlarna som dom tog analys på efter operationen. nu är cancern borta!! jag vet att det kan komma tillbaka men jag får se det här som ett bra steg på vägen! en läkare sa att om inget var spritt utanför livmoderhalsen är prognosen 95% att öveleva. ( typ som för vem som helst då) ska dock till radiumhemmet imorgon för att höra om jag måste genomgå cellgifter för att förebygga återfall. hoppas inte... men nu är iaf det hemska borta. stor kram!
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2

    åhh va underbart

    HÄRLIGA nyheter!

    Stor kram till dig
    mamma till fyra
  4. 2
    åhh va underbart HÄRLIGA nyheter!

    Stor kram till dig
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Grattis
    Aldrig är livet underbarare än när man vet hur nära det var att förlora det. Visst finns rädslan kvar länge (alltid?) men jag kände det som att sitta på kanten av ett stup där jag blivit räddad i sista stund från att falla. Njut!
  6. 3
    Grattis
    Aldrig är livet underbarare än när man vet hur nära det var att förlora det. Visst finns rädslan kvar länge (alltid?) men jag kände det som att sitta på kanten av ett stup där jag blivit räddad i sista stund från att falla. Njut!
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4

    Grattis!!!!

    Tänkte på dig - en stor stor grattis!!!!
  8. 4
    Grattis!!!! Tänkte på dig - en stor stor grattis!!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Hurra!!!! Grattis! Gud vad skönt med det beskedet!
  10. 5
    Hurra!!!! Grattis! Gud vad skönt med det beskedet!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Vad skönt! Hoppas att du slipper cellgifterna också!
    Kramar/
  12. 6
    Vad skönt! Hoppas att du slipper cellgifterna också!
    Kramar/
  13. lilla mamman
    #7
    tack alla, tyvärr fick jag idag reda på att jag bör genomgå cellgifter 4 gånger för att förebygga återkomst. känns lite jobbigt då man har hört så mycket hemskt om behandlingen. men läkaren menade på att det idag finns bra medicin mot illamåendet och att jag med min typ av cellgift inte kommer att tappa håret. är det nån som har erfarenhet av cellgifter ? kram
  14. 7
    tack alla, tyvärr fick jag idag reda på att jag bör genomgå cellgifter 4 gånger för att förebygga återkomst. känns lite jobbigt då man har hört så mycket hemskt om behandlingen. men läkaren menade på att det idag finns bra medicin mot illamåendet och att jag med min typ av cellgift inte kommer att tappa håret. är det nån som har erfarenhet av cellgifter ? kram
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Stort grattis. Vilken lättnad!
    Jag har erfarenhet av cellgifter. 6 ggr FEC - en kombination av tre olika preparat. Det kommer du inte att få eftersom du får behålla håret.
    Jag var inte så farligt illamående. Kräktes t ex aldrig.
    Jag fick tre olika medel mot illamående bl a Betapred som är ett cortisonpreparat. Det gjorde mig sömnlös och "hög" tre dygn, så då passade jag på att rensa i lådorna.
    Var beredd på att bli rejält trött och infektionskänslig.
    Men det är väldigt individuellt hur det slår. Jag föreslår att du gogglar på cancersamtal och frågar.
    Lycka till!
  16. 8
    Stort grattis. Vilken lättnad!
    Jag har erfarenhet av cellgifter. 6 ggr FEC - en kombination av tre olika preparat. Det kommer du inte att få eftersom du får behålla håret.
    Jag var inte så farligt illamående. Kräktes t ex aldrig.
    Jag fick tre olika medel mot illamående bl a Betapred som är ett cortisonpreparat. Det gjorde mig sömnlös och "hög" tre dygn, så då passade jag på att rensa i lådorna.
    Var beredd på att bli rejält trött och infektionskänslig.
    Men det är väldigt individuellt hur det slår. Jag föreslår att du gogglar på cancersamtal och frågar.
    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Min man går på cellgifter nu...bara på cykel 1 än så länge. Han får en CHOP-kombination, den tappar man håret av. Han har hitills inte mått illa alls nästan, men det kan tydligen bli värre efter cykel 2.
  18. 9
    Min man går på cellgifter nu...bara på cykel 1 än så länge. Han får en CHOP-kombination, den tappar man håret av. Han har hitills inte mått illa alls nästan, men det kan tydligen bli värre efter cykel 2.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    MIn man bad att få dra ner på betapred under sin behandling eftersom han upplevde sömnlösheten som värre än illamåendet
  20. 10
    MIn man bad att få dra ner på betapred under sin behandling eftersom han upplevde sömnlösheten som värre än illamåendet

Liknande trådar

  1. JAAA!!! Nu är vi med hus!
    By Busan! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 17:03
  2. Jaaa!
    By Busan! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 20:37
  3. Jaaa!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:03
  4. JAAA!
    By ElsaB in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 15:39
  5. Jaaa!!!
    By lena m 3 barn in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar