Nästa vecka ska jag boka tid..
Abort
  1. vill nog inte,eller?
    #1

    Nästa vecka ska jag boka tid..

    vi är oense om bebisen i magen, jag vill helst inte göra abort men min kille vill inte ha barn nu, vi har två sen tidigare 9 och 5 år.

    Vi har bestämt att vi ska ha bebis om två år när allt har ordnat sig till det bättre, jag har precis blivit uppsagd på jobbet (det går inte så bra 15 st blev uppsagda) så det är inte lägligt att få bebis nu.

    Kram på er
  2. 1
    Nästa vecka ska jag boka tid.. vi är oense om bebisen i magen, jag vill helst inte göra abort men min kille vill inte ha barn nu, vi har två sen tidigare 9 och 5 år.

    Vi har bestämt att vi ska ha bebis om två år när allt har ordnat sig till det bättre, jag har precis blivit uppsagd på jobbet (det går inte så bra 15 st blev uppsagda) så det är inte lägligt att få bebis nu.

    Kram på er
  3. juni -97
    #2
    Det måste kännas jättejobbigt. När jag gjorde abort lämnade mannen till mig att bestämma. Först visste jag inte alls hur jag skulle göra, jag ville egentligen ha barn men den livssituation jag befann mig i då, var väldigt tuff.
    När tiden bokades kände jag att det faktiskt var rätt och jag blev lättad över att ha fattat ett beslut. Men jag har en väninna som reagerade precis tvärtom. När hon fick en tid kom hon fram till att inte göra abort. Hoppas att du kommer att känna dig överens med det beslut ni fattar. Tror det är avgörande för hur man mår efteråt. Kram!
  4. 2
    Det måste kännas jättejobbigt. När jag gjorde abort lämnade mannen till mig att bestämma. Först visste jag inte alls hur jag skulle göra, jag ville egentligen ha barn men den livssituation jag befann mig i då, var väldigt tuff.
    När tiden bokades kände jag att det faktiskt var rätt och jag blev lättad över att ha fattat ett beslut. Men jag har en väninna som reagerade precis tvärtom. När hon fick en tid kom hon fram till att inte göra abort. Hoppas att du kommer att känna dig överens med det beslut ni fattar. Tror det är avgörande för hur man mår efteråt. Kram!
  5. Katarina S.
    #3

    Svarar

    Om inte du vill göra abort så kan inte din man bestämma att du ska. Dina andra barn är stora, de kan hjälpa till med både städ, disk, tvätt och matlagning.

    Man ångrar aldrig de barn man får - bara de man inte får.

    Om man är 100% säker på sin sak - då kan man göra abort, men om man inte är helt säker så bör man behålla.

    Din man kan inte ta ett sånt stort beslut, det måste vara ditt val, det är du som ska genomgå ingreppet!
  6. 3
    Svarar Om inte du vill göra abort så kan inte din man bestämma att du ska. Dina andra barn är stora, de kan hjälpa till med både städ, disk, tvätt och matlagning.

    Man ångrar aldrig de barn man får - bara de man inte får.

    Om man är 100% säker på sin sak - då kan man göra abort, men om man inte är helt säker så bör man behålla.

    Din man kan inte ta ett sånt stort beslut, det måste vara ditt val, det är du som ska genomgå ingreppet!
  7. Vill nog inte,eller?
    #4
    Hej!

    Vi har pratat om det här och det känns rätt nu.
    Självklart så vet jag att min man inte kan tvinga mig men hur kul är det att leva i ett förhållande där man inte kan komma överens om en sak?
    Tänk om det var tvärtom, att det var jag ville göra abort men att mannen ville ha kvar?

    Man är två i ett förhållande och jag vet att det här är det bästa för oss ibland tänker man inte riktigt klart utan man behöver se saken ur en annan synvinkel.

    Tack för ditt svar,
  8. 4
    Hej!

    Vi har pratat om det här och det känns rätt nu.
    Självklart så vet jag att min man inte kan tvinga mig men hur kul är det att leva i ett förhållande där man inte kan komma överens om en sak?
    Tänk om det var tvärtom, att det var jag ville göra abort men att mannen ville ha kvar?

    Man är två i ett förhållande och jag vet att det här är det bästa för oss ibland tänker man inte riktigt klart utan man behöver se saken ur en annan synvinkel.

    Tack för ditt svar,

Liknande trådar

  1. Nästa vecka
    By Jadee in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 08:07
  2. nästa vecka.
    By kramix in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 13:20
  3. UL nästa vecka
    By Gravid änglammamma in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 16:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar