Garderobsdörrar 60 cm
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Garderobsdörrar 60 cm

    vill byta ut våra garderobsdörrar i hallen. Det är 60 skåp från mitten på 80-talet.

    Dörrarna måste vara 60 breda och mellan 212 och 220 cm höga. Skulle gäran vilja ha spegeldörrar.

    Men överallt där jag tittat är det bara 50 som standard.

    Så nu tänkte jag fråga er vart man kan hitta garderobsdörrar?
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  2. 1
    Garderobsdörrar 60 cm vill byta ut våra garderobsdörrar i hallen. Det är 60 skåp från mitten på 80-talet.

    Dörrarna måste vara 60 breda och mellan 212 och 220 cm höga. Skulle gäran vilja ha spegeldörrar.

    Men överallt där jag tittat är det bara 50 som standard.

    Så nu tänkte jag fråga er vart man kan hitta garderobsdörrar?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Måttbeställ hos nån sån där firma som gör måttbeställda köksluckor. Speglar kanske var värre....
  4. 2
    Måttbeställ hos nån sån där firma som gör måttbeställda köksluckor. Speglar kanske var värre....
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    ikea tänkte vi köpa från, vi har också 60 cm breda som vi ska byta ut. då menar jag alltså deras köksluckor till högskåp. ev måste du kanske ändra på gånggärnsplaceringen, men det blir nog en billigare lösning än att måttbeställa.
  6. 3
    ikea tänkte vi köpa från, vi har också 60 cm breda som vi ska byta ut. då menar jag alltså deras köksluckor till högskåp. ev måste du kanske ändra på gånggärnsplaceringen, men det blir nog en billigare lösning än att måttbeställa.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Men dom har väl ingen

    lucka som är fullhöjd?! Eller har dom fått in det nyligen. Och vi vill ju ha en dörr hela vägen.

    Måttbeställa, var kan man göra det? Skulle vilja ha i spegel, eftersom vi inte har någon helkroppsspegel, så det skulle bli 2 flugor i en smäll. :-)
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  8. 4
    Men dom har väl ingen lucka som är fullhöjd?! Eller har dom fått in det nyligen. Och vi vill ju ha en dörr hela vägen.

    Måttbeställa, var kan man göra det? Skulle vilja ha i spegel, eftersom vi inte har någon helkroppsspegel, så det skulle bli 2 flugor i en smäll. :-)
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Kvik har, 217,6 cm höga. kika på http://www.kvik.se
  10. 5
    Kvik har, 217,6 cm höga. kika på http://www.kvik.se
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    hmmm, hittar i alla fall höjd 211 på hemsidan, och det är nog precis vad våra garderobsdörrrar är. men ni behövde ju ännu högre.
    måttbeställa får man nog göra hos en snickare och spegel hos en glasmästare. eller om snickaren sköter allt, kansk eenklast så att det blir rätt.
    lycka till
  12. 6
    hmmm, hittar i alla fall höjd 211 på hemsidan, och det är nog precis vad våra garderobsdörrrar är. men ni behövde ju ännu högre.
    måttbeställa får man nog göra hos en snickare och spegel hos en glasmästare. eller om snickaren sköter allt, kansk eenklast så att det blir rätt.
    lycka till
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Det bär väl finnas i kökssortimentet?
    IKEA har ju 60 skåp i kökssortimentet, men frågan är hur höga de är.
  14. 7
    Det bär väl finnas i kökssortimentet?
    IKEA har ju 60 skåp i kökssortimentet, men frågan är hur höga de är.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Firmor som erbjuder måttbeställning finns det hur många som helst, vi köpte av dom här. Men som sagt spegel kanske var värre.

    http://www.soderkok-luckor.se/
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    Firmor som erbjuder måttbeställning finns det hur många som helst, vi köpte av dom här. Men som sagt spegel kanske var värre.

    http://www.soderkok-luckor.se/
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Höjd 211

    Är ett skåp med en lucka som är 195x60. Anleningen till att det står att höjden är 211 är för att skåpet blir så högt när det står på ben.

    Ett annat alternativ är att ta flera luckor. Exempelvis en som är 125 hög, en som är 92 = 217 totat. Dock finns inga spegeldörrar till köken.
    Louise med Sebastian 030809 & Maximilian 050805

    Kika gärna in i min blogg: http://lowzie.spaces.live.com
  18. 9
    Höjd 211 Är ett skåp med en lucka som är 195x60. Anleningen till att det står att höjden är 211 är för att skåpet blir så högt när det står på ben.

    Ett annat alternativ är att ta flera luckor. Exempelvis en som är 125 hög, en som är 92 = 217 totat. Dock finns inga spegeldörrar till köken.
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    Jooo se här

    http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...mber=S09806193

    Det kvittar ju att det är ett utdragsskåp eftersom du bara ska ha dörren/luckan. Den luckan blir ju 217 cm. 233 - 16= 217 eller?
  20. 10
    Jooo se här

    http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...mber=S09806193

    Det kvittar ju att det är ett utdragsskåp eftersom du bara ska ha dörren/luckan. Den luckan blir ju 217 cm. 233 - 16= 217 eller?
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11
    Länken var fel Där fanns ett 40 skåp. Så nä det funkar inte tyvärr. Ska inte lägga mig i nästa gång
  22. 11
    Länken var fel Där fanns ett 40 skåp. Så nä det funkar inte tyvärr. Ska inte lägga mig i nästa gång
  23. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12

    jaha... spegelörrar

    är för mig nåt helt annat änn dörrar med en helfigursspegel på...
    Såna finns klart inte i köksinredningen.
    Kolla elfa eller liknande firmor kanske?

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  24. 12
    jaha... spegelörrar är för mig nåt helt annat änn dörrar med en helfigursspegel på...
    Såna finns klart inte i köksinredningen.
    Kolla elfa eller liknande firmor kanske?
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13

    Tack för tips

    tror att elfa bara har skjutdörrar, men jag kan ha fel (läs hoppas).

    Ska kolla med dem.

    Känner också att kökslucka inte är något alternativ eftersom jag aldrig heller har sett en sån dörr som är 60xca212.

    Tack iallafall för alla tips och råd.

    Ska fråga Elfa.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  26. 13
    Tack för tips tror att elfa bara har skjutdörrar, men jag kan ha fel (läs hoppas).

    Ska kolla med dem.

    Känner också att kökslucka inte är något alternativ eftersom jag aldrig heller har sett en sån dörr som är 60xca212.

    Tack iallafall för alla tips och råd.

    Ska fråga Elfa.

Liknande trådar

  1. Garderobsdörrar...
    By Amazing in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 16:36
  2. Byta garderobsdörrar?
    By ezze in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 19:25
  3. Tips av garderobsdörrar...
    By Ladymed4 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 13:36
  4. Fixa garderobsdörrar?
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 19:24
  5. garderobsdörrar?
    By sarah in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar