kristallsjukan ?
Kropp & hälsa
  1. snurrig
    #1

    kristallsjukan ?

    Hej! Har inte skrivit härinne förut men läser ibland här. För ca en månad sen fick jag yrsel atacker och sökte läkare akut ,tog alla möjliga prover. Allt såg bra ut och läkaren trodde att det kunde vara godartad läges yrsel (kristallsjukan) men han var inte helt säker på det. Och jag undrar om det beror på stress. Hoppas att nån här vill svara.
  2. 1
    kristallsjukan ? Hej! Har inte skrivit härinne förut men läser ibland här. För ca en månad sen fick jag yrsel atacker och sökte läkare akut ,tog alla möjliga prover. Allt såg bra ut och läkaren trodde att det kunde vara godartad läges yrsel (kristallsjukan) men han var inte helt säker på det. Och jag undrar om det beror på stress. Hoppas att nån här vill svara.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    En duktig sjukgymnast kan göra Eply´s manöver, och så hamnar kristallerna rätt igen. (eller du kan vänta tills det läker ut av sig själv, uppåt 5 månader) Finns också en självbehandlingsmetod, men jag har inte hört om nån som blivit bra med hjälp av den.
    (fråga om de gör den manövern redan när du ringer o bokat tid, för alla gör inte det)
  4. 2
    En duktig sjukgymnast kan göra Eply´s manöver, och så hamnar kristallerna rätt igen. (eller du kan vänta tills det läker ut av sig själv, uppåt 5 månader) Finns också en självbehandlingsmetod, men jag har inte hört om nån som blivit bra med hjälp av den.
    (fråga om de gör den manövern redan när du ringer o bokat tid, för alla gör inte det)
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Självbehandlingen fungerar, men det skadar inte att någon tränad visar hur det skall gå till. Själv tycker jag det är fantastiskt roligt att göra Epleys, eller "barbecuevändning", nästan alla blir bra!
  6. 3
    Självbehandlingen fungerar, men det skadar inte att någon tränad visar hur det skall gå till. Själv tycker jag det är fantastiskt roligt att göra Epleys, eller "barbecuevändning", nästan alla blir bra!

Liknande trådar

  1. Kristallsjukan
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 19:07
  2. Smittar kristallsjukan? Och isåfall,
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 08:59
  3. Kristallsjukan
    By Freja08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 19:42
  4. Kristallsjukan kan man
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 18:45
  5. kristallsjukan ?
    By snurrig in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 13:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar