Köpa kläder i julklapp?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Köpa kläder i julklapp?

    Hur gör ni med mindre barn som inte köper sina kläder själva, ger ni dem kläder i julklapp?
  2. 1
    Köpa kläder i julklapp? Hur gör ni med mindre barn som inte köper sina kläder själva, ger ni dem kläder i julklapp?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Våra får alltid några klädesplagg i julklapp av mormor/morfar/farmor/ farfar...
    Själva köper vi leksaker oftast...
  4. 2
    Våra får alltid några klädesplagg i julklapp av mormor/morfar/farmor/ farfar...
    Själva köper vi leksaker oftast...
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Ja, åtminstone ett paket innehåller kläder. De tycker det är kul med kläder och har mycket åsikter om vad de gillar!
  6. 3
    Ja, åtminstone ett paket innehåller kläder. De tycker det är kul med kläder och har mycket åsikter om vad de gillar!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Våra brukar få kläder i julklapp. Inte för att de egentligen behöver få kläder inslagna i fina paket, men det har liksom blivit så. Det brukar vara lite extra fina kläder, eller... ja, nå´t speciellt brukar det kunna vara med dem i alla fall *s*.

    Vi kanske gör det för att härda dem... *s*
  8. 4
    Våra brukar få kläder i julklapp. Inte för att de egentligen behöver få kläder inslagna i fina paket, men det har liksom blivit så. Det brukar vara lite extra fina kläder, eller... ja, nå´t speciellt brukar det kunna vara med dem i alla fall *s*.

    Vi kanske gör det för att härda dem... *s*
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Ibland, förra året fick pojkarna varsin fleecemorgonrock och "sidenkallingar" lilltjejen fick ett par tofflor (men de var fel storlek) Nu har hon nött ut sina tofflor så jag förelsog att hon kunde önska sig nya av tomten "nä, han gav ju fel storlek"
  10. 5
    Ibland, förra året fick pojkarna varsin fleecemorgonrock och "sidenkallingar" lilltjejen fick ett par tofflor (men de var fel storlek) Nu har hon nött ut sina tofflor så jag förelsog att hon kunde önska sig nya av tomten "nä, han gav ju fel storlek"
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Mm,

    mina är 3+5 och de får alltid mjuka paket. Och till min stora glädje och förvåning tackar de och blir glada, jag hoppas det håller i sig åren igenom.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    Mm, mina är 3+5 och de får alltid mjuka paket. Och till min stora glädje och förvåning tackar de och blir glada, jag hoppas det håller i sig åren igenom.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Ja det brukar

    alltid vara något mjukt paket med kläder,ibland från oss och alltid ifrån farmor/farfar.
  14. 7
    Ja det brukar alltid vara något mjukt paket med kläder,ibland från oss och alltid ifrån farmor/farfar.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Fniss

    nä det kan man ju förstå inte värt att önska sig det igen av honom som hade SÅ dålig koll på storleken
  16. 8
    Fniss nä det kan man ju förstå inte värt att önska sig det igen av honom som hade SÅ dålig koll på storleken
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    Ja, mina har alltid fått även kläder i julklapp. Varför ska de bara få leksaker?

    Det är väl bara bra att även få nyttigare saker som använbara kläder. Och hittills så har då de alltid blivit glada över vad de fått. I år så får alla varsin tröja och byxa, men helt olika varianter.
  18. 9
    Ja, mina har alltid fått även kläder i julklapp. Varför ska de bara få leksaker?

    Det är väl bara bra att även få nyttigare saker som använbara kläder. Och hittills så har då de alltid blivit glada över vad de fått. I år så får alla varsin tröja och byxa, men helt olika varianter.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Ja, självklart!

    Här verkar det dock som att det är vi som står för kläd-paketen, medan mor- och farföräldrar hellre vill köpa leksaker, då riskerar de inte att köpa för liten storlek typ... Som om barnen blir lyckligare av ännu mer grejer än vad de redan har? Nä, kläder är bra!

    /Cina
  20. 10
    Ja, självklart!

    Här verkar det dock som att det är vi som står för kläd-paketen, medan mor- och farföräldrar hellre vill köpa leksaker, då riskerar de inte att köpa för liten storlek typ... Som om barnen blir lyckligare av ännu mer grejer än vad de redan har? Nä, kläder är bra!

    /Cina
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Ja absolut! De behöver ofta kläderna i vilket fall, och så blir det ett paket till under granen. Och tomten kommer på natten till julafton och lämnar paket vid sängen med finkläder att ha på sig i juldagarna
  22. 11
    Ja absolut! De behöver ofta kläderna i vilket fall, och så blir det ett paket till under granen. Och tomten kommer på natten till julafton och lämnar paket vid sängen med finkläder att ha på sig i juldagarna
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Mina får kläder...

    och dom är i åldrarna 13 - 1 år :-)
  24. 12
    Mina får kläder... och dom är i åldrarna 13 - 1 år :-)

Liknande trådar

  1. Vad ska ni köpa för julklapp...
    By Ramona_G in forum _02 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 16:46
  2. Kläder som julklapp?
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 08:57
  3. Vad ska ni köpa i julklapp
    By spider-woman in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:58
  4. vad ska ni köpa i julklapp
    By Millan med 4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 06:14
  5. vad ska ni köpa i julklapp
    By tolovi in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar