Sovpåse?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Sovpåse?

    Är det någon som har en grobag sovpåse? Funderar på att köpa en. Även om Lilleman ligger i mitten av sängen och sover och alltid har en massa täcken över sig så vore det smidigt med en sovpåse om man är i väg och ska lyfta honom från vagnen till bilen till sängen. Sedan slipper man ju köpa en massa pyjamas. Eller är det onödigt köp?

    Tacksam för svar!

    Kramar
  2. 1
    Sovpåse? Är det någon som har en grobag sovpåse? Funderar på att köpa en. Även om Lilleman ligger i mitten av sängen och sover och alltid har en massa täcken över sig så vore det smidigt med en sovpåse om man är i väg och ska lyfta honom från vagnen till bilen till sängen. Sedan slipper man ju köpa en massa pyjamas. Eller är det onödigt köp?

    Tacksam för svar!

    Kramar
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    sovpåse

    smidigt
    men
    Du skriver att man ska gå från vagn till bil t.ex. kom ihåg att grobagen väl inte har hål för att få in trepunktsbältet igenom? Då går det ju inte ialla fall? liten fundering bara, jag gillar sovpåsarna!
  4. 2
    sovpåse smidigt
    men
    Du skriver att man ska gå från vagn till bil t.ex. kom ihåg att grobagen väl inte har hål för att få in trepunktsbältet igenom? Då går det ju inte ialla fall? liten fundering bara, jag gillar sovpåsarna!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    hehe

    kom på att det kanske inte är trepunktsbälte man har i en bilbarnsstol men ja. du förstår hur jag menar säkert.
  6. 3
    hehe kom på att det kanske inte är trepunktsbälte man har i en bilbarnsstol men ja. du förstår hur jag menar säkert.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Tack för svaret. Nu har jag redan beställt och betalt för en grobag. Den kanske inte fungerar i bilen, men den blir nog bra ändå (han kan ju ha den på natten och så slipper jag köpa massor med pyjamaser). Kramar
  8. 4
    Tack för svaret. Nu har jag redan beställt och betalt för en grobag. Den kanske inte fungerar i bilen, men den blir nog bra ändå (han kan ju ha den på natten och så slipper jag köpa massor med pyjamaser). Kramar
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Vi har sovpåse och har även haft det till de andra när de var mindre. Använde dom tills de var runt 3-4 år. Perfekta så de inte sparkar av sig täcket och ligger och blir kalla.
    Vi har dock alltid pyjamas i dom, jag ser dom mer som ett täcke och under täcket har ju iaf jag (som är lite frusen ) oxå pyjamas.
    Onödigt köp är det helt klart inte , men det finns billigare alternativ än just grobag som jag tycker är lite väl dyra. Andra fyller exakt samma funktion men heter inte grobag då
    Såg att HM faktiskt hade såna hängande på babyavdelningen sist i olika storlekar.
    Mina är köpta i Tyskland, där finns det en uppsjö olika varianter och de används av typ alla
    Det finns många fina, både nya och begagnade, på tyska ebay tex.
    Jens tar vi dock oftast av sovpåsen om han hamnar i vår säng, det blir för varmt annars (och ändå är hans sovpåse just nu bara tunn, dvs bomull m lite flanellliknande baksida. Ingen vadderad som de flesta grobag verkar vara, iaf dom jag sett på bild.

    De är förresten rätt så lätta att sy själva om man kan sy bara lite
  10. 5
    Vi har sovpåse och har även haft det till de andra när de var mindre. Använde dom tills de var runt 3-4 år. Perfekta så de inte sparkar av sig täcket och ligger och blir kalla.
    Vi har dock alltid pyjamas i dom, jag ser dom mer som ett täcke och under täcket har ju iaf jag (som är lite frusen ) oxå pyjamas.
    Onödigt köp är det helt klart inte , men det finns billigare alternativ än just grobag som jag tycker är lite väl dyra. Andra fyller exakt samma funktion men heter inte grobag då
    Såg att HM faktiskt hade såna hängande på babyavdelningen sist i olika storlekar.
    Mina är köpta i Tyskland, där finns det en uppsjö olika varianter och de används av typ alla
    Det finns många fina, både nya och begagnade, på tyska ebay tex.
    Jens tar vi dock oftast av sovpåsen om han hamnar i vår säng, det blir för varmt annars (och ändå är hans sovpåse just nu bara tunn, dvs bomull m lite flanellliknande baksida. Ingen vadderad som de flesta grobag verkar vara, iaf dom jag sett på bild.

    De är förresten rätt så lätta att sy själva om man kan sy bara lite
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Tror det var ett bra köp, vi har ganska svalt i sovrummet på vintern. Inatt vaknade han och så var han alldeles kall på benen. Det hade kanske varit bättre att köpa på hm, men jag har tittat där ett antal gånger och de har nog inga här i halmstad. Så får man ju med en termometer när man köper grobag! :-) Gillar prylar, tror jag köper allt om man får något mer till...livsfarligt!

    Nu längtar jag tills den kommer med posten!

    Ha det så bra!

    Kramar
  12. 6
    Tror det var ett bra köp, vi har ganska svalt i sovrummet på vintern. Inatt vaknade han och så var han alldeles kall på benen. Det hade kanske varit bättre att köpa på hm, men jag har tittat där ett antal gånger och de har nog inga här i halmstad. Så får man ju med en termometer när man köper grobag! :-) Gillar prylar, tror jag köper allt om man får något mer till...livsfarligt!

    Nu längtar jag tills den kommer med posten!

    Ha det så bra!

    Kramar
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Hihihi, jo, visst är man lättlurad när man får nåt på köpet, det känns igen
    Men ska du ah fler rekommenderar jag absolut att köpa från Tyskland. Urvalet är betydligt större, så det finns ju alla möjliga modeller, storlekar och färger. Som med lammfäll, med urtagbar lammfäll, vadderad, tunn (perfekt på sommaren) mm mm
    Vi har lite olika modeller men använder mest en tunn variant och har sen täcke över om det behövs. Blir det riktigt kallt så kör vi med en lite vadderad variant. Så skönt oxå att slipåpa bekymra sig om de kanske har fått täcket över huvudet på natten, det är nog det jag gilalr mest vid sovpåsarna när de är rikgt små
  14. 7
    Hihihi, jo, visst är man lättlurad när man får nåt på köpet, det känns igen
    Men ska du ah fler rekommenderar jag absolut att köpa från Tyskland. Urvalet är betydligt större, så det finns ju alla möjliga modeller, storlekar och färger. Som med lammfäll, med urtagbar lammfäll, vadderad, tunn (perfekt på sommaren) mm mm
    Vi har lite olika modeller men använder mest en tunn variant och har sen täcke över om det behövs. Blir det riktigt kallt så kör vi med en lite vadderad variant. Så skönt oxå att slipåpa bekymra sig om de kanske har fått täcket över huvudet på natten, det är nog det jag gilalr mest vid sovpåsarna när de är rikgt små
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Oj, tänk att det ska behövas finnas så måga olika sovpåsar :-) finns det någon särskild Internetsida som man kan kolla på lite olika sovpåsar? Kanske blir det fler.

    Kram
  16. 8
    Oj, tänk att det ska behövas finnas så måga olika sovpåsar :-) finns det någon särskild Internetsida som man kan kolla på lite olika sovpåsar? Kanske blir det fler.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9
    Jag brukar kolla på www.ebay.de och då söka på ordet Schlafsack. Då får man upp många.
  18. 9
    Jag brukar kolla på www.ebay.de och då söka på ordet Schlafsack. Då får man upp många.
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Malte har en

    grobag. Den är kanon! Både han och vi sover mycket lugnare på natten. Han har oftast pyjamas under, förut när det var varmare räckte det med body.
    Det jag har märkt är att en räcker inte, behöver två! Så nu ska min svärmor sy en, de är som nämts här dyra..
  20. 10
    Malte har en grobag. Den är kanon! Både han och vi sover mycket lugnare på natten. Han har oftast pyjamas under, förut när det var varmare räckte det med body.
    Det jag har märkt är att en räcker inte, behöver två! Så nu ska min svärmor sy en, de är som nämts här dyra..
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Va bra att du med är nöjd. Jo, man slipper ju kolla hela tiden så dom inte ligger utan täcke! :-) Nu längtar jag tills min ska komma med posten. Vilken gullig svärmor du har, kanske kan be min mormor sy en till Erik i julklapp.
    Kramar
  22. 11
    Va bra att du med är nöjd. Jo, man slipper ju kolla hela tiden så dom inte ligger utan täcke! :-) Nu längtar jag tills min ska komma med posten. Vilken gullig svärmor du har, kanske kan be min mormor sy en till Erik i julklapp.
    Kramar

Liknande trådar

  1. Sovpåse
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 13:28
  2. Sovpåse
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 23:04
  3. Sovpåse?
    By Mirc in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 21:21
  4. Sovpåse?
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 22:37
  5. Sovpåse
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar