Hjälp...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hjälp...

    nu är det snart dags för valpen att flytta hit!!!! Hjälp!!! 1½ vecka kvar! Redan!? WAAAAAAHHH!!!!

    Har funderat på det där med när valpen kommer hem första dagen... Hur ska jag intoducera valpen med oss? Oss= jag, sambon, 2½ årig dotter & en tik på 3½år...
    Oss människor har jag nog ganska bra koll med, men hur låter jag valpen och min äldre hund träffas. Vad är bäst?
    # I trädgården
    # Valpen inne en stund, sedan släppa in gammelhunden
    # Gammelhunden inne och släppa in valpen...

    Min "gammelhund" är väldigt duktig med andra hundar och jag passade brorsans hund här mycket när den var valp, men jag kommer inte ihåg hur vi introducerade dem för varandra... *Hjärnsläpp*

    Och inte har jag köpt halsband eller koppel tilld et lilla livet än heller... Koppel har jag ju iofs andra, men några så små halsband har jag ju inte...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Hjälp... nu är det snart dags för valpen att flytta hit!!!! Hjälp!!! 1½ vecka kvar! Redan!? WAAAAAAHHH!!!!

    Har funderat på det där med när valpen kommer hem första dagen... Hur ska jag intoducera valpen med oss? Oss= jag, sambon, 2½ årig dotter & en tik på 3½år...
    Oss människor har jag nog ganska bra koll med, men hur låter jag valpen och min äldre hund träffas. Vad är bäst?
    # I trädgården
    # Valpen inne en stund, sedan släppa in gammelhunden
    # Gammelhunden inne och släppa in valpen...

    Min "gammelhund" är väldigt duktig med andra hundar och jag passade brorsans hund här mycket när den var valp, men jag kommer inte ihåg hur vi introducerade dem för varandra... *Hjärnsläpp*

    Och inte har jag köpt halsband eller koppel tilld et lilla livet än heller... Koppel har jag ju iofs andra, men några så små halsband har jag ju inte...
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Jag hade...

    låtit dom träffas första gången på neutral mark.... bara utanför trädgården för att sedan "promenera" hem/in tillsammans....

    Lycka till .... låter Så spännande o kul att få en liten valp...
  4. 2
    Jag hade... låtit dom träffas första gången på neutral mark.... bara utanför trädgården för att sedan "promenera" hem/in tillsammans....

    Lycka till .... låter Så spännande o kul att få en liten valp...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Åhh vad häftigt, jag kan riktigt känna pirret *s*
    Jag har alltid låtit ny valp och gammal hund träffats utanför någons revir, dvs ute på promenad där de kan busa och leka av sig innan man gå hem och in. Dvs även utanför er trädgård.
    Hoppas det går bra
  6. 3
    Åhh vad häftigt, jag kan riktigt känna pirret *s*
    Jag har alltid låtit ny valp och gammal hund träffats utanför någons revir, dvs ute på promenad där de kan busa och leka av sig innan man gå hem och in. Dvs även utanför er trädgård.
    Hoppas det går bra
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    #4
    Min 7 årige hane fick träffa lille Sigge hemma i hallen. Det var mars månad, närmare 15 grader kallt ute och rasen är whippet, så vi tog in lillskroten coh det gick hur bra dom helst.
  8. 4
    Min 7 årige hane fick träffa lille Sigge hemma i hallen. Det var mars månad, närmare 15 grader kallt ute och rasen är whippet, så vi tog in lillskroten coh det gick hur bra dom helst.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Blir nog så ja...

    neutral mark och så "går vi hem" tillsammans. Blir nog det bästa!
    Tack för dina tankar!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Blir nog så ja... neutral mark och så "går vi hem" tillsammans. Blir nog det bästa!
    Tack för dina tankar!
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    Så får det bli!

    Möte på neutral plats och sedan promenera hem tillsammans! Kommer säkert gå jättebra! Min hund älskar valpar och är alltid väldigt tydlig mot dem, så bättre hund att introducera valp till finns knappt...
    Valpen kommer dessutom vara mycket van vid hårdhänt lek, då dess mamma älskar att leka med sina valpar...
    Det pirrar duktigt i magen när jag tänker på det! Har aldrig haft valp förr, men tagit hand om många andras valpar till & från... Så spännande!

    Ni kommer få uppdateringar, jag lovar!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  12. 6
    Så får det bli! Möte på neutral plats och sedan promenera hem tillsammans! Kommer säkert gå jättebra! Min hund älskar valpar och är alltid väldigt tydlig mot dem, så bättre hund att introducera valp till finns knappt...
    Valpen kommer dessutom vara mycket van vid hårdhänt lek, då dess mamma älskar att leka med sina valpar...
    Det pirrar duktigt i magen när jag tänker på det! Har aldrig haft valp förr, men tagit hand om många andras valpar till & från... Så spännande!

    Ni kommer få uppdateringar, jag lovar!
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Aha...

    tror att det säkert hade gått bra här med, men det får bli ett utomhusmöte om det nu inte helt plötsligt blir -20 grader eller nåt...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Aha... tror att det säkert hade gått bra här med, men det får bli ett utomhusmöte om det nu inte helt plötsligt blir -20 grader eller nåt...
  15. -Tinkerbell-
    #8
    När vi köpt ny valp så har gammelhunden varit hemma och vi kommit hem med valpen och dom har träffats inne! Ser inget som helst problem med det!! Har men en normal hund så funkar det galant
  16. 8
    När vi köpt ny valp så har gammelhunden varit hemma och vi kommit hem med valpen och dom har träffats inne! Ser inget som helst problem med det!! Har men en normal hund så funkar det galant
  17. -Tinkerbell-
    #9
    men en liten fråga bara....Om du köper en ny valp alltså en liten 8 veckors valp..menar du att du på en gång låter den "busa och leka av sig" innan den ens har varit hemma hos er? Alltså släpper en liten valp ute som är sprillans ny? Ärlig undran som jag hoppas att du vill svara på.
  18. 9
    men en liten fråga bara....Om du köper en ny valp alltså en liten 8 veckors valp..menar du att du på en gång låter den "busa och leka av sig" innan den ens har varit hemma hos er? Alltså släpper en liten valp ute som är sprillans ny? Ärlig undran som jag hoppas att du vill svara på.
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Vadå släpper en liten valp ute som är sprillans ny?
    Mina valpar har alltid gått ute från dag ett.
    Ja, busa av sig, så gott som en 8 veckorsvalp gör med vuxna hundar.
  20. 10
    Vadå släpper en liten valp ute som är sprillans ny?
    Mina valpar har alltid gått ute från dag ett.
    Ja, busa av sig, så gott som en 8 veckorsvalp gör med vuxna hundar.
  21. -Tinkerbell-
    #11
    Men ärligt talat..Om man nu kommer ifrån kenneln med sin nya hundvalp....Då tror inte jag rekomendationerna ifrån kenneln är att "Så nu kan ni ta hunden och gå ut och leka med massa andra hundar på direkten" "åk inte hem innan utan låt valpen "busa av sig" med andra stora hundar innan den ens sett sitt nya hem och vet vilka ni är" yeeh right

    Såklart att man har sina valpar lösa (alla våra hundar är utan koppel alltid) men det som jag reagerade på är att man ska med en helt nyköpt valp som tas från dess trygghet ska "ut och busa av sig" det är ju intre riktigt vad den behöver då va?
  22. 11
    Men ärligt talat..Om man nu kommer ifrån kenneln med sin nya hundvalp....Då tror inte jag rekomendationerna ifrån kenneln är att "Så nu kan ni ta hunden och gå ut och leka med massa andra hundar på direkten" "åk inte hem innan utan låt valpen "busa av sig" med andra stora hundar innan den ens sett sitt nya hem och vet vilka ni är" yeeh right

    Såklart att man har sina valpar lösa (alla våra hundar är utan koppel alltid) men det som jag reagerade på är att man ska med en helt nyköpt valp som tas från dess trygghet ska "ut och busa av sig" det är ju intre riktigt vad den behöver då va?
  23. LinBlå
    #12
    Absolut först utanför reviret om det är praktiskt möjligt, för att sedan gå tillsammans hem. Då kan man slippa de första nerviga sekunderna av hälsning och kanske undergivenhetsskvättande på mattan.

    Gud, vad tiden gått snabbt!!!
  24. 12
    Absolut först utanför reviret om det är praktiskt möjligt, för att sedan gå tillsammans hem. Då kan man slippa de första nerviga sekunderna av hälsning och kanske undergivenhetsskvättande på mattan.

    Gud, vad tiden gått snabbt!!!
  25. LinBlå
    #13
    Men vänta nu här.. En redan befintlig hund i hemmet och en ny valp som ska introduceras, nog 17 stimmas och busas det?? Det handlar ju inte om att den ska "röja av sig" med hela grannskapets hundar?
  26. 13
    Men vänta nu här.. En redan befintlig hund i hemmet och en ny valp som ska introduceras, nog 17 stimmas och busas det?? Det handlar ju inte om att den ska "röja av sig" med hela grannskapets hundar?
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Men ge dig nu!

    Du kan väl bara försöka bortse från det Emla skriver precis som du gör med mina inlägg? Det blir så himla patetiskt när du ska tillskriva henne saker hela tiden och få henne att låta dum i huvudet.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  28. 14
    Men ge dig nu! Du kan väl bara försöka bortse från det Emla skriver precis som du gör med mina inlägg? Det blir så himla patetiskt när du ska tillskriva henne saker hela tiden och få henne att låta dum i huvudet.
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15
    Vad förvånad jag blir över ditt svar, eller inte.
    Att leka och busa av sig, vad är din definition av det? Eller nej, jag behöver faktiskt inte veta. Den här tråden slutar med mitt svar, i fortsättningen borde du sluta läsa vad jag skriver eftersom att du gärna vränger om trådarna jag skriver.
    Sist vi introducerade valp för Casper så innebar bus och lek att Casper låg på rygg i gröngräset på vår gård med valpen klängandes över, bitandes i hans päls, 5 minuter innan vi gick in och nej- inte en enda klok kennel skulle säga att det vore ett puckat beteende av oss.
  30. 15
    Vad förvånad jag blir över ditt svar, eller inte.
    Att leka och busa av sig, vad är din definition av det? Eller nej, jag behöver faktiskt inte veta. Den här tråden slutar med mitt svar, i fortsättningen borde du sluta läsa vad jag skriver eftersom att du gärna vränger om trådarna jag skriver.
    Sist vi introducerade valp för Casper så innebar bus och lek att Casper låg på rygg i gröngräset på vår gård med valpen klängandes över, bitandes i hans päls, 5 minuter innan vi gick in och nej- inte en enda klok kennel skulle säga att det vore ett puckat beteende av oss.
  31. -Tinkerbell-
    #16
    Ja visst gör det de..men att innan man ens kommit innanför hemmets dörr ska ha valpen ute med "gammelhunden" för att busa av sig anser jag för tidigt..varför kan inte den nya hunden möta sin hundkompis inne? vad är problemet liksom?
    Då kanske man ska se över sin gammelhunds beteende om det nu inte skulle funka?
  32. 16
    Ja visst gör det de..men att innan man ens kommit innanför hemmets dörr ska ha valpen ute med "gammelhunden" för att busa av sig anser jag för tidigt..varför kan inte den nya hunden möta sin hundkompis inne? vad är problemet liksom?
    Då kanske man ska se över sin gammelhunds beteende om det nu inte skulle funka?
  33. LinBlå
    #17
    Eller så kanske du skulle läsa lite hundpsykologi och etologi?
  34. 17
    Eller så kanske du skulle läsa lite hundpsykologi och etologi?
  35. -Tinkerbell-
    #18
    Får man alltså inte undra hur folk tänker? Försökaer få emla att låta dum i huvudet? Nej du det gör jag inte alls det! Men resonemanget var för mig konstigt och hmmm joo jag har föööööööööööööööör mig att detta är ett diskussionsforum?
  36. 18
    Får man alltså inte undra hur folk tänker? Försökaer få emla att låta dum i huvudet? Nej du det gör jag inte alls det! Men resonemanget var för mig konstigt och hmmm joo jag har föööööööööööööööör mig att detta är ett diskussionsforum?
  37. -Tinkerbell-
    #19
    Ja kanske det det har du rätt i Lustigt att det funkar så bra här hemma med våra hundar??!! dom har alltid mötts på hemmaplan alltså inne i huset......Tänk så det kan gå för vissa
  38. 19
    Ja kanske det det har du rätt i Lustigt att det funkar så bra här hemma med våra hundar??!! dom har alltid mötts på hemmaplan alltså inne i huset......Tänk så det kan gå för vissa
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20

    Men du

    DISKUTERA då och sluta tillskriv andra saker de inte sagt. Du PÅSTÅR mer än vad du frågar.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  40. 20
    Men du DISKUTERA då och sluta tillskriv andra saker de inte sagt. Du PÅSTÅR mer än vad du frågar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar