vit grynig flytning
_0706 Junibarn
  1. junibarn
    #1

    vit grynig flytning

    Hej!

    Jag har börjat få vit grynig flytning.
    Är det någon som kan rekommendera
    någon hemmagjord kur mot det obalans?


    Jag har inte annars ett annat besvär.

    Tacksam för svar
  2. 1
    vit grynig flytning Hej!

    Jag har börjat få vit grynig flytning.
    Är det någon som kan rekommendera
    någon hemmagjord kur mot det obalans?


    Jag har inte annars ett annat besvär.

    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Det är ju normalt med mera flytningar när man är gravid. Luktar det inte illa och kliar det inte behöver det inte betyda svampinfektion.

    Lite tips. Allt sött man stoppar i sig påverkar också underlivet så därför kan man tänka på att inte stoppa i sig så mycket sånt. Jag har hört tjejer som använt filmjölk för att återställa balansen, själv tycker jag det låter kladdigt

    Kram
  4. 2
    Det är ju normalt med mera flytningar när man är gravid. Luktar det inte illa och kliar det inte behöver det inte betyda svampinfektion.

    Lite tips. Allt sött man stoppar i sig påverkar också underlivet så därför kan man tänka på att inte stoppa i sig så mycket sånt. Jag har hört tjejer som använt filmjölk för att återställa balansen, själv tycker jag det låter kladdigt

    Kram
  5. Mumamman
    #3
    Jag har precis som Lottiz_ ovan hört att det är bra att undvika sött om man ofta får svampinfektioner. Även vitt mjöl och andra snabba kolhydrater kan man försöka undvika.

    Men min erfarenhet är att svampinfektioner under graviditet är svårt att göra något åt eftersom obalansen beror på hormoner. Tyvärr.
  6. 3
    Jag har precis som Lottiz_ ovan hört att det är bra att undvika sött om man ofta får svampinfektioner. Även vitt mjöl och andra snabba kolhydrater kan man försöka undvika.

    Men min erfarenhet är att svampinfektioner under graviditet är svårt att göra något åt eftersom obalansen beror på hormoner. Tyvärr.

Liknande trådar

  1. Grynig sås - varför?
    By pudding* in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 21:13
  2. Flytning likt äl flytning..???
    By zeddy in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 12:06
  3. grynig...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 18:29
  4. Flytning?
    By Lila Lilja in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 18:14
  5. Potatisgratängen blev grynig?
    By Nape in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 13:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar