Julenkät.
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Julenkät.

    Hög tid att jag tillför något till den här sidan och nu är jag nyfiken på hur ni skall fira jul!

    1) Är hela familjen ledig i jul?

    2) Var skall ni fira jul?

    3) Vilka firar ni jul med?

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?

    8) Kommer tomten med julklappar?
  2. 1
    Julenkät. Hög tid att jag tillför något till den här sidan och nu är jag nyfiken på hur ni skall fira jul!

    1) Är hela familjen ledig i jul?

    2) Var skall ni fira jul?

    3) Vilka firar ni jul med?

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?

    8) Kommer tomten med julklappar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Egna svar.

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    -Ja, jag är föräldraledig mellan 19/12 och 1/1, maken ledig mellandagarna.

    2) Var skall ni fira jul?
    - Hemma för första gången på sju år, skönt!

    3) Vilka firar ni jul med?
    - Vet inte riktigt, mina föräldrar kommer nog och syrran, svärisarna vet jag inte.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    - Riktig. Men vi har en plast också, kanske tar fram den med, vi har ju flera våningar.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    - Skinka, sill och gröt (inte nödvändigtvis samtidigt), knäck och kola.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    - Nej, men jag har i alla fall börjat fundera.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    - Kom på något jättebra i helgen, men det har jag glömt!!! Ber att få återkomma.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    - Vi har haft tomte hitills, så det blir det säkert i år också.
  4. 2
    Egna svar. 1) Är hela familjen ledig i jul?
    -Ja, jag är föräldraledig mellan 19/12 och 1/1, maken ledig mellandagarna.

    2) Var skall ni fira jul?
    - Hemma för första gången på sju år, skönt!

    3) Vilka firar ni jul med?
    - Vet inte riktigt, mina föräldrar kommer nog och syrran, svärisarna vet jag inte.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    - Riktig. Men vi har en plast också, kanske tar fram den med, vi har ju flera våningar.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    - Skinka, sill och gröt (inte nödvändigtvis samtidigt), knäck och kola.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    - Nej, men jag har i alla fall börjat fundera.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    - Kom på något jättebra i helgen, men det har jag glömt!!! Ber att få återkomma.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    - Vi har haft tomte hitills, så det blir det säkert i år också.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Cesse svarar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?

    ** Hm... Ja, det tror jag nog att vi är, sambon tar ut semester för de dagar han inte är ledig så

    2) Var skall ni fira jul?

    ** Det har vi inte bestämt än, men vi blir inte hemma iaf Vi kommer att fira jul hos mina föräldrar och hos sambons föräldrar fast på olika dagar! Min mamma bor ju 50 mil härifrån med syskon (min pappa har jag knappt kontakt med) och sambons föräldrar bor 20 mil ifrån oss så.. Det blir ett åkande i jul, som vanligt!

    3) Vilka firar ni jul med?

    ** Vi firar jul med våra familjer/släkt.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?

    ** Alltid plast eftersom jag och sonen inte tål riktig

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?

    ** Revbensspjäll, skinka och prinskorv (för min del) och så potatisgratäng *mmm*

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?

    ** Nej, men har börjat planera vad som ska köpas

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?

    ** Carolina önskar sig New born baby funktionsdocka och olika tillbehör till dockan. Hon älskar att leka med dockor. Sedan så ska vi nog köpa Pippis hus med gubbar (tommy,annika,pippi, lilla gubben, herr nilsson) och sedan blir det väl little people och kanske animal hospital! Sedan så får hon önska sig pussel och lite sånt. LIte tips kanske?

    8) Kommer tomten med julklappar?

    ** Det brukar han göra Så jag får väl hoppas han gör det i år med
  6. 3
    Cesse svarar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?

    ** Hm... Ja, det tror jag nog att vi är, sambon tar ut semester för de dagar han inte är ledig så

    2) Var skall ni fira jul?

    ** Det har vi inte bestämt än, men vi blir inte hemma iaf Vi kommer att fira jul hos mina föräldrar och hos sambons föräldrar fast på olika dagar! Min mamma bor ju 50 mil härifrån med syskon (min pappa har jag knappt kontakt med) och sambons föräldrar bor 20 mil ifrån oss så.. Det blir ett åkande i jul, som vanligt!

    3) Vilka firar ni jul med?

    ** Vi firar jul med våra familjer/släkt.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?

    ** Alltid plast eftersom jag och sonen inte tål riktig

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?

    ** Revbensspjäll, skinka och prinskorv (för min del) och så potatisgratäng *mmm*

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?

    ** Nej, men har börjat planera vad som ska köpas

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?

    ** Carolina önskar sig New born baby funktionsdocka och olika tillbehör till dockan. Hon älskar att leka med dockor. Sedan så ska vi nog köpa Pippis hus med gubbar (tommy,annika,pippi, lilla gubben, herr nilsson) och sedan blir det väl little people och kanske animal hospital! Sedan så får hon önska sig pussel och lite sånt. LIte tips kanske?

    8) Kommer tomten med julklappar?

    ** Det brukar han göra Så jag får väl hoppas han gör det i år med
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Lillblomma svarar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    **Tror det. Men maken ar ju butikschef, så spricker det så spricker det...

    2) Var skall ni fira jul?
    **Täby, hos svärisarna. Vi kör vartannat år...

    3) Vilka firar ni jul med?
    **Theas farmor å farfar. Å farbror och kanske faster med sambo...

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    **RIKTIG!

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    **Omelett med champinjonstuvning. Å skinka såklart. Å sill, å gravad lax! Och mycket sött och gott, ska börja baka i helgen tror jag!

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    **Njä, men tänkt...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    **T ska få liten leksaksservis och ”mat”. Och Play-Doh grejer, och nåt slags pysselkit tror jag med egen sax och fina papper och pärlor och lim och sånt. Och nån film brukar vara uppskattat. Och böcker och lite ”Little People”, kanske garaget...

    8) Kommer tomten med julklappar?
    **Nä, jag tror inte det... Eller kanske. Vi har pratat om att skicka Theas napp till Tomten så at hon ska få nåt extra fint av honom, så då måste han kanske komma.... Hur gör man en ”barnvänlig” tomte? (T säger redan nu med upphetsning i rösten ”Tomten kommer!” när hon hör nåt spännande ljud...)
  8. 4
    Lillblomma svarar: 1) Är hela familjen ledig i jul?
    **Tror det. Men maken ar ju butikschef, så spricker det så spricker det...

    2) Var skall ni fira jul?
    **Täby, hos svärisarna. Vi kör vartannat år...

    3) Vilka firar ni jul med?
    **Theas farmor å farfar. Å farbror och kanske faster med sambo...

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    **RIKTIG!

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    **Omelett med champinjonstuvning. Å skinka såklart. Å sill, å gravad lax! Och mycket sött och gott, ska börja baka i helgen tror jag!

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    **Njä, men tänkt...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    **T ska få liten leksaksservis och ”mat”. Och Play-Doh grejer, och nåt slags pysselkit tror jag med egen sax och fina papper och pärlor och lim och sånt. Och nån film brukar vara uppskattat. Och böcker och lite ”Little People”, kanske garaget...

    8) Kommer tomten med julklappar?
    **Nä, jag tror inte det... Eller kanske. Vi har pratat om att skicka Theas napp till Tomten så at hon ska få nåt extra fint av honom, så då måste han kanske komma.... Hur gör man en ”barnvänlig” tomte? (T säger redan nu med upphetsning i rösten ”Tomten kommer!” när hon hör nåt spännande ljud...)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Mina svar...

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    Japp

    2) Var skall ni fira jul?
    Hemma hos oss - det har blivit traditioneftersom vi ändå vill ha julgran med mera. En del av vår närmsta familj är judiska och har inget sånt hemma, men vill ändå ge barnen jul också, så då har vi det ansvaret I gengäld slipper vi åka iväg nånstans.

    3) Vilka firar ni jul med?
    Närmaste släkten, dvs far- och morföräldrar, en gammelmormor, min mans bror med familj.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    Både och. En ganska liten lätt plastgran som barnen får klä i lekrummet och som vi om andan faller på kan dansa kring + en riktig i vardagsrummet där vi tittar på kalle anka och har eld i spisen och så.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    Hm... enligt mig är det inget, men det är roligt om det finns skinka, sill, lax, potatismos, köttbullar. Men vi lagar i princip inget själva, eftersom det är hemma hos oss så bidrar alla som kommer med all mat. Jo, min man gör potatismos som är ett måste för honom...

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Jag är nästan färdig...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Vi har köpt Byggare Bob-duplo, en brandmanshjälm och -T-shirt och lite småsaker att lägga i julstrumpan. Mer tillbehör till Brio-tåget.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    Japp, farfar har varit tomte tidigare år, i år kanske vi engagerar en granne, får se om jag orkar prata med någon om det, annars blir det farfar i år igen. Men snart är jag rädd att äldsta kusinen känner igen honom
  10. 5
    Mina svar... 1) Är hela familjen ledig i jul?
    Japp

    2) Var skall ni fira jul?
    Hemma hos oss - det har blivit traditioneftersom vi ändå vill ha julgran med mera. En del av vår närmsta familj är judiska och har inget sånt hemma, men vill ändå ge barnen jul också, så då har vi det ansvaret I gengäld slipper vi åka iväg nånstans.

    3) Vilka firar ni jul med?
    Närmaste släkten, dvs far- och morföräldrar, en gammelmormor, min mans bror med familj.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    Både och. En ganska liten lätt plastgran som barnen får klä i lekrummet och som vi om andan faller på kan dansa kring + en riktig i vardagsrummet där vi tittar på kalle anka och har eld i spisen och så.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    Hm... enligt mig är det inget, men det är roligt om det finns skinka, sill, lax, potatismos, köttbullar. Men vi lagar i princip inget själva, eftersom det är hemma hos oss så bidrar alla som kommer med all mat. Jo, min man gör potatismos som är ett måste för honom...

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Jag är nästan färdig...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Vi har köpt Byggare Bob-duplo, en brandmanshjälm och -T-shirt och lite småsaker att lägga i julstrumpan. Mer tillbehör till Brio-tåget.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    Japp, farfar har varit tomte tidigare år, i år kanske vi engagerar en granne, får se om jag orkar prata med någon om det, annars blir det farfar i år igen. Men snart är jag rädd att äldsta kusinen känner igen honom
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Angos svar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    ~Ja

    2) Var skall ni fira jul?
    ~Hemma

    3) Vilka firar ni jul med?
    ~En familj till med deras två barn (1 & 4 år gamla)

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    ~Ingen

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    ~Köttbullar, skinka och bruna bönor, allt annat är förhandlingsbart.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    ~Ja

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    ~Pussel. Victor lägger pussel heeeeela tiden, så det ska bli ett gäng nya pussel.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    ~Självklart

    Kram
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  12. 6
    Angos svar: 1) Är hela familjen ledig i jul?
    ~Ja

    2) Var skall ni fira jul?
    ~Hemma

    3) Vilka firar ni jul med?
    ~En familj till med deras två barn (1 & 4 år gamla)

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    ~Ingen

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    ~Köttbullar, skinka och bruna bönor, allt annat är förhandlingsbart.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    ~Ja

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    ~Pussel. Victor lägger pussel heeeeela tiden, så det ska bli ett gäng nya pussel.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    ~Självklart

    Kram
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Åsas svar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    Japp

    2) Var skall ni fira jul?
    Hemma

    3) Vilka firar ni jul med?
    föräldrar, bror med sambo

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    riktig

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    hmm... skinka, lax, revbensspjäll, ris ala Malta

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Jag har köpt till min lillebror och några till barnen än så länge..

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Jag har köpt Play doh-kit till Linnea, hon älskar att "dega" som hon säger, sen blir det nog Little people- saker, pussel, kanske Duplo-lego

    8) Kommer tomten med julklappar? Ja, i år kommer vi att få hjälp av grannen! Tidigare var det morfar eller farfar...
  14. 7
    Åsas svar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    Japp

    2) Var skall ni fira jul?
    Hemma

    3) Vilka firar ni jul med?
    föräldrar, bror med sambo

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    riktig

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    hmm... skinka, lax, revbensspjäll, ris ala Malta

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Jag har köpt till min lillebror och några till barnen än så länge..

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Jag har köpt Play doh-kit till Linnea, hon älskar att "dega" som hon säger, sen blir det nog Little people- saker, pussel, kanske Duplo-lego

    8) Kommer tomten med julklappar? Ja, i år kommer vi att få hjälp av grannen! Tidigare var det morfar eller farfar...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    ciliasvar

    1) Är hela familjen ledig i jul? - Nej, jag skriver B-uppsats. Men June och Jonte är. Och June är ledig i tre veckor tror jag det var.

    2) Var skall ni fira jul? - Åååh, vi VET inte. Alltså, hos svägerskan är det bestämt, men de får tillträde till sitt nya hus typ två veckor innan jul så jag är inte säker på att det blir där.

    3) Vilka firar ni jul med? - Jontes familj det här året.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)? - Rediga grajor ska det vara!

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet? - Köttbullar, skinka, prinskorv. Hos mamma har vi försökt införa sallad och lite så också.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu? - Ja, till June och hennes kusse Elin.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna? - Nej, haha! Utomhusleksaker är det jag kan äta på.

    8) Kommer tomten med julklappar? - Jag vet inte. Bäst för familjen D att han gör det, June ska inte missa tomten.
  16. 8
    ciliasvar 1) Är hela familjen ledig i jul? - Nej, jag skriver B-uppsats. Men June och Jonte är. Och June är ledig i tre veckor tror jag det var.

    2) Var skall ni fira jul? - Åååh, vi VET inte. Alltså, hos svägerskan är det bestämt, men de får tillträde till sitt nya hus typ två veckor innan jul så jag är inte säker på att det blir där.

    3) Vilka firar ni jul med? - Jontes familj det här året.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)? - Rediga grajor ska det vara!

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet? - Köttbullar, skinka, prinskorv. Hos mamma har vi försökt införa sallad och lite så också.

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu? - Ja, till June och hennes kusse Elin.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna? - Nej, haha! Utomhusleksaker är det jag kan äta på.

    8) Kommer tomten med julklappar? - Jag vet inte. Bäst för familjen D att han gör det, June ska inte missa tomten.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Äta på?

    Jag menar ju -tänka- på utomhusleksaker!
  18. 9
    Äta på? Jag menar ju -tänka- på utomhusleksaker!
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    bodil svar...

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    s: nej, jag jobbar... inte på själva juldagarna då utan mellan dagarna, F och barnen är lediga, tror att det blir ca 3 veckor...

    2) Var skall ni fira jul?
    s: hemma hos oss på julafton, de andra dagarna vet jag inte...

    3) Vilka firar ni jul med?
    s: än så länge så vet jag bara att det är vi 4 och min mamma och syster, sen kansek det blir min bror med familj och svärisarna och svägerskor, men det vet jag ju inte än då...

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    s: riktig! har tur att jag iaf inte är så allergisk att vi inte kan ha en....

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    s: julskinka annars är det ju inget julbord... men korv å köttbullar är ett måste enligt barnen...

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    s: japp... hittade 4 böcker till min brorsdotter när jag var i ullared för två veckor sen.. sen har jag väl börjat fundera så smått på vad som ska köpas...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    s: nää... inga super tips iaf...

    8) Kommer tomten med julklappar?
    s: japp... nån sorts tomte kommer ju iaf...

    *kram*
  20. 10
    bodil svar... 1) Är hela familjen ledig i jul?
    s: nej, jag jobbar... inte på själva juldagarna då utan mellan dagarna, F och barnen är lediga, tror att det blir ca 3 veckor...

    2) Var skall ni fira jul?
    s: hemma hos oss på julafton, de andra dagarna vet jag inte...

    3) Vilka firar ni jul med?
    s: än så länge så vet jag bara att det är vi 4 och min mamma och syster, sen kansek det blir min bror med familj och svärisarna och svägerskor, men det vet jag ju inte än då...

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    s: riktig! har tur att jag iaf inte är så allergisk att vi inte kan ha en....

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    s: julskinka annars är det ju inget julbord... men korv å köttbullar är ett måste enligt barnen...

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    s: japp... hittade 4 böcker till min brorsdotter när jag var i ullared för två veckor sen.. sen har jag väl börjat fundera så smått på vad som ska köpas...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    s: nää... inga super tips iaf...

    8) Kommer tomten med julklappar?
    s: japp... nån sorts tomte kommer ju iaf...

    *kram*
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    AT svarar

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    *** iaf de röda dagarna... jag har en driftstart 2/1 så risken blir väl att jag får jobba i mellandagarna med förberedelser och mellan nyår-trettondag med efterdyningarna

    2) Var skall ni fira jul?
    *** Hos syrran

    3) Vilka firar ni jul med?
    *** Syrran m familj sen vet jag inte om mina föräldrar o bror kommer och kanske syrrans mans föräldrar o syskon m familjer... fast gärna så få som möjligt för min del

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    *** riktig! svär inte i kyrkan

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    *** rökt ål, gravad lax, svampomelett, julskinka, köttbullar o prinskorv och så julmust... sen klarar jag mig (fast äter massor av annat om det finns)

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    *** ja en del småsaker till barnen, nån film på rea, böcker från jultidningsförsäljaren, lego på rea...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    *** Tuva som älskar musik ska nog få en egen CD-spelare (billig) och några skivor.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    *** Solklart!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  22. 11
    AT svarar 1) Är hela familjen ledig i jul?
    *** iaf de röda dagarna... jag har en driftstart 2/1 så risken blir väl att jag får jobba i mellandagarna med förberedelser och mellan nyår-trettondag med efterdyningarna

    2) Var skall ni fira jul?
    *** Hos syrran

    3) Vilka firar ni jul med?
    *** Syrran m familj sen vet jag inte om mina föräldrar o bror kommer och kanske syrrans mans föräldrar o syskon m familjer... fast gärna så få som möjligt för min del

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    *** riktig! svär inte i kyrkan

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    *** rökt ål, gravad lax, svampomelett, julskinka, köttbullar o prinskorv och så julmust... sen klarar jag mig (fast äter massor av annat om det finns)

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    *** ja en del småsaker till barnen, nån film på rea, böcker från jultidningsförsäljaren, lego på rea...

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    *** Tuva som älskar musik ska nog få en egen CD-spelare (billig) och några skivor.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    *** Solklart!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Mina svar:

    1) Är hela familjen ledig i jul?
    **Ja, på helgdagarna. Men maken jobbar nog i mellandagarna. Jag och barnen är lediga.

    2) Var skall ni fira jul?
    **Vet inte ännu. Hos oss eller mina föräldrar blir det nog.

    3) Vilka firar ni jul med?
    **Våra föräldrar och våra syskon med barn.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    **Både och. Riktig i vardagsrummet och plast i gillestugan.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    **Julskinka, prisnkorv, köttbullar och bruna bönor. Då är jag nöjd!

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    **Ja, lite grand.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    **Nja....inget speciellt... Här har vi ju alla leksaker som finns känns det som (med äldre syskon) så vi satsar på någon möbel/ hylla eller så i stället. Men självklart nåt "roligt" för 2-åringen oxå! Plus att släkten gärna kommer med en del....

    8) Kommer tomten med julklappar?
    **Japp! Tomte som brukar bryta på norrländska varvat med finsk brytning och för att efter en stund glömma av det och prata vanligt... En knepig en

    GOD JUL
  24. 12
    Mina svar: 1) Är hela familjen ledig i jul?
    **Ja, på helgdagarna. Men maken jobbar nog i mellandagarna. Jag och barnen är lediga.

    2) Var skall ni fira jul?
    **Vet inte ännu. Hos oss eller mina föräldrar blir det nog.

    3) Vilka firar ni jul med?
    **Våra föräldrar och våra syskon med barn.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    **Både och. Riktig i vardagsrummet och plast i gillestugan.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    **Julskinka, prisnkorv, köttbullar och bruna bönor. Då är jag nöjd!

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    **Ja, lite grand.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    **Nja....inget speciellt... Här har vi ju alla leksaker som finns känns det som (med äldre syskon) så vi satsar på någon möbel/ hylla eller så i stället. Men självklart nåt "roligt" för 2-åringen oxå! Plus att släkten gärna kommer med en del....

    8) Kommer tomten med julklappar?
    **Japp! Tomte som brukar bryta på norrländska varvat med finsk brytning och för att efter en stund glömma av det och prata vanligt... En knepig en

    GOD JUL
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Åh, Ango, det verkar som om vi har samma smak vad det gäller mat!
  26. 13
    Åh, Ango, det verkar som om vi har samma smak vad det gäller mat!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Hm , jag satt en bra stund och funderade....Vd menar hon? Äta på? *asg*
  28. 14
    Hm , jag satt en bra stund och funderade....Vd menar hon? Äta på? *asg*
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15
    1) Är hela familjen ledig i jul?
    Ja tror det iaf =)

    2) Var skall ni fira jul?
    Julfrukost hemma hos oss med min pappa och hans familj. Sen far jag till min morfar och sambon till sina föräldrar kring lunch. Barnen är först m sambon och sen med mig o morfar sen vid 19 kommer sambon till morfar och vi öppnar klapparna tillsammans. Oftast brukar vi "ha" barnen varannat år men i år var det lite speciellt.
    Sen har vi den turen att morfar o sambons päron inte bor så långt ifrån varandra utan bara några km, annars hade det inte funkat.

    3) Vilka firar ni jul med?
    Läs under förra frågan.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    Plast hemma och riktig hos morfar.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    Mina köttbullar, inte för att de är överdrivet goda men det måste vara hemmagjorda
    köttbullar på julbordet å så ska de ätas kalla =)

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Japp. Vi är färdiga med tjejjen. Men har nån julklapp kvar till Theodor.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Sockar...inte kul kanske ;0) men det finns ju aldrig kvar 2 likadana i garderoben ;0)
    Jag har faktiskt köpt stora pärlor till Theodor..som jag tänkte att han skulle få prova. Nån gav mig tipset att de kunde få trä dom på en piprensare som är lite stadig. Annars står det still.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    Ja men han kommer på natten. Vi ställer fram gröt o en skinksmörgås sen låser vi upp balkongdörren så att han tar sig in. Sen har han under natten varit och lämnat klappar och skrivit ett brev där han tackar för maten och tar upp lite saker som hänt under året. Funkar jättebra och är mysigt.
  30. 15
    1) Är hela familjen ledig i jul?
    Ja tror det iaf =)

    2) Var skall ni fira jul?
    Julfrukost hemma hos oss med min pappa och hans familj. Sen far jag till min morfar och sambon till sina föräldrar kring lunch. Barnen är först m sambon och sen med mig o morfar sen vid 19 kommer sambon till morfar och vi öppnar klapparna tillsammans. Oftast brukar vi "ha" barnen varannat år men i år var det lite speciellt.
    Sen har vi den turen att morfar o sambons päron inte bor så långt ifrån varandra utan bara några km, annars hade det inte funkat.

    3) Vilka firar ni jul med?
    Läs under förra frågan.

    4) Riktig gran eller plast (eller kanske ingen)?
    Plast hemma och riktig hos morfar.

    5) Vilka "måsten" finns på julbordet?
    Mina köttbullar, inte för att de är överdrivet goda men det måste vara hemmagjorda
    köttbullar på julbordet å så ska de ätas kalla =)

    6) Har ni börjat köpa julklappar ännu?
    Japp. Vi är färdiga med tjejjen. Men har nån julklapp kvar till Theodor.

    7) Har ni något bra tips på julklappar till augustibusarna?
    Sockar...inte kul kanske ;0) men det finns ju aldrig kvar 2 likadana i garderoben ;0)
    Jag har faktiskt köpt stora pärlor till Theodor..som jag tänkte att han skulle få prova. Nån gav mig tipset att de kunde få trä dom på en piprensare som är lite stadig. Annars står det still.

    8) Kommer tomten med julklappar?
    Ja men han kommer på natten. Vi ställer fram gröt o en skinksmörgås sen låser vi upp balkongdörren så att han tar sig in. Sen har han under natten varit och lämnat klappar och skrivit ett brev där han tackar för maten och tar upp lite saker som hänt under året. Funkar jättebra och är mysigt.
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    Gud vad smart med tomten!
    Den idén kanske jag knycker, ibland har vi lite problem att få till att någon ska vara tomte (det är mest hos sambons föräldrar det händer, hos min mamma finns det alltid någon som gör det *ler*)

    //Cesse
  32. 16
    Gud vad smart med tomten!
    Den idén kanske jag knycker, ibland har vi lite problem att få till att någon ska vara tomte (det är mest hos sambons föräldrar det händer, hos min mamma finns det alltid någon som gör det *ler*)

    //Cesse
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #17
    Det har funkat jättebra. Ibland har vi haft tomtar som kommit med några paket ändå under dagen men dom vet hon ju är utklädda. Men det är ju lite mer spännande med den som kommer på natten. Ända problemet snart är att jag tror tomten får sluta med handskrivna brev...hon känner nog snart igen skrivstilen ;0)
    Så knyck på du =))
  34. 17
    Det har funkat jättebra. Ibland har vi haft tomtar som kommit med några paket ändå under dagen men dom vet hon ju är utklädda. Men det är ju lite mer spännande med den som kommer på natten. Ända problemet snart är att jag tror tomten får sluta med handskrivna brev...hon känner nog snart igen skrivstilen ;0)
    Så knyck på du =))
  35. Medlem sedan
    Oct 2000
    #18

    dags för tomten att ta till

    sig teknikutvecklingen och skriva ut breven på PC alltså

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  36. 18
    dags för tomten att ta till sig teknikutvecklingen och skriva ut breven på PC alltså
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    hehe precis, tomten måste bli modern.
  38. 19
    hehe precis, tomten måste bli modern.

Liknande trådar

  1. Julenkät:
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 19:58
  2. Julenkät..
    By Nike1234 in forum Småbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 00:02
  3. Julenkät
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 20:43
  4. En julenkät
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 23:47
  5. Julenkät!
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar